2025-11-12, 23:35
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Precis. Det är vabb-fusket man ska lägga krutet på. Helt rätt! MER KONTROLL! VABB FUSKET ÄR DET VÄRSTA OCH STÖRSTA PROBLEMET I HELA SVERIGE OCH VI MÅSTE SKRIVA BORT VÅRA RÄTTIGHETER OCH FRIHETER FÖR ATT KOMMUNEN SKA SPARA IN SMÅPENGAR MEDANS DE SJÄLVA FIFFLAR BORT SINNESSJUKA SUMMOR!!!!!!!!! AAAAAHHH JAG MÅSTE SLICKA STÖVELN SOM FÖRTRYCKER MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Löjligt.
Kontrollen av att någon har rätt att kvittera ut ett bidrag som bekostas av oss andra skattebetalare, verkar ju vara DITT största problem.
Man kan ju bara undra varför?
Citera
2025-11-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Förvånar mig inte att du inte har jobb, att du är akademiker och att du tror äldreomsorgen och välfärden inte påverkas av det du förespråkar.

Jag har jobb, men inom det akademiska. Jag har inget arbetslag.

Citat:

Välkommen ut i den reella världen, där allt du gör eller inte gör påverkar någon annan.
Jag jobbar heller inte, jag är pensionär. Gjort mitt, men stött på sådana som dig på flera arbetsplatser. De hade ju i alla fall ett jobb. Kom igen när du har ett arbete och förespråka fejkvabb så får du se var du landar någonstans. Ansiktet rakt i dynghögen kan jag säga.

Att du är en boomer märks långa vägar. Då du fortsätter att helt ignorera vad det är jag faktiskt skriver för att du går rakt i politikernas fälla. Gratulerar.
Citera
2025-11-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Kontrollen av att någon har rätt att kvittera ut ett bidrag som bekostas av oss andra skattebetalare, verkar ju vara DITT största problem.
Man kan ju bara undra varför?

Mitt största problem är att nyttiga idioter som du går på politikernas propaganda knep. Politiker avlönas av skattepengarna, samtidigt som de systematiskt fifflar bort miljoners miljoner. Men mer kontroll på grannen och kollegan för nån tusenlapp hit eller dit, där ska krutet ligga. Känner du till termen husneger?
Citera
2025-11-12, 23:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Mitt största problem är att nyttiga idioter som du går på politikernas propaganda knep. Politiker avlönas av skattepengarna, samtidigt som de systematiskt fifflar bort miljoners miljoner. Men mer kontroll på grannen och kollegan för nån tusenlapp hit eller dit, där ska krutet ligga. Känner du till termen husneger?
Om någon fifflar, vad ger dig rätt att fiffla? Du skall sättas åt. Du har liksom ingen fri play för att någon annan fifflat.

Jag gillar heller inte gratisätarna, men så länge de gör skäl för lönen får de hållas. Din vabb är deras gåslever. Nu hade du ju inga barn, så svårt för dig att vabba då men antar du tänker på annat fiffel också?
Citera
2025-11-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Behövs nog när folk utnyttjar luckor i systemet. Varit utbrett fusk med Vabb väldigt länge, den luckan skulle täppts till för årtionden sedan.
Jag förstår inte vad fusket är? Hur kan man ens fuska?? Fattar noll
Citera
2025-11-12, 23:54
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Politiker har inte mycket att göra med det som ska diskuteras i tråden, så vida dom inte är föräldrar och tar ut VAB utan att ha rätt till det.

Det framgår helt klart för alla läskunniga nu vilken din åsikt är.
Att du skriver fler inlägg i samma tråd som framhåller samma argument kommer knappast att ändra min ,eller någon annans, åsikt i frågan om kontroll av föräldrar som plockar ut bidrag, på andra skattebetalares bekostnad.

Vad politiker generellt gör eller inte gör, som du tycker är fel, kan du ta i en annan tråd nu. Jag, och säkert flera andra, har redan fattat vad du tycker...
Citera
2025-11-13, 00:05
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shawshaw
Jag förstår inte vad fusket är? Hur kan man ens fuska?? Fattar noll
Då ska jag förklara för dig. Fusket består i att vissa plockar ut ett bidrag som kallas "Vård Av Barn" för att var hemma med ett barn som är för sjukt för att gå till dagis eller skolan.
Detta trots att barnet inte alls är sjukt utan kanske till och med ÄR på dagis eller i skolan, medan föräldern av någon anledning inte vill gå till jobbet.

Förälderns "anledning" kan vara bakfylla, älgjakt, något ärende som behöver utföras på dagtid eller att slippa en karensdag för egen sjukskrivning, bara som några exempel.
En jag jobbade med ville gärna vara hemma när vi höll på med något som han inte gillade att utföra för att det "var jobbigt"...

Inte konstigt att man lessnar ur på folk som fuskar och utnyttjar välfärdssystem, som ska vara en räddningsplanka för dom som av någon anledning har det svårt.
Citera
2025-11-13, 00:09
Medlem
Citat:
Politiker har inte mycket att göra med det som ska diskuteras i tråden, så vida dom inte är föräldrar och tar ut VAB utan att ha rätt till det.

Det framgår helt klart för alla läskunniga nu vilken din åsikt är.
Att du skriver fler inlägg i samma tråd som framhåller samma argument kommer knappast att ändra min ,eller någon annans, åsikt i frågan om kontroll av föräldrar som plockar ut bidrag, på andra skattebetalares bekostnad.

Vad politiker generellt gör eller inte gör, som du tycker är fel, kan du ta i en annan tråd nu. Jag, och säkert flera andra, har redan fattat vad du tycker...

Jag begriper att du saknar läsförståelse och att faktiskt kunna tänka kritiskt. Varför ska vi ha mer kontroll av vanligt folk, beställt av politiker, när det är dom som behöver kontrolleras? Givetvis bör de som lägger fram förslaget vara relevanta till diskussionen. Tråden ligger i "övervakning och integritet". Att ifrågasätta varför de som fifflar i särklass allra mest med våra skattepengar, vill införa mer kontroll och övervakning av vanligt folk med täckmantel "stoppa fiffel" är högst aktuellt i tråden. Men snyggt att du agerar nyttig idiot och direkt vänder på steken; "Jaha! Så du anser det är okej att fiffla bara för att du menar på att det finns mycket mer omfattande och allvarligare fiffel som förekommer från samma personer som införde detta! Bandit!"

Men jag antar att man kan leda en åsna till vatten men man kan inte tvinga den att dricka ur kunskapenskälla.
Senast redigerad av Zeddis 2025-11-13 kl. 00:21.
Citera
2025-11-13, 00:21
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Jag begriper att du saknar läsförståelse och att faktiskt kunna tänka kritiskt. Varför ska vi ha mer kontroll av vanligt folk, beställt av politiker, när det är dom som behöver kontrolleras?
Det är nog du som saknar läsförståelse ("akademiker"... ).
Hela tråden handlar om varför, att du råkar ha annan åsikt än jag, och några andra, gör det inte svårt att förstå varför jag tycker som jag gör. Jag har ganska utförligt förklarat det i flera inlägg nu.
Du borde snart inse att jag inte är villig att ändra åsikt, hur mycket du än tjatar. Eller trollar om det nu är det du håller på med.

Ännu en gång, eftersom du verkar ha problem med läsförståelsen. Tråden handlar inte om vad du tycker om politiker, eller om ifall politiker behöver kontrolleras.
Citera
2025-11-13, 00:22
Medlem
Hur kan man vara emot nått som stävjar fusk med våra skatter.
Citera
2025-11-13, 00:22
Medlem
Citat:
Det är nog du som saknar läsförståelse ("akademiker"... ).
Hela tråden handlar om varför, att du råkar ha annan åsikt än jag, och några andra, gör det inte svårt att förstå varför jag tycker som jag gör. Jag har ganska utförligt förklarat det i flera inlägg nu.
Du borde snart inse att jag inte är villig att ändra åsikt, hur mycket du än tjatar. Eller trollar om det nu är det du håller på med.

Ännu en gång, eftersom du verkar ha problem med läsförståelsen. Tråden handlar inte om vad du tycker om politiker, eller om ifall politiker behöver kontrolleras.

Givetvis bör de som lägger fram förslaget vara relevanta till diskussionen. Tråden ligger i "övervakning och integritet". Att ifrågasätta varför de som fifflar i särklass allra mest med våra skattepengar, vill införa mer kontroll och övervakning av vanligt folk med täckmantel "stoppa fiffel" är högst aktuellt i tråden. Men snyggt att du agerar nyttig idiot och direkt vänder på steken; "Jaha! Så du anser det är okej att fiffla bara för att du menar på att det finns mycket mer omfattande och allvarligare fiffel som förekommer från samma personer som införde detta! Bandit!"

Men jag antar att man kan leda en åsna till vatten men man kan inte tvinga den att dricka ur kunskapenskälla.
Citera
2025-11-13, 01:28
Medlem
Det vabfuskas för ca 1 miljard varje år, klart som fan det måste bli ett stopp på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in