2025-11-12, 09:27
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Lisa i Malmö. Bör hon verkligen vara polis?

Som många skrivit tidigare, dålig attityd. Även om jag kan förstå att man blir
less på lösket dom stöter på. Men igår glänste hon inte direkt. Först en dålig
bortföring in i en trång passage som ledde till ett bråk. Kunde gjorts bättre.
Sedan efteråt så får hon kämpa för att hålla tårarna tillbaka. Det var inte mycket
som krävdes för det. Sedan stöter hon på den bortvisade som ska hämta sin cykel.
Istället för att låta honom hämta sin cykel och dra iväg så kallar hon på förstärkning
och burar in gubben som uppenbart var på väg bort. Onödigt (om det nu var hans hoj)

Okej, det är ju redigerat, vi får inte se allt. Så min åsikt är utifrån det vi såg.

- BBZW
Citera
2025-11-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf

Sedan efteråt så får hon kämpa för att hålla tårarna tillbaka. Det var inte mycket
som krävdes för det. Sedan stöter hon på den bortvisade som ska hämta sin cykel.
Istället för att låta honom hämta sin cykel och dra iväg så kallar hon på förstärkning
och burar in gubben som uppenbart var på väg bort. Onödigt (om det nu var hans hoj)

Okej, det är ju redigerat, vi får inte se allt. Så min åsikt är utifrån det vi såg.

- BBZW

Du har helt rätt. Hon bör gå med Arlanda-Clas i ett år och lära sig att man behöver inte skrika för att göra sig hörd. Dessutom lider hon av mindervärdighetskomplex då hon i de flest fall överdriver sitt agerande. Studera Clas och lär dig hur man agerar lugnt och sakligt.
Citera
2025-11-15, 00:10
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
I avsnittet som gick idag beslagtog KFM 800 norska kronor och 100 danska kronor om jag minns rätt. Är detta ett jävla skämt? Känns löjligt att KFM t.o.m. kan ta vad som kan vara matpengar. För jag antar att polisen inte kollade upp hur mycket pengar mannen hade på kontot innan de beslagtog pengarna åt KFM.

800 danska tog de, han fick behålla 100 norska.
100:- mer än han borde fått behålla.
Citera
2025-11-15, 03:35
Medlem
Citat:

- BBZW

Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du har helt rätt. Hon bör gå med Arlanda-Clas i ett år och lära sig att man behöver inte skrika för att göra sig hörd. Dessutom lider hon av mindervärdighetskomplex då hon i de flest fall överdriver sitt agerande. Studera Clas och lär dig hur man agerar lugnt och sakligt.

Skrämmande också att hon är någon sorts arbetsledare/gruppchef va?
Citera
2025-11-15, 03:37
Medlem
Citat:
I avsnittet som gick idag beslagtog KFM 800 norska kronor och 100 danska kronor om jag minns rätt. Är detta ett jävla skämt? Känns löjligt att KFM t.o.m. kan ta vad som kan vara matpengar. För jag antar att polisen inte kollade upp hur mycket pengar mannen hade på kontot innan de beslagtog pengarna åt KFM.

Tycker också sånt är konstigt. Om en person har noll kr på sitt konto och de tar personens alla kontanter, då lär det ju dessutom bara öka brottslighet som stöld.
Citera
2025-11-15, 09:20
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
800 danska tog de, han fick behålla 100 norska.
100:- mer än han borde fått behålla.

KFM kanske agerade korrekt. Omöjligt för mig att säga som bara har kollat på avsnittet. Det känns dock konstigt att de gör utmätning på en så pass liten summa pengar. Det var t.ex. mer förståeligt när de tog 10.000kr från mannen som skulle åka på semester till Syrien.
Citera
2025-11-15, 09:25
Medlem
Citat:

- BBZW

Blondiner med hästsvans har vi alldeles för många av inom svenska poliskåren.
Citera
2025-11-15, 10:20
Medlem
Citat:
Du tror inte de får fler nya inkomster de inte beskattar eller ger till sina brottsoffer och andra de borde?
Citera
2025-11-15, 10:40
Medlem
Snygg Olivia gör ju hela programmet värt att kolla på
Citera
2025-11-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du tror inte de får fler nya inkomster de inte beskattar eller ger till sina brottsoffer och andra de borde?

De tar väl pengarna även om personen inte begått några brott och även om pengarna är skattade?
Citera
2025-11-15, 15:18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Jag tycker inte att man ska anta att någon är kriminell för att han är utlänning och har skulder hos KFM. Kan också vara att han helt enkelt har varit korkad och tagit lån med dåliga villkor eller ställt upp som medlåntagare.
Citera
2025-11-18, 13:39
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att man ska anta att någon är kriminell för att han är utlänning och har skulder hos KFM. Kan också vara att han helt enkelt har varit korkad och tagit lån med dåliga villkor eller ställt upp som medlåntagare.
Helt rätt så som svenska myndigheter agerar i dag så anser dom att du är kriminell av två anledningar intingennför du råkar ha en femtilapp kontant i börsen eller att du råkat få skulder hos kronofogden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in