2025-11-11, 23:37
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Ja, liknande bakgrund och värderingar tror jag med. Jag tror dock varken det har med etnicitet eller hårfärg att göra (och det är där det blir fel när castingen gör matchningarna utifrån sådana fysiska önskemål): Yury är en tuff och cool citytjej medan Patrik är mer småstad. Han sa även i samtal med expert-Freddan att han brukar träffa tjejer som är mer försiktiga / blyga (som ett argument mot Yury). Jag tror Yurys vinnande, kaxiga sätt gör Patrik osäker. Jag tror även att han stör sig på att hon fixar så mycket med sitt utseende (som när han satt och väntade när hon sminkade sig). Han hade förmodligen föredragit Hannas feta hår över Yurys snygga (men tidsödande) perfekt fixade.

Yury har nu blonderat sig, så även hon verkar tro att problemet med Patrik var hårfärgen, men istället kommer hon längre från att vara rätt för just honom (nu är hon ju ännu mer tillfixad):
https://www.instagram.com/reel/DPTScbclViN/

Jag tror att Patrik tycker att Yury är för mycket Miss Förort och inte tillräckligt blond och svensk. Han vill hellre ha en rågblond dalkulla som morsa till framtida ungar.
Citera
2025-11-11, 23:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Men vill Yury ha Abtin? Jag tror mer på Abtin och Malin.
Abtin funkar nog bra med alla tre från hans horisont. Gillar honom. Han och Malin skulle nog gå fint också ja.

Däremot tror jag det är fördomar vad gäller Yury. Patrik är uppenbart inte intresserad och då leker jag med tanken vilka av dom andra två som skulle passa. Jag tror definitivt inte hon skulle vara intresserad av Jimmy iaf. Då blev Abtin över. Men visst. Ingen av dom är nog hennes typ egentligen.
Citera
2025-11-11, 23:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jag tror att Patrik tycker att Yury är för mycket Miss Förort och inte tillräckligt blond och svensk. Han vill hellre ha en rågblond dalkulla som morsa till framtida ungar.
Ja. Och som sagt så vill han nog ha en något yngre fru.
Citera
2025-11-11, 23:51
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:

Varför vågar vikingen inte bara säga sanningen till ryskan att han INTE är fysiskt attraherad av henne?
Citera
2025-11-11, 23:55
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Håller med här. Efter två minuter började han klaga på hennes dialekt (som för övrigt är het - dock med tillägget att jag är aningen partisk då vi härstammar från samma trakter). Varför tycker han sig ha rätt att bestämma hur hon ska klä sig...? Lite omoget när man är med i ett sånt program, kan jag tycka. Då har man kanske lite andra prioriteringar, tänker jag. Är han så ytlig på riktigt så är det en klar felmatchning. Kan inte tolka det på nåt annat sätt än att han helt enkelt inte tycker att hennes utseende är tillräckligt attraktivt.

Jag tycker att Malin verkar helt fantastisk. Så befriande (och inspirerande!) med en kvinna som inte underkastar sig samhällets normer för hur en kvinna ska vara. Och att hon är så trygg i sig själv att hon inte tar det personligt och gråter ut om hur ful hon känner sig och att hon vill ändra sitt utseende efter det han har sagt osv. Alltså jag har full förståelse för kvinnor som blir ledsna och vill ändra sitt utseende i den situationen, det är mänskligt som jag ser det. Men för mig är det inspirerande att se en kvinna som reagerar på ett annat sätt. Att liksom få se att det finns alternativ. När jag ser Malins reaktion och hennes svar till Jimmy så kommer jag på mig själv med att tänka "kan man göra så?". Jag älskar hur hon sitter slappt vid frukostbordet, i hoodie och hotpants, och låter låren välla ut över stolen, samtidigt som hon anstränger sig för att verka engagerad i vad Jimmy har för "smarta reflektioner" denna ljuva morgon. Tänk om man haft en Malin i sitt liv under tonårstiden. Blir nästan lite gay i stunden. Funderar på att skriva en töntig hyllningskommentar på Instagram (Obs! Bara ett hjärta. Man är väl ingen tönt heller.)

Jimmy tror att en kvinna ska gå runt hemma och vara snygg fin ren och feminin. Han förtjänar absolut inte Malin.
Jimmy behöver en plast docka som kan vara fin i hans soffa. En riktig kvinna ska han inte komma nära
Citera
2025-11-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Hur många veckor har de känt varandra på riktigt? Högst tre veckor, inte många har sex så tidigt!

Inte många gifter sig vid första mötet heller … but hey here we are!
Citera
2025-11-11, 23:58
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Patrik/Yury
Man såg tydligt när det skar sig. Patrik tittade på hennes röv i jeans och såg besviken ut. Fram till den scenen var det pussar och kramar. Yury är julbent, har inte en fit röv. Sen tror jag Patrik är nationalistiskt lagd och önskar en nordisk kvinna.

Ja Patrik ser VÄLDIGT Nationalistisk ut
Citera
2025-11-12, 00:00
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Håller med nedanstående skribent om att du alltid gör bra och balanserade inlägg. Tror du hade gjort ett bättre jobb än de så kallade experterna i GVFÖ. Karriärbyte kanske? 😁

Vi är dock fortfarande inte överens om Hampus. Jag håller med om att han blivit osäker under programmets gång och försöker utstråla mer säkerhet än vad som är fallet. Men håller fast vid att han inte skådespelar, han gör sig sårbar framför Tobias som bara reagerar med misstänksamhet och kyla vilket gör honom mer osäker och han reagerar med spelad säkerhet.

Jag är tacksam för att Vinterskrudsäsongerna alltid innehåller färre avsnitt så vi får se ett slut på eländet snart. Nu finns det ett avsnitt till innan beslutsavsnittet och under detta avsnitt ska tillräckligt mycket magi skapas för att något par ska säga ja på beslutsdagen för att utforska vidare om något kan finnas där (och skilja sig inom några veckor).

Ordet ELÄNDE du använder dig av är korrekt ord. Jag lider med varje avsnitt. När ska detta elände ta slut!
Hampus är så dryg och kaxig. Stackars lilla Tobias som är så djupt osäker. Hampus måste ju spela alla scener perfekt och ta allt på stort allvar som folk gjorde i grundskolan under arbeten. Tobias mår inte bra med en sådan dryg kall arrogant typ
Citera
2025-11-12, 00:00
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower
Jimmy tror att en kvinna ska gå runt hemma och vara snygg fin ren och feminin. Han förtjänar absolut inte Malin.
Jimmy behöver en plast docka som kan vara fin i hans soffa. En riktig kvinna ska han inte komma nära
Mycket bra förslag! En Uppblåsbara Barbara.
Citera
2025-11-12, 00:01
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower
Varför vågar vikingen inte bara säga sanningen till ryskan att han INTE är fysiskt attraherad av henne?
För att han är från Göteborg.
Citera
2025-11-12, 00:02
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Och som sagt så vill han nog ha en något yngre fru.
Varför raggar han inte bara upp nån på gymmet, är frågan som mal i mitt huvud.
Citera
2025-11-12, 00:04
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Fast det stämmer inte riktigt, Patrik har sagt att han tycker Yury är attraktiv (det är alltså inte där skon klämmer). Och Hanna sa att hon tyckte Abtin var snygg (men att annat måste till också). Även gaysen har sagt att de är fysiskt attraherade (iaf Hampus). Det enda paret som helt saknar fysisk attraktion är Malin-Jimmy.

Det har kanske tvärtom blivit att castingen går så mycket på deltagarnas fysiska önskemål att de glömmer att personerna ska passa ihop. Jag tänker på Denise förra säsongen som bad om en mörkhårig kille och fick Sam, fast hon egentligen hade passat bättre med Alexander (som råkade vara rödhårig, vilket hon inte ville ha).

Samma med Hanna i år, hon har uppenbart efterfrågat en kille med utländsk bakgrund (och så hade de Abtin, perfekt), men i personlighet hade hon passat bättre med Patrik.

Så de borde inte låta detaljönskemål om hårfärg, längd och liknande vara så avgörande, det är trots allt personkemi, värderingar m.m. som väger tyngst.

Du har rätt. Sedan tycker jag det är otroligt fel av juryn att välja personer som är oattraktiva. När man ser en kille som Jimmy så tänker man inte direkt på att man vill kyssa honom. De borde för fan välja människor som är lite attraktiva i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in