2025-11-12, 22:35
Medlem
Om du gick på gatan och såg en kvinna få ett knytnävsslag av sin kille, skulle du bry dig??

Jag skulle inte gjort det. Varför inte?

1. Hon har valt sin pojkvän själv. Det ligger på henne. Jag vill inte städa upp efter andras skit. Samma sak som om en man blir misshandlad av sina kriminella polare, hans problem och inte mina.

2. Jag har låg/lögre grad av emotionell empati.

3. Om jag hjälper henne kommer hon kanske inte ens uppskatta det. Man kan ge sig fan på att hon 1 eller 2 dagar senare kommer gå tillbaks till sin kille, bli sams och glömt allt. Kvar står jag som offrat mig själv för ingenting. Det kan till p h med vara så att hon tar hans parti direkt vid konfrontationen. Speciellt om det är blattar.

4. Det är inte rädsla för våld eller så, utan endast principiellt. Jag rår på dom absolut flesta när det kommer till våld. Och behöver jag använda det för att skydda mig själv, min egendom eller närmaste anhöriga så tvekar jag inte. Men jag bryr mig inte nämnvärt om okända människor som fattat dumma beslut och städar upp efter dom. Det är inte ett statement mot kvinnor utan det gäller även killar.

Hur resonerar ni?
Tycker ni det är värt??
Senast redigerad av Pundedu 2025-11-12 kl. 23:22.
Citera
2025-11-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Om du gick på gatan och såg en kvinna få ett knytnävsslag av sin kille, skulle du bry dig??

1. Hon har valt sin pojkvän själv. Det ligger på henne. Jag vill inte städa upp efter andras skit. Samma sak som om en man blir misshandlad av sina kriminella polare, hans problem och inte mina.

2. Jag har låg grad av emotionell empati.

3. Om jag hjälper henne kommer hon kanske inte ens uppskatta det. Man kan ge sig fan på att hon 1 eller 2 dagar senare kommer gå tillbaks till sin kille, bli sams och glömt allt. Kvar står jag som offrat mig själv för ingenting.

4. Det är inte rädsla för våld eller så, utan endast principiellt. Jag rår på dom absolut flesta när det kommer till våld. Och behöver jag använda det för att skydda mig själv, min egendom eller närmaste anhöriga så tvekar jag inte.

Hur resonerar ni?
Tycker ni det är värt??

Jag skulle ringa polisen och ambulansen och ta hand om kvinnan tills de kommer! Varför skulle kvinnan bli ihop med dig?
Citera
2025-11-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag skulle ringa polisen och ambulansen och ta hand om kvinnan tills de kommer! Varför skulle kvinnan bli ihop med dig?

För att jag inte skulle slå henne o h för att jag hade skyddat henne.
Citera
2025-11-12, 22:42
Medlem
Citat:
För att jag inte skulle slå henne o h för att jag hade skyddat henne.

Så fungerar inte världen är du någon jävla incel?
Citera
2025-11-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Så fungerar inte världen är du någon jävla incel?

Jo min värld fungerar så. Jag slår inte mina partners, mina anhöriga eller mina vänner. Jag skyddar dom.

Om en snubbe åker på däng av sina vänner så skiter jag även i honom.

Vuxna fattar sina egna beslut och gör sina egna val. Män som kvinnor.

Punkt 3 är ett väldigt vanligt utfall. Läs den.
Citera
2025-11-12, 22:48
Medlem
Citat:

2. Jag har låg grad av emotionell empati.

3. Om jag hjälper henne kommer hon kanske inte ens uppskatta det. Man kan ge sig fan på att hon 1 eller 2 dagar senare kommer gå tillbaks till sin kille, bli sams och glömt allt. Kvar står jag som offrat mig själv för ingenting. Det kan till p h med vara så att hon tar hans parti direkt vid konfrontationen. Speciellt om det är blattar.

4. Det är inte rädsla för våld eller så, utan endast principiellt. Jag rår på dom absolut flesta när det kommer till våld. Och behöver jag använda det för att skydda mig själv, min egendom eller närmaste anhöriga så tvekar jag inte. Men jag bryr mig inte nämnvärt om okända människor som fattat dumma beslut och städar upp efter dom. Det är inte ett statement mot kvinnor utan det gäller även killar.

Hur resonerar ni?
Tycker ni det är värt??

Här kommer mitt bidrag till uppmärksamhetspoolen
Citera
2025-11-12, 22:51
Medlem
McCarthy01s avatar
Efter att hela mitt liv fått höra av andra att "man kan aldrig skylla på någon annan för sina val" och att man själv alltid är ansvarig för dem, så nej. Kvinnor får ta konsekvenserna av sina val precis som vi män förväntas göra. Kvinnor vill vara jämställda och kön är ju bara en social konstruktion, säger ju feminismen. Då ska kvinnor baskemej klara att reda ut sina problem själva, och inte förvänta sig att någon "riddare" till man ska komma och rädda dem. Mannen förväntas alltid vara den starka och den som ska tåla hårda tag och hårda slag. Om det ska vara riktigt jämställt ska kvinnor också tåla detta.
Citera
2025-11-12, 23:00
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Hur resonerar ni?
Tycker ni det är värt??

För det första:
Du är väl medveten om att kvinnor som befinner sig i ett förhållande med en misshandlande man blir tvingade till att vara i relationen genom att dom inte vågar lämna mannen, eftersom han har hotat dom och skrämt dom med vad han kommer göra mot dom om dom lämnar.

För det andra:
Vi har sett dina freak-trådar nu där din mun är lika stor som ett svart hål när du läcker ur dig dina innersta kvinnohatande dagdrömmar. Exempel på trådrubriker du skapat om att du "vill smälla smällare i fittan på tjejer", att du "vill få anorektiska tjejer att tycka dom är tjocka" och att du "tycker Greta Thunberg bokstavligt talat är en lus."
Citera
2025-11-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
För det första:
Du är väl medveten om att kvinnor som befinner sig i ett förhållande med en misshandlande man blir tvingade till att vara i relationen genom att dom inte vågar lämna mannen, eftersom han har hotat dom och skrämt dom med vad han kommer göra mot dom om dom lämnar.

Nääää. Dom kan lämna. Bara att gå in till polisen och kräva skyddat boende. Vet folk som fått det.

Hennes(eller hans skit om offret är en man) är inte min skit. Jag bryr mig helt enkelt inte på ett moraliskt plan.

Borde jag bry mig? Och i så fall varför?
Senast redigerad av Pundedu 2025-11-12 kl. 23:05.
Citera
2025-11-12, 23:07
Medlem
Mentideros avatar
Citat:

Hur resonerar ni?
Tycker ni det är värt??

Vet du vad du skall säga till en kvinna som kommer fram till dig med två blåtiror?
Citera
2025-11-12, 23:08
Medlem
Citat:
Jo min värld fungerar så. Jag slår inte mina partners, mina anhöriga eller mina vänner. Jag skyddar dom.

Om en snubbe åker på däng av sina vänner så skiter jag även i honom.

Vuxna fattar sina egna beslut och gör sina egna val. Män som kvinnor.

Punkt 3 är ett väldigt vanligt utfall. Läs den.

Ja att kvinnan går tillbaka efter de blivit slagna det vet jag för jag har hjälpt kvinnor i den situationen men det beror mycket på rädsla, hot och ofta har de alla sina ägodelar i lägenheten/ huset det tar tid att hjälpa en kvinna att lämna ett förhållande där mannen slår henne men inte fan vill hon bo eller knulla med mig, ditt jävla spån!
Citera
2025-11-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Haha. Jag har även sett din trådrubrik "psykopati vs machiavellianism". Har inte läst tråden men har förstått på helheten nu att du ser upp till och försöker vara den anti-sociala. Farligt att leka med elden sådär. Det finns större fiskar än dig i havet som en dag kanske tröttnar på ditt påhitt och då smäller det.

Jag försöker inte leka med det farliga, tvärt om skydda mig. Därför lägger jag mig inte i. Men det är nog en kombination av att jag dels inte bryr mig, dels inte vill hamna i onödigt trubbel eller bråk.

Men frågan handlar inte om mig. Jag vill veta vad andra tycker, vill veta hur ni andra resonerar. Frågan går ju att applicera på människor överlag, dvs: hjälper du en okänd person om den får stryk??

Hur ställer du dig själv??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in