2025-11-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Varför inte under fläkten?

Är ingen expert men tror att det kommer sprida sig runt till alla närliggande lägenheter och läcka in via just deras fläktar.
Citera
2025-11-11, 17:49
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Är ingen expert men tror att det kommer sprida sig runt till alla närliggande lägenheter och läcka in via just deras fläktar.
Jaså. Det har jag aldrig varit med om, men antar att dessa system kan se olika ut.

Jag röker under fläkten hemma, och har gjort det i massa lägenheter. Alla jag känner gör det också, så kan inte vara något stort bekymmer.
Citera
2025-11-11, 17:58
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Hasch luktar inte mkt, är nog va helt lugnt om du är instängd i ett rum som är en bit från ytterdörren. Så kan du öppna ett fönster efteråt om du känner för det.
Ibland ger det en motsatt effekt och trycker ut lukten i trapphuset , på vissa ställen funkar det som du tänker dig.
Citera
2025-11-11, 17:59
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Luktade aldrig i mitt trapphus när jag rökte inomhus 🤷🏼‍♂️
Vet du det för att du själv gick och lukta eller tog du hjälp av någon annan? Man känner det mycket sämre själv.
Citera
2025-11-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vet du det för att du själv gick och lukta eller tog du hjälp av någon annan? Man känner det mycket sämre själv.
Vet att cannabis rökare är vana vid lutkten men aa har besök rätt ofta, både från rökare och icke rökare och ingen har märkt någon lukt i trapphuset, kanske för jag röker nära dörren till balkongen och ventilation är på min sida. Ingen granne har heller klagat efter alla dessa år eller så gillar dom lukten bara
Citera
2025-11-11, 18:13
Medlem
Nozzibobos avatar
Har en granne från Gambia, han röker på fett duktigt och ja det luktar långa vägar och
då pratar jag om en innegård och ingen jävla trapphus....
Citera
2025-11-11, 18:18
Medlem
eldrattans avatar
Det är tobaken som gör att det kommer spridas och dofta extremt. Använd något annat att blanda med istället för tobak. Öppna inte något fönster utan rök under fläkten. Har du ingen fläkt så rök i köket ändå, stäng gärna dörren till köket om det går.
Citera
2025-11-11, 19:18
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton

Nej det kommer det inte göra, fläktkanalerna är byggda på ett sätt så att luften dras ifrån lägenheterna, det läcker inte in till andra lägenheter via köksfläktar.
Det finns t.o.m hyresvärdar som rekommenderar sina hyresgäster att röka (vanliga cigg) under köksfläkten om det klagas från grannar att man röker på balkongen, då röklukten åtminstone inte sprider sig till grannarna på det sättet.
Citera
2025-11-11, 19:18
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det är tobaken som gör att det kommer spridas och dofta extremt. Använd något annat att blanda med istället för tobak. Öppna inte något fönster utan rök under fläkten. Har du ingen fläkt så rök i köket ändå, stäng gärna dörren till köket om det går.

I ett sådant hus TS pratar om vore det bara bra för köksfläkten att öppna ett fönster samtidigt, det ger mer drag i köksfläkten.
Citera
2025-11-11, 19:24
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
I ett sådant hus TS pratar om vore det bara bra för köksfläkten att öppna ett fönster samtidigt, det ger mer drag i köksfläkten.

Rekommenderar jag inte, de flesta lägenheter har luftintaget vid köksfönstret. Det dras in till dom andra lägenheterna
Citera
2025-11-11, 19:29
Medlem
Baka muffins/kladdkaka
Bättre rus mindre nojja
Citera
2025-11-11, 19:32
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Luktade aldrig i mitt trapphus när jag rökte inomhus 🤷🏼‍♂️

Problemet är att du inte känner det själv. Jag har gått in i trapphus många gånger och känt en uppenbar doft av röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in