2025-11-11, 23:22
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Vattenflaskan kan ju ha blandats ut med tex saft eller te eller något…

Mm, jo, och ändå trodde de medicinskt utbildade sjuksköterskorna att det var just vatten de drack ur sina flaskor.
Senast redigerad av Iagh 2025-11-11 kl. 23:28.
Citera
2025-11-11, 23:28
Medlem
Simsalabimbumbums avatar
Vincaalkaloider kanske. Förälder som förlorat barn och har kvar från barnets behandling. Bara en tanke.
Citera
2025-11-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Mm, jo, och ändå trodde de medicinskt utbildade sjuksköterskorna att det var just vatten de drack ur sina flaskor.
Det vet vi inte, man kan faktiskt ha saft eller annat i sin vattenflaska.
Citera
2025-11-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Nån kan ha sprutat i kaliumbindande läkemedel i kaffet eller så.
Jättefarligt i stora doser.

En som jobbade på natten som respiratorvak på Iva, han var lite mysko.
kunde berätta hur han hade droppat laxoberaldroppar i kaffet för nattpersonal på akuten , så man inte kunde sova för den diarré man fick då…eller så pratade han om diuretika som han sprutat ner i kaffet så man fick kissa hela dan istället för att sova.

Det tyckte han var extremt roligt…

Jag tyckte det hela var extremt obehagligt…
Låter sjukt, ingen av er rapporterade honom?
Fick han jobba kvar?
Citera
2025-11-12, 00:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Nu finns det ju fyra offer, varav den senaste insjuknat efter att media rapporterat om det. Och gäller det koffeinpulver så går det ju snabbt att utveckla symtom?
Hen fortsätter väl sina upptåg.
Citera
2025-11-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hen fortsätter väl sina upptåg.

Det var det jag ville mena. Personen jag citerade menade att ingenting skett efter att media rapporterat, men det stämmer ju inte i och med att fyra drabbats varav den fjärde efter att media gick ut med det.
Citera
2025-11-12, 00:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Vatten spetsat med koffein smakar apa.
I kaffet kanske? Det måste ju vara svårt att ha tillgång till folks vattenflaskor. Men om man spetsar kaffet när man brygger...
Citera
2025-11-12, 00:23
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Kan man ja. Men det här gäller väl en tänkt GM. Visste den vilka flaskor som innehöll saft etc och valde sådana för att få effekt av sin plan, att förgifta?
Citera
2025-11-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Är det verkligen tänkbart att en ondsint individ dragit höga doser av koffeinpulver i de drabbades vattenflaskor?

Rent koffeinpulver har en starkt besk smak, man spottar nog ut en sån cocktail reflexmässigt.

Ja precis min tanke också, låter inte som man sveper det....
Citera
2025-11-12, 00:27
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Jo, ifall det eventuellt skulle röra sig om koffein är koffein dock bittert och har andra obehagliga bismaker vid höga doser. Jag tror inte stark koncentrerad saft eller starkt, tanninrikt och bittert te skulle kunna maskera koffeinet. Jag har själv tillverkat egen energidryck hemma och det är faktiskt en rejäl utmaning maskera och tona ner bismakerna från koffeinet.
Citera
2025-11-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jo, ifall det eventuellt skulle röra sig om koffein är koffein dock bittert och har andra obehagliga bismaker vid höga doser. Jag tror inte stark koncentrerad saft eller starkt, tanninrikt och bittert te skulle kunna maskera koffeinet. Jag har själv tillverkat egen energidryck hemma och det är faktiskt en rejäl utmaning maskera och tona ner bismakerna från koffeinet.
Men man tycker ändå att det polisen tror borde vara rimligt.
Citera
2025-11-12, 00:43
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Men man tycker ändå att det polisen tror borde vara rimligt.

Ja, och det kan man nog tycka är lite konstigt ändå, för man tycker att åtminstone någon av de fyra borde märkt att det smakade konstigt jämfört med hur det brukar smaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in