2025-11-11, 21:47
Medlem
Bland det värsta jag hört någon svensk politiker säga någonsin.

Hoppas verkligen detta får stor uppmärksamhet innan valet:

Citat:
..vi vill bygga mer blandade bostadsområden, det är helt korrekt. Men det är ju ingen människa som kommer tvingas bo där. Vill du flytta därifrån för att du får en ny granne så är du välkommen att göra det.

– Vill de inte bo där så är de välkomna att flytta.

https://riks.se/nyheter/socialdemokrat-forsvarar-tvangsblandning

Är det S budskap till boende i lugna och trevliga bostadsområden inför valet? Jag trodde faktiskt att de hade insett att detta inte är en valvinnare och tonat ned retoriken något. Men tydligen inte.

S skall aktivt söka upp och förstöra de välfungerande bostadsområdena. Och deras budskap till oss som bor här idag är: "Ni är välkomna att flytta"!

Vart är tanken att vi skall flytta tro? Jag tvivlar på att så många boende i trevliga villakvarter utanför Stockholm eller Göteborg kommer vara så sugna på att dra till Norrlands inland för att komma undan kaoset.

Nej det blir helt enkelt att lämna Sverige.
Det är ju vad den hånflinande Wikström Melin öppet önskar.

Hur kan S ha urartat till detta?
Och kommer de vinna valet trots detta?
Citera
2025-11-11, 21:51
Medlem
Intersektionellt blir det ju en blandning av både etnicitet och socioekonomisk position (och i förlängningen orsaken till denna position) vilka inte alltid sammanfaller.
Citera
2025-11-11, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Är det S budskap till boende i lugna och trevliga bostadsområden inför valet? Jag trodde faktiskt att de hade insett att detta inte är en valvinnare och tonat ned retoriken något. Men tydligen inte.

S skall aktivt söka upp och förstöra de välfungerande bostadsområdena. Och deras budskap till oss som bor här idag är: "Ni är välkomna att flytta"!

Vart är tanken att vi skall flytta tro? Jag tvivlar på att så många boende i trevliga villakvarter utanför Stockholm eller Göteborg kommer vara så sugna på att dra till Norrlands inland för att komma undan kaoset.

Källa Sverigedemokraternas propaganda organ?

RIKS överdriver som vanligt.

– Jag tycker inte vi pratar om tvångsblandning någonstans. Ja, vi vill bygga mer blandade bostadsområden, det är helt korrekt. Men det är ju ingen människa som kommer tvingas bo där. Vill du flytta därifrån för att du får en ny granne så är du välkommen att göra det.
Citera
2025-11-11, 21:56
Medlem
franges avatar
Och hur och i vilket område kan den här Emilia Wikström Melin tänkas bo då? Föregår hon med gott exempel och bor mitt i multikultiparadiset Järva - eller bor hon på klassiskt muslimvurmarpolitrukvis etniskt rasrent i vitt, skyddat område?

Edit: Aha, en googling ger att hon verkar bo på Kungsholmen, precis bredvid Kungsholms Kyrka. Hur pass mycket mångkultur finns det boendes i de kvarteren, måntro?
Senast redigerad av frange 2025-11-11 kl. 22:00.
Citera
2025-11-11, 21:57
Medlem
Citat:

Om inte Tidö inför valet 2026 gör en jättekampanj om Sossarnas förslag att sprida ut kaosblattar i villaidyller så begår dom tjänstefel.
Det är en rejäl valvinnare i stil med när Alliansen vann 2006 pga fastighetsskatten.
Citera
2025-11-11, 21:57
Medlem
pn222jws avatar
Homogena samhällen har alltid varit fredligare än heterogena. Varför överge ett vinnande koncept?
Citera
2025-11-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och hur och i vilket område kan den här Emilia Wikström Melin tänkas bo då? Föregår hon med gott exempel och bor mitt i multikultiparadiset Järva - eller bor hon på klassiskt muslimvurmarpolitrukvis etniskt rasrent i vitt, skyddat område?
Givetvis mitt i stan centralt i en dyr lägenhet inga förortsbor har råd att köpa, ja vanliga svennar nog inte heller råd att köpa något så centralt i huvudstaden.
Långt från multikulti.
Citera
2025-11-11, 22:00
Avstängd
Citat:

Tycker inte detta är OK - vad hon säger är vi ska bygga nytt
bygga nytt så dyrt att hyran kommer att innebära att de som
bor där inte kan spara nämnvärda pengar om de inte ska leva
som råttor.

Vad borde S göra - köpa upp BR med lägsta månadsavgifter o
dela ut till de som de ömmar för.

ZiggeROM o Kosovoalbaner på strandvägen

Negrer i Riksdagsledamotsbostäderna

Allt Varannan
Citera
2025-11-11, 22:01
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Givetvis mitt i stan centralt i en dyr lägenhet inga förortsbor har råd att köpa, ja vanliga svennar nog inte heller råd att köpa något så centralt i huvudstaden.
Långt från multikulti.
Jäpp, jag googlade just. Kungsholmen, kvarteret precis bredvid Kungsholms Kyrka. Inte mycket mångkultur där, inte.
Citera
2025-11-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Tycker inte detta är OK - vad hon säger är vi ska bygga nytt
bygga nytt så dyrt att hyran kommer att innebära att de som
bor där inte kan spara nämnvärda pengar om de inte ska leva
som råttor.

Vad borde S göra - köpa upp BR med lägsta månadsavgifter o
dela ut till de som de ömmar för.

ZiggeROM o Kosovoalbaner på strandvägen

Negrer i Riksdagsledamotsbostäderna

Allt Varannan
Ja, gärna i samma flashiga Brf som Emilia Wikström Melin bor i.
Citera
2025-11-11, 22:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Långt från multikulti.

Enligt Ratsit verkar det vara ett rätt blandat område.
Citera
2025-11-11, 22:03
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Flytta vart? Jag flyttar mer än gärna utomlands, så långt från Sverige som möjligt. Men det är svårt när man lever hand till mun varje månad som två tredjedelar gör i Sverige.

När folket inte får göra sin röst hörd kommer dom rösta på första bästa som kommer ta deras parti. Oavsett vem det är, någon som får Trump att framstå som sympatisk. När man kallar majoriteten för rasister kommer dom axla den rollen till slut, det är då det blir riktigt farligt. Vi har redan börjat se det sprida sig runt om i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in