2025-11-12, 14:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
I en grupp där Jacke var med?
Ja, det är väl Jacke själv som gett materialet vidare till SVT.
2025-11-12, 14:42
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har drivit med stollar som dig i omgångar - ja. Vad har det med saken att göra.

Det är ett gäng som påstod att han bara hade fejk ... det måste ju vara surt när det ännu en gång blev motbevisat.

Hans fru har ju också sagt att allt är fejk, i förhör bla. Så hon har ljugit också? Eller är det mer att dom båda driver tycker du?
Senast redigerad av Nejellerva 2025-11-12 kl. 14:44.
2025-11-12, 14:42
Medlem
Citat:
Han har drivit med stollar som dig i omgångar - ja. Vad har det med saken att göra.

Det är ett gäng som påstod att han bara hade fejk ... det måste ju vara surt när det ännu en gång blev motbevisat.

Fan nåt du ska ha vintanten är att du ser positivt på saker... Att begå en brottslig handling som man nekar till sen visar det sig man gjort det då har man drivit med stollar enligt dig...
2025-11-12, 14:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hans fru har ju också sagt att allt är fejk, i förhör bla. Så hon har medvetet ljugit också? Eller är det mer att dom båda driver tycker du?
Har hon sagt det i förhör .. undra varför.

INGEN hade läst de förhören när det ylades om Fejk av oinsatta stollar i tråden.
2025-11-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
I en grupp där Jacke var med?

Ja, jag inser det nu. Jag trodde det var olika källor och blandade ihop - allt är alltså från "Schhh"-gruppen.
2025-11-12, 14:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Fan nåt du ska ha vintanten är att du ser positivt på saker... Att begå en brottslig handling som man nekar till sen visar det sig man gjort det då har man drivit med stollar enligt dig...
Visa mig lagen som säger att det är olagligt att äga Rolex och märkeskläder
2025-11-12, 14:50
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Har hon sagt det i förhör .. undra varför.

INGEN hade läst de förhören när det ylades om Fejk av oinsatta stollar i tråden.

Hon har ju sagt att hon skulle hålla han om ryggen och ljuga för han så. Men du menar att hon ljugit, medan har drivit? Vet dom själva var skillnaden och linjen mellan dessa går?

Bådar gott med deras track record att ljuga i förhör. Det är alltid fint att kunna säga att man driver när någon kommer på ens lögner också 😅
2025-11-12, 15:00
Avslutad
Citat:
Visa mig lagen som säger att det är olagligt att äga Rolex och märkeskläder

Inte olagligt men kommer mest troligen utmätas av KFM om du har större skulder

"Att ha skulder hos Kronofogden innebär inte ett automatiskt förbud mot att äga dyra föremål, men de kan utmätas."
2025-11-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jo, det verkar ha laddats upp igår. Fick dessa på PM: Lisen, Jocke och Anjo pratar bl a om att de mår dåligt.
https://ibb.co/4gnDdTy0
https://ibb.co/xSDPFrbC

Varifrån kan meddelandena komma...?

Det där hade jag glömt. De kommer från chatten som Anjo pratade om igår.
2025-11-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hans fru har ju också sagt att allt är fejk, i förhör bla. Så hon har ljugit också? Eller är det mer att dom båda driver tycker du?

Sanningen ligger nog mittemellan.

Det mesta har varit skräp - papperna från KFM visar ju att grejer faktiskt lämnats tillbaka efter beslag - men några saker måste han ju samtidigt ha lagt pengar på under 2024. Några pengar före 2024 har han ju knappt haft.

Av de beslag som SvT/Expressen beskriver så tror jag att den billigare klockan är den gamla ("första") som han köpte på avbetalning och som blev början på hans insolvens. Jag tror också att den dyrare är den datejust med olivgrön urtavla som han fick tag på så sent som hösten/vintern 2024; han visade ivrigt upp den på stream och påstod att pappa Thomas åkt och hämtat upp den från förvaringen i ett bankfack. (Han fick därtill en till som betalning i Dubai, men den såldes ju snabbt vidare mot lite kontanter.)

Det vore intressant att veta mer om när och var beslagen gjordes av KFM. Det vore förbannat roligt om det faktiskt fanns ett bankfack.
2025-11-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Inte olagligt men kommer mest troligen utmätas av KFM om du har större skulder

"Att ha skulder hos Kronofogden innebär inte ett automatiskt förbud mot att äga dyra föremål, men de kan utmätas."

Förverkandelagstiftningen är det som jag pratar om så jo att han köper saker för pengar som han fått från brottslig verksamhet , dvs hans inkomster eller tillgångar visar han ej kan köpa detta är inte tillåtet och skall förverkas. sorry att jag inte förklarade tydligare för dig
2025-11-12, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Förverkandelagstiftningen är det som jag pratar om så jo att han köper saker för pengar som han fått från brottslig verksamhet , dvs hans inkomster eller tillgångar visar han ej kan köpa detta är inte tillåtet och skall förverkas. sorry att jag inte förklarade tydligare för dig

Ja, det stämmer helt klart. Hur folk ens tror han ska klara sig undan detta åtal när dom har så mycket bevis är lite skoj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in