2025-11-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlaraA81
Och du har hört rykten om KR som du skriver ut. Är inte det samma sak?
Jag är ju tydlig med att det är rykten jag hört. Jag bor i Stockholm och har ingen koll på KR, detta är vad jag hörde av min väninna.
Du verkar veta väldigt mycket om KR och som du skriver ut. Är inte det samma sak?
Du ljuger och hittar på rykte som passar ditt narrativ. Visa mig det inlägget där jag skriver jag har hört rykte om KR.
Citera
2025-11-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda1
Då är KR och BO lika. Eftersom BO börja få ett rykte efter sig också. Blanda alkohol och tabletter, raggar på män med fru samt börjar bli känd att anmäla våldtäkt eftersom detta inte är första gången.

Kul att KR är ”känd” i Helsingborg när han bodde 20 år i Stockholm.

Men att bli oskyldigt dömd bara för att man gillt yngre tjejer är inte rätt. BO valde fortfarande att hänga med KR hem. Som någon skrev innan.
Om frun varit hemma och KR sagt, ”du kan sova på vår soffa om du inte kommer hem, men min fru är hemma” Vad hade BO svarat då?

Det är väldigt mycket rykten både om BO och KR, men eftersom alla vänner, fru och jobb är kvar hos KR så tror dom ju på honom även om han är dömd på pappret. Så, dessa rykten stämmer nog inte så bra.

Du har försvarat KR och vad jag förstått, länge sen jag läste tråden, känner familjen.
Då borde du veta att KR alltid tillbringat maj-augusti i Helsingborg, varje år, eftersom som han då spelat på Fredriksdalsteatern. Räcker med 4 månader om året, i många år för att vara känd/ökänd i Hbg:s nattliv.
Citera
2025-11-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Du är ju helt ute och cyklar om du inte förstår att folk genomskådar dina inlägg. Två inlägg har du gjort här i tråden och båda dessa handlar om rykte du har hört om BO. Fy fan att man kan sjunka så lågt som du gör.

Och dessutom nyligen registrerat sig här på FB.
Du är så on point!

Läste att hon sen skriver i ett annat svar till dig att hon inte ens vet vem KR är, varför då gå in här och börja skriva rykten?

Att sprida och underhålla, uppenbara rykten är är riktigt fult
Citera
2025-11-02, 07:22
Medlem
Att jag ens ska behöver försvara mig säger mer om er än mig.
Jag har varit tydlig med att det är rykten jag hört, jag har även varit tydlig med att om han gjort detta så ska han ta sitt straff.

Jag har både namn på läraren och eleven, så kan absolut skicka detta privat till er så kan ni kolla upp de själva. Jag vet inte vem KR är mer än till namn. Men varför mina väninnor berättade detta för mig är för att jag brinner för frågan oskyldigt dömda.

När jag va 8 år blev min pappa oskyldig dömd till våldtäkt. Jag var tillsammans med min pappa den dagen som kvinnan sa att det skulle hänt en våldtäkt. Men eftersom jag ”bara va ett barn” så tog dom inte mitt vittnesmål på allvar då dom trodde pappa hade sagt att jag skulle ljuga, vilket jag inte gjorde!
Dom trodde på kvinnan för att hon hade en sån trovärdig historia! Våra liv va förstörda, pappa satt inne i 2 år, och ett skadestånd på över 200.000 kr. Detta gjorde att vi aldrig blev skuldfria och levde ett helvete.

Därför är det viktigt att höra alla historier!
Är det fler som varit med om oskyldigt dömda så finns det en organisation som heter mannaminne som jag brinner för och för denna frågan.

Så det är därför jag skaffade ett konto och skrev i denna tråden, inte för att jag försvarar utanför att det är en viktig fråga. Och att ALLA ska bli hörda!

Och du som påstår att du känner familjen, hur mår familjen idag?
Citera
2025-11-02, 12:55
Medlem
Den där andra killen som ska ha anmälts av BO, vet någon något om hur han har det?
Citera
2025-11-12, 01:49
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxvik
Hovrätten mål B 2609-25.

Förhandling 11 nov kl. 9 samt 12 nov kl. 13.

Då är det förhandling denna vecka? Undra vad det blir...
Citera
2025-11-12, 01:58
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
"Jag sa till honom att du har fru och jag har pojkvän, det struntade han i liksom. Sen somnar vi, jag kommer inte ihåg hur jag somnade men detta var kanske 05 på morgonen. Klockan 08 ungefär så vaknade jag av att han drog ner mina trosor och tryckte in fingrarna i mig, snippan. Vid 08:30 ungefär så gick jag därifrån."

Så det här fick han tre års fängelse och 200-tusen kronor i skadestånd för?
Citera
2025-11-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Så det här fick han tre års fängelse och 200-tusen kronor i skadestånd för?
Det är ju bara en liten del av händelseförloppet. Här under har jag kopierat direkt ur FUP.

"Efter det gick hon in i sovrummet och lånade en vit t-shirt av Karl. Hon tog på
sig den i sovrummet. Karl kom fram till henne och kysste ner henne i sängen.
Hon sa åt honom att sluta. Han bad henne suga av honom. Hon sa nej. Han frå-
gade om han fick gå ner på henne. Hon sa nej. Karl svarade ”jo, nu ska du njuta”. Han höll tag i hennes lår och utförde sedan oralsex på henne. Det gjorde inte ont i det skedet men situationen var obehaglig och hon kändes sig fast. Hon sa åt honom att sluta och tryckte bort hans huvud eftersom hon inte ville. Hon sa nej flera gånger men Karl lyssnade inte. Karl var inte mottaglig för att hon inte ville. Hon frös till och gav upp.

Hon kände en panikattack, skakade och hyperventilerade. Det kändes som om
hon inte fick luft. Hon var passiv och undrade hur hon hade hamnat i den här
situationen. Hon kände ångest och tänkte att hon borde ha ringt sin pappa i stället för att sova hos Karl. Karl förde upp sina fingrar i hennes underliv när han hade oralsex med henne. Det gjorde ont eftersom han kom åt hennes spiral. Hon vet inte varför hon i polisför sagt att han inte fingrat på henne när han hade oralsex. Han hade sina händer överallt. Karl frågade igen om hon kunde suga av honom. Hon sa nej"
Citera
2025-11-12, 10:08
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Det är ju bara en liten del av händelseförloppet. Här under har jag kopierat direkt ur FUP.

"Efter det gick hon in i sovrummet och lånade en vit t-shirt av Karl. Hon tog på
sig den i sovrummet. Karl kom fram till henne och kysste ner henne i sängen.
Hon sa åt honom att sluta. Han bad henne suga av honom. Hon sa nej. Han frå-
gade om han fick gå ner på henne. Hon sa nej. Karl svarade ”jo, nu ska du njuta”. Han höll tag i hennes lår och utförde sedan oralsex på henne. Det gjorde inte ont i det skedet men situationen var obehaglig och hon kändes sig fast. Hon sa åt honom att sluta och tryckte bort hans huvud eftersom hon inte ville. Hon sa nej flera gånger men Karl lyssnade inte. Karl var inte mottaglig för att hon inte ville. Hon frös till och gav upp.

Hon kände en panikattack, skakade och hyperventilerade. Det kändes som om
hon inte fick luft. Hon var passiv och undrade hur hon hade hamnat i den här
situationen. Hon kände ångest och tänkte att hon borde ha ringt sin pappa i stället för att sova hos Karl. Karl förde upp sina fingrar i hennes underliv när han hade oralsex med henne. Det gjorde ont eftersom han kom åt hennes spiral. Hon vet inte varför hon i polisför sagt att han inte fingrat på henne när han hade oralsex. Han hade sina händer överallt. Karl frågade igen om hon kunde suga av honom. Hon sa nej"

Och det finns inga bevis annat än hennes historia antar jag?
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-11-12 kl. 10:34.
Citera
2025-11-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Och det finns inga bevis annat än hennes historia antar jag?

Inga bevis mer än hennes historia.
I början av kvällen flörtade dom hon smsade sin kompis att hon hade hånglat med Kalle och massor med haha och att hon inte ångrar sig.

Hon säger till Kalle att hon missat bussen hem (vilket hon inte gjorde) och Kalle sa att hon fick sova hos honom om hon ville. Vad som hände hemma hos Kalle sen vet ju ingen, mer än två lite olika historier.
Kalle säger att han gick ner på henne men att hon masserade hans huvud och stönade. Enligt Kalle så har han inte använt fingrar. Och enligt henne sa hon att hon sa nej. Det är ord mot ord.
Vad som än hände den natten så valde BO att sova kvar hos Kalle och kramade han hejdå på morgonen.

Vilket inte framgår är att detta kuratorbesöket hon va på var redan inbokat sedan länge och inget hon bokade in efter händelsen.
Citera
2025-11-12, 12:39
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda1
Inga bevis mer än hennes historia.
I början av kvällen flörtade dom hon smsade sin kompis att hon hade hånglat med Kalle och massor med haha och att hon inte ångrar sig.

Hon säger till Kalle att hon missat bussen hem (vilket hon inte gjorde) och Kalle sa att hon fick sova hos honom om hon ville. Vad som hände hemma hos Kalle sen vet ju ingen, mer än två lite olika historier.
Kalle säger att han gick ner på henne men att hon masserade hans huvud och stönade. Enligt Kalle så har han inte använt fingrar. Och enligt henne sa hon att hon sa nej. Det är ord mot ord.
Vad som än hände den natten så valde BO att sova kvar hos Kalle och kramade han hejdå på morgonen.

Vilket inte framgår är att detta kuratorbesöket hon va på var redan inbokat sedan länge och inget hon bokade in efter händelsen.

Jahapp. Så ännu ett sådant fall.

Vad folk inte är medvetna om är att allt hon behöver göra är att berätta för en väninna "vad som har hänt den kvällen", och hennes väninna kan då vittna som om hon vore på plats. Allt rätten bedömer är alltså trovärdigheten på dessa vittnesmål. Absolut noll rättssäkerhet.

https://www.youtube.com/watch?v=kFm__HU_kJ8

Men stora pengar. 200 skattefria laxar. Det blir en fin semester och när pengarna är slut så är det bara ut och spana efter någon ny stackare att dra hem från krogen. Om två tjejer teamar upp och tränar upp det här så kan dom dra in miljoner på detta upplägg.

Fan man önskar att man föddes som en tjej idag hehe.
Citera
2025-11-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Så du tror att K:s mamma pratar över huvudet på K o att K inte begriper ngt själv?

Hahaha - inte tror, vet! ALLA vet att det är mor som bestämmer i den familjen så givetvis har det skett i samråd mellan mor och advokaten (sannolikt familjens advokat). Spela inte dum nu Cianneli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in