2025-11-12, 11:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Vad har jag med dom att göra? Har för mig att jag aldrig antytt att jag trodde han ljög, undrade bara om bevis. Varför svarar du inte på ifall du tycker eller inte tycker att det är en ypperlig sak att ha med som en mörk baksida av YouTube där kreatörer till och med begår brott för att kunna finansiera en livsstil som är värd att visa upp?

Det är visserligen lillördag, men klockan är inte ens lunch och du är redan såhär virrig. Kämpa gumman!
Jag tycker det är ypperligt att de tar upp hur ett gäng youtubers agerar för att förstöra människors liv.
DET är den mörka baksidan av Youtube.
Citera
2025-11-12, 11:05
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker det är ypperligt att de tar upp hur ett gäng youtubers agerar för att förstöra människors liv.
DET är den mörka baksidan av Youtube.

Inte ypperligt att dom tar upp hur youtubers själva förstör sina liv för att se bra ut på internet och för att kunna visa upp ”lyx”?
Citera
2025-11-12, 11:06
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Har börjat kolla på Anjos hos video nu. Är det som han säger är det sjukt att Bosse avslutar sin karriär för att göra just denna dokumentär. Vinklar han den och inte visar båda sidor - för båda sidor ska de dåliga ut om han gör det rätt - så kommer både hans karriär vara slut och SVT kommer få det väldigt kämpigt.

Har Chippar startat ett drev mot Anjo menar du?
Citera
2025-11-12, 11:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte ypperligt att dom tar upp hur youtubers själva förstör sina liv för att se bra ut på internet och för att kunna visa upp ”lyx”?
Är det vad dokumentären kommer att handla om?
Nej, jag tycker inte att det finns något direkt allmänintresse i att folk förstör för sig själva faktiskt.
Citera
2025-11-12, 11:09
Medlem
Citat:
Han är inte vårdnadshavare så därför kan inte det brottet komma ifråga - däremot är det umgängessabotage, vilket gör att hon kan förlora vårdnaden om rätten går på Chrippas linje.

Så frågan är har han anmält henne?
Citera
2025-11-12, 11:10
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Har Chippar startat ett drev mot Anjo menar du?

Jag menar att BÅDA sidor har varit rövar. Är det så svårt att ta in?
Citera
2025-11-12, 11:12
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Är det vad dokumentären kommer att handla om?
Nej, jag tycker inte att det finns något direkt allmänintresse i att folk förstör för sig själva faktiskt.

Jag vet inte vad den kommer att handla om längre. Tycker mest är är obehagligt och sjukt om det är så att det är en vinklad dokumentär som är gjord på statliga pengar att fokusera på någon som är en skattesmitare som är precis lika illa som andra sidan i sitt beteende online.
Citera
2025-11-12, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Så frågan är har han anmält henne?
Det pågår en stämning mellan dem gällande vårdnad och umgänge - om du menar det.
Att sabotera umgänge när man har enskild vårdnad är däremot inte ett brott som är anmälningsbart - såvitt jag vet.
Citera
2025-11-12, 11:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet inte vad den kommer att handla om längre. Tycker mest är är obehagligt och sjukt om det är så att det är en vinklad dokumentär som är gjord på statliga pengar att fokusera på någon som är en skattesmitare som är precis lika illa som andra sidan i sitt beteende online.
Du vet inte vad den handlar om - men du vet att den är vinklad.
Bra där.
Hur vet du att den är vinklad orättvist åt något håll?
Citera
2025-11-12, 11:21
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Bra där.

Som Anjo sa att han har inte fått chansen att bemöta/försvara sig.
Citera
2025-11-12, 11:22
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Bra där.

Jag skriver det igen och hoppas du läser mer ordentligt denna gång så du inte drar egna slutsatser.

Senast redigerad av Nejellerva 2025-11-12 kl. 11:24.
Citera
2025-11-12, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Som Anjo sa att han har inte fått chansen att bemöta/försvara sig.
Han har fått chansen att bemöta/försvara sig. Det är ju det mötet han spelat in tre timmar ifrån handlade om.
Han har troligen inte fått chansen att bestämma perspektiv, sortera material och styra innehållet -- vilket säger sig själv.

Jag undrar också hur många av de han hängt ut och ljugit om som har fått chansen att bemöta och försvara sig
Faktum är ju att Chrippa och Linnea fick inte välja alls om de skulle förföljas, trakasseras och hängas ut av Anjo. Mig veterligen har Anjo haft valmöjligheter hela tiden - valmöjligheter som han själv inte gett andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in