2025-10-12, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Vill hon jobba heltid eller halvtid så är det inga problem. Barnen är ju i verksamhet under dagen i så fall.
Inte hela första året. Ska du låta dem gå omkring med bajsblöja då hela dagarna?

Det som är skrämmande är att man helt plötsligt låser sig i livet. Man behöver ha nära till toalett, mat, stressa så barnet inte blir för trött för att orka mer, behöva anpassa hela ens liv till barnet
Citera
2025-10-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bireno
Inte hela första året. Ska du låta dem gå omkring med bajsblöja då hela dagarna?

Det som är skrämmande är att man helt plötsligt låser sig i livet. Man behöver ha nära till toalett, mat, stressa så barnet inte blir för trött för att orka mer, behöva anpassa hela ens liv till barnet
Nej. Jag ska försöka hitta en kvinna med barn i åldern 7-8-9. Ensam mamma som söker en man som är stabil.
Citera
2025-10-12, 18:27
Bannlyst
Citat:
Nej. Jag ska försöka hitta en kvinna med barn i åldern 7-8-9. Ensam mamma som söker en man som är stabil.
Möt dina rädslor. Jag sanerade precis upp en spya. Inte mitt barns, utan på jobbet. Det var inga problem!
Senast redigerad av Bireno 2025-10-12 kl. 18:30.
Citera
2025-10-13, 15:53
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Ja, för å vad hemskt om det uppdagades efter barnets födelse eller vadå?
Ja, det är en väldigt stor grej att upptäcka att man köpt grisen i säcken och inte kan lämna sitt barn ensam med pappan.
Citera
2025-10-16, 12:47
Medlem
Som andra skriver, man vänjer sig snabbt. Och det är skillnad på andras barn och sina egna! Skulle aldrig kunna byta på andras, men mina, inga problem. Och jag var / är också känslig.
Citera
2025-10-16, 20:29
Medlem
manssvins avatar
Citat:
Jag har förlorat flera tjejer eftersom jag vägrat skaffa barn. Jag skulle aldrig klara av blöjbyte.
Jag har kompisar som har småbarn med blöja. Jag har då och då blivit medveten om då det är dags att byta bajsblöja. Det luktar.

Nån annan som har upplevt samma känslor men kommit över det?

En kvinna kan ju inte skaffa barn med en så barnslig person förstår du väl? Hemskheter vart är självinsikten? 🤔
Citera
2025-10-16, 20:48
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Jag har förlorat flera tjejer eftersom jag vägrat skaffa barn. Jag skulle aldrig klara av blöjbyte.
Jag har kompisar som har småbarn med blöja. Jag har då och då blivit medveten om då det är dags att byta bajsblöja. Det luktar.

Nån annan som har upplevt samma känslor men kommit över det?

Länge du behöver göra det då.
Citera
2025-11-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Länge du behöver göra det då.
Hur länge?
Citera
2025-11-12, 18:08
Medlem
Det är annorlunda när det gäller ens eget barn. Var också nervös inför det - men sen kom ungen och den känslan försvann.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in