2025-11-12, 15:39
Medlem
När hålls huvudförhandlingen?
2025-11-12, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte läst hennes förhör - och det hade ingen annan heller när det genom tråden hävdats att allt han har är fake.

Så varför drar du in hennes förhör?

För hon är väl den mest säkra källan?
Eller ljög hon i sitt förhör…..?
2025-11-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Ja, och sen har mupparna upprepat detta i snart två år.

Varför är ni inte lättade över att det var en lögn?

Varför ifrågasätter ni inte faktumet att Jocke ljög om att Linnea var polisanmäld för misshandel och barnfridsbrott?

Varför ifrågasätter ni inte det faktumet att alla sk vuxna i det här fallet hellre gjorde videor för att skapa ett drev än att se till att hjälpa barnet som de trodde var misshandlat?

Ja han ljög och då undrar man varför ni tror på en sådan lögnare som är fullt kapabel att anklaga sin egen flickvän för misshandel av hans egen dotter? Är detta en person som är sanningsenlig och som man ska lyssna på hädanefter
2025-11-12, 16:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
För hon är väl den mest säkra källan?
Eller ljög hon i sitt förhör…..?
Vill du spela idiot så får du leka med någon annan.

Hennes förhör har dessutom ingen relevans för de kommentarer jag syftade på - som kom långt före någon kunde läsa något förhör alls.
Tvärsäkra uttalanden om allt var fejk (dvs lögner eller desinformation) gjordes långt innan dess,
Senast redigerad av micro113 2025-11-12 kl. 17:28.
2025-11-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Sanningen ligger nog mittemellan.

Det mesta har varit skräp - papperna från KFM visar ju att grejer faktiskt lämnats tillbaka efter beslag - men några saker måste han ju samtidigt ha lagt pengar på under 2024. Några pengar före 2024 har han ju knappt haft.

Av de beslag som SvT/Expressen beskriver så tror jag att den billigare klockan är den gamla ("första") som han köpte på avbetalning och som blev början på hans insolvens. Jag tror också att den dyrare är den datejust med olivgrön urtavla som han fick tag på så sent som hösten/vintern 2024; han visade ivrigt upp den på stream och påstod att pappa Thomas åkt och hämtat upp den från förvaringen i ett bankfack. (Han fick därtill en till som betalning i Dubai, men den såldes ju snabbt vidare mot lite kontanter.)

Det vore intressant att veta mer om när och var beslagen gjordes av KFM. Det vore förbannat roligt om det faktiskt fanns ett bankfack.

I Fupen framkommer att dem hittat en nyckel, kan det vara till ett bankfack tro?
2025-11-12, 18:05
Medlem
Kan någon länka fup?
2025-11-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Det där hade jag glömt. De kommer från chatten som Anjo pratade om igår.

Så du har vetat om den chatten sedan ett bra tag för jag tänker att du inte glömt det sedan i går.
2025-11-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Ja han ljög och då undrar man varför ni tror på en sådan lögnare som är fullt kapabel att anklaga sin egen flickvän för misshandel av hans egen dotter? Är detta en person som är sanningsenlig och som man ska lyssna på hädanefter

Det går ju inte veta när han talar sanning. Helt omöjligt. Inte ens de mest inbitna Chrippisarna vet. De tror.
Jag tror inte ens Chrippa själv vet när han talar sanning.
2025-11-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadhanderhar
I Fupen framkommer att dem hittat en nyckel, kan det vara till ett bankfack tro?

Just det!!
Chrippa sa ju för länge sedan att han hade en rolex i ett bankfack som han ena stunden skulle investera med och andra stunden var det för att säkra framtid för sin dotter.

Så dumt att prata på media som om han tror att det inte finns intelligenta människor.
2025-11-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Alltså kan admin låsa denna och skapa en tråd: Chrippa rättegången

(Krav för kommentar är att man iallafall öppnat FUP)

Man får låta bli att svara personer som vägrar läsa fup. Annars blir man helt knäpp.
2025-11-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tack för info.
Det kan jag tänka mig för han har hela tiden uttryckt att barnet har rätt till båda föräldrarna och att han vill att det ska fungera.
Bra insikt. Men han kanske borde ordna upp livet innan han tar ansvaret för barnet genom vårdnaden. Boende, jobb, trygghet och ta tag i sig själv också. Gå terapi, stärk sina chanser.
2025-11-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Just det!!
Chrippa sa ju för länge sedan att han hade en rolex i ett bankfack som han ena stunden skulle investera med och andra stunden var det för att säkra framtid för sin dotter.

Så dumt att prata på media som om han tror att det inte finns intelligenta människor.

Vad är det du tror ihop nu, som sig bör så skrivs fantasier här och i diverse chatt grupper. Ge er bara och inse att Anjo är otroligt mycket värre och hemskare än någon annan inblandad i detta drama.
Anjo själv gick bestämt ut med detta i sin video igår, där han förklarar noggrant vilket svin han är och vilka otroliga lögner han hittat på i framförallt Chrippa dramat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in