Citat:
Ursprungligen postat av
majaparonpaj
Jag försökte få fram att jag sällan blir förvånad då jag ofta vet hur mina kunder ser ut innan jag träffar dem med screening och annat

Många kunder beskriver sitt utseende också även om de inte skickar bild... men det är inte alltid träffsäkert. Eller sällan träffsäkert

Väldigt ofta drar de av några år och några kilon :P
Ja men exakt, frilansar man i Sverige så vet man ofta en hel del om kunden innan träff och till och med hur han ser ut. När man jobbar genom agentur utomlands så blir det
extremt opersonligt. "Norrman 55, Hotel Yellow, GFE 2h, torsdag kl 20." Mer info än så har man aldrig, ibland vet man bara plats, tid och typ av träff. När man frilansar så sköter man ju bokningsprocessen själv och det är ju så man weedar ut de man inte vill träffa. Jobbar man via agentur så överlåter man magkänslan till nån annan som tar bokningen och de sållar på ett helt annat sätt. Det är klart att de nekar kunder som verkar knäppa och farliga, men de som bara verkar allmänt osköna släpps igenom. Jag vet inte om kunder tänker på providerns perspektiv i det här.
Nu träffar jag inte längre nya kunder för att jag har mina stammisar och jag orkar liksom inte med kontakten med nya kunder. Det tar alldeles för mycket tid och ger så lite. Men kommunikationen och första intrycket är sjukt viktigt, en del verkar inte ens fatta att det är en riktig människa de har i andra änden av tråden. Jag har skrivit om det många ggr i tråden.
Att frilansa och jobba genom agentur är två helt olika sätt att jobba och båda har sina för- och nackdelar.