2025-11-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ussel
Det är inte möjligt för en förälder att vägra den andra föräldern umgänge? Ursäkta? Var bor du? Du har absolut ingen aning om hon ger honom umgänge just nu eller om hon har gjort det de senaste månaderna. Ciara har för närvarande full kontroll över barnen. Hon kan vägra att låta dem prata med MZ i telefon, hon kan vägra att släppa in honom i huset om han kommer förbi. Hon kan tillfälligt placera barnen hos vänner när han är i England, så att han inte kan träffa dem.

Och faktum är att Ciara redan har hållit barnen borta från honom när de var i Sverige, utan någon rättslig grund. Då nekade hon MZ umgänge med barnen i nio dagar. Det har han nämnt i domstolen.

Så sluta ljuga, något sådant skulle inte vara möjligt. Och förresten, det är vad man kallar kidnappning. Och HON har redan gjort det. Och hon ville till och med göra det ännu värre genom att utan rättslig grund ta barnen från deras sociala miljö, från en dag till en annan utan den andra förälderns samtycke, och för det har hon använt alla möjliga medel.

Och om hon verkligen skulle neka sina barn tillgång till sin far på något sätt även under julen, skulle det tydligt visa vad hennes avsikter egentligen är.
Ciara kan inte hindra något umgänge, det är olagligt. Den period på nio dagar som nämns vid rättegången var i samförstånd med socialtjänsten. Sedan började Zelmerlöw lämna drogtester och fick ta hand om barnen så länge han var drogfri. Du vinner ingenting med dina lögner.

Det har inte varit någon förhandling om umgänget, antingen för att de är överens eller för att Zelmerlöw fattar att det är lönlöst att försöka. Men om han vill ha umgänge så kan inte Ciara hindra det. Det vet du mycket väl, så sluta sprida dina lögner.
Citera
2025-11-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Och vilket domstolsbeslut är det om man får fråga?
Jag måste totalt ha missat ett som alltså innehåller sådana fakta att du kan spekulera i att "Lille Måns-Petter inte är smart nog (...) eller har tillräckligt med förstånd eller empati att vara en normalhyfsad människa", "att han supit, koksat och varit otrogen genom alla sina förhållanden", "att hans bok med all sannolikhet kommer att ha samma falska och slippriga ton som i tingsrätten", "att vem som helst kan se att han inte tagit itu med sina problem", att hans 15 minutes (??) of fame är över" samt dina förhoppningar att Ciara "inte än en gång låter sig manipuleras av Måns att lämna barnen till honom (...) och att hon nu får uppleva riktig kärlek till skillnad från den falska hon fick av Måns".

Återigen - menar du alltså att detta bara är faktabaserade spekulationer, där själva faktan t.o.m återfinns i ett domstolsbeslut?

I det jag har läst fanns nämligen inga fakta alls angående hans förstånd, hyfs, empatiska förmåga, eventuella kokainbruk genom alla år, hans tonläge eller att 20 år i själva verket är 15 minuter. Det fanns heller inget om varken hans manipulations - eller kärleksförmåga.
Zelmerlöw har en uppenbar brist i sin föräldraförmåga på grund av sitt missbruk. Det finns i domen. Att han varit otrogen i alla sina förhållanden vet vi sedan tidigare. Det är bara du som skuldbelägger kvinnorna för hans oförmåga att vara trogen. Det är ett märkligt beteende.
Citera
2025-11-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Du "glömmer" konstant en faktor: De fakta om Måns och han liv och karaktär som kommer från Måns själv.

Så länge du blundar för dem har dina inlägg väldigt lite med verkligheten att göra. Det är ditt val, och att diskutera med dig blir som att försöka få någon att se, där den står med bindel för ögonen och boxas på måfå ut i luften.

Jag tror på Måns när han har pratat om sig själv, men du gör det inte.
Det säger mer om dig än om Måns, och blir ganska absurt i sammanhanget!
Det var du som sa att dina spekulationer om hans nutid och framtid var baserat på fakta som t.o.m förekommit i ett domstolsbeslut.
Du nämnde inte att den också kommer från Måns själv.
Så nej, jag glömde ingen fakta som kom från honom. Jag visste helt enkelt inte att den fanns.

Men upplys mig gärna om var, och när, han berättat saker såsom att han vare sig är smart, har hyfs eller empati? Var sa han att han "koksat" under alla sina förhållanden eller att han manipulerar och inte känner äkta kärlek? Eller att hans 15 minuter är över?
Och framför allt är jag nyfiken på när han använt härskartekniker mot sig själv? Aldrig hört honom referera till sig själv i tredje person som "lille Måns-Petter"?
Citera
2025-11-11, 15:52
Medlem
Citat:
Det var du som sa att dina spekulationer om hans nutid och framtid var baserat på fakta som t.o.m förekommit i ett domstolsbeslut.
Du nämnde inte att den också kommer från Måns själv.
Så nej, jag glömde ingen fakta som kom från honom. Jag visste helt enkelt inte att den fanns.

Men upplys mig gärna om var, och när, han berättat saker såsom att han vare sig är smart, har hyfs eller empati? Var sa han att han "koksat" under alla sina förhållanden eller att han manipulerar och inte känner äkta kärlek? Eller att hans 15 minuter är över?
Och framför allt är jag nyfiken på när han använt härskartekniker mot sig själv? Aldrig hört honom referera till sig själv i tredje person som "lille Måns-Petter"?

Det är också ditt val att göra dig så löjlig som gör nu, och vilja framstå som totalt korkad.

För det första får du lära dig skilja på fakta och åsikter. När du har gjort det kan du läsa om mitt inlägg, så kanske du förstår vad jag skrev.
Mina åsikter är baserade på en helhetsbild av Måns, den man själv sett och hört, det han själv sagt och gjort, och en del av detta finns i domslutet dessutom.

Frågan varför du väljer att inte tro på Måns kvarstår.
Citera
2025-11-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Återigen, du vet inte vad och hur han kommer att skriva i boken. Du är upprörd i förväg utan att ens veta vad det handlar om. Det är den avgörande skillnaden: Ciara HAR REDAN uttalat sig om honom, flera gånger. Och hur hon gjorde det var mycket tydligt och faktiskt upprörande.

Och när det gäller det andra ignorerar du också helt vad jag har skrivit. Särskilt om otroheten berodde på att han inte mådde bra när han saknade kärleksfull bekräftelse från sin partner, så är det en faktor som han inte hade någon verklig inverkan på. Om Ciara verkligen hade varit ett kärleksfullt stöd, hade situationen kanske varit helt annorlunda idag. Men vi har ju sett hur ”kärleksfull” hon var när hon till och med har gjort narr av honom vid flera offentliga tillfällen. Vem vet hur hon agerade bakom stängda dörrar? Från Strömstedts vet vi till exempel att det var hon som gång på gång sökte bråk och konflikt.

Och kanske hade han redan mentalt kommit fram till att förhållandet var slut? Kanske hade det ändå bara varit en tidsfråga. Efter separationen förra året hade han ju redan börjat bygga upp ett nytt liv i Sverige, när hon kom flera gånger och bad om att få rädda förhållandet. Något som hon uppenbarligen inte kunde stå ut med.

Och vem påstår konkret att han har tagit droger tidigare, tidigare än han har erkänt? Era röster här i forumet med de vildaste påståendena räknas väl inte, finns det ens en trovärdig källa för detta?

Och hur kan du veta att han inte har arbetat med sig själv? Kanske är boken också en del av detta arbete? Det skulle inte vara första gången man hör något i denna riktning, särskilt när det gäller konstnärer. Och du kan inte heller generalisera och säga att det är helt omöjligt att vara drogfri efter den tiden. Det är nog individuellt för varje person. Vissa har kanske en mycket stark viljekraft och går igenom denna process snabbare, andra klarar det aldrig. Du vet inte vilken typ MZ tillhör. Och utifrån vad han har uppnått i sin karriär hittills, hur mycket han ibland har kämpat för det, ser jag honom mer i den första gruppen.

Vad är din personliga erfarenhet av Måns? Eller av Ciara? Kände du henne överhuvudtaget före mars? Om inte, kan jag väl med rätta påstå att jag åtminstone vet mer om henne än du.

Och vad är det för en absurd slutsats att Ciara ska vara omtyckt bara för att MZ inte har sagt något negativt om henne? Det är uppenbarligen vad hon vill vara, ja, omtyckt av alla, därför uppträder hon vänligt på ytan, men bakom kulisserna... Han, å andra sidan, vill uppenbarligen inte visa upp hennes obehagliga sidor offentligt, som hon har gjort. Istället har han begränsat sig till saker som är relevanta i en sådan process, såsom bristande struktur i uppfostran.

Och när det gäller uttalandet hos Anders, så kanske världen fortfarande var (relativt) okej när han sa det, men sedan dess har mycket hänt. Sedan dess har framför allt hon visat hur manipulativ hon är. Och inte bara i rättegången.

Igen. Jag vet inte vad han kommer skriva i boken. Men ska han avhandla 2025, separationen och Mellon, som han uttalat sig sig om så kommer det dra uppmärksamhet till hans före detta äktenskap och barnen. Han kommer också marknadsföra boken i olika typer av media. Den uppmärksamhet han då undanbett sig ”för barnens skull”, kommer han då själv orsaka.

Enda möjliga tolkningen är då att han inte alls ville skydda barnen i våras utan sig själv. När hans beteende trots det blev exponerat, vill han nu styra narrativet och försöka reparera skadan. Precis som i rättegången, där han blev tillsagt att inte förekomma vittnen. Precis som med GP, när DN hade sagt nej för Måns krav var oetiska.

Även om Måns är drogfri sedan i våras, så är det inte på något sätt stabilt (för någon). Vittnen har dock sett honom festa i Båstad och den livsstilen är inte förenlig med ett missbrukstillfrisknande. Varken du eller jag har en aning om var han befinner sig i den processen ( som han fick påbörja för karriär, äktenskap och föräldraskap rämnade, inte för han valde att sluta). Men han har ljugit/missbedömt sin utveckling innan, så i hans fall krävs det testning under lång tid och av någon annan läkare än pappas polare, för att han ska bli trodd.

Du verkar inte inse själv hur absolut förvridet det är att lägga skulden på kvinnorna för Måns UPPREPADE otroheter i relation efter relation! Problematiken följer HONOM.
Till och med han själv felsöker ju i viss mån sig sjölv, då kanske det är dags att du gör det.

Ciaras ex sa under rättegången att hon var mycket omtyckt, hade MÅNGA, många vänner och hade kärleksfulla relationer med dem och andra. INGEN förutom ett gäng besatta fans på Flashback har sagt något annat än att hon skulle vara en bra människa, kärleksfull förälder och enligt Måns själv en människa som sätter andra människor först.

I Måns fall har inga ex-partners något gott att säga, flera branschkollegor uttalar sig syrligt, så det är tur han har mamsen och papsen. Detta säger något, hur mycket du än sparkar och skriker och demoniserar och fabulerar om Ciara.
Senast redigerad av Fårfällen 2025-11-11 kl. 16:40.
Citera
2025-11-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
För det första får du lära dig skilja på fakta och åsikter. När du har gjort det kan du läsa om mitt inlägg, så kanske du förstår vad jag skrev.
Mina åsikter är baserade på en helhetsbild av Måns, den man själv sett och hört, det han själv sagt och gjort, och en del av detta finns i domslutet dessutom.

Frågan varför du väljer att inte tro på Måns kvarstår.
Ställer mig frågande till vad du menar?
Det är ju exakt det jag gör. Jag tror på Måns och vad han säger.
Jag tror på hans ord, på hans agerande, på hans syften, på hans erkännande och på hans allmänna "lågmäldhet" sedan mars.

Vad är det jag ska förstå genom att läsa igen? Att "faktabaserade spekulationer" egentligen inte alls var det - utan bara högst personliga åsikter?
Citera
2025-11-11, 16:56
Avstängd
Citat:
Ställer mig frågande till vad du menar?
Det är ju exakt det jag gör. Jag tror på Måns och vad han säger.
Jag tror på hans ord, på hans agerande, på hans syften, på hans erkännande och på hans allmänna "lågmäldhet" sedan mars.

Vad är det jag ska förstå genom att läsa igen? Att "faktabaserade spekulationer" egentligen inte alls var det - utan bara högst personliga åsikter?
Du är otroligt naiv om du tror på en missbrukare av hög rang. Ingen ljuger så mycket som den sorten och det är hela vitsen för att inte avslöja sin destruktiva livsstil. Det tar åratal och enormt stark vilja att bli drogfri efter långt kokainmissbruk.

Sen är frågan hur spännande sexlivet blir utan kokainet? Kanske han blir trogen om han råkar hitta nån ny? Ett stillsamt veckoknull istället för att jaga damer och herrar kontinuerligt? Lång väg att gå för Zelmerlöw.
Senast redigerad av Vipan 2025-11-11 kl. 17:03.
Citera
2025-11-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Du är otroligt naiv om du tror på en missbrukare av hög rang. Ingen ljuger så mycket som den sorten och det är hela vitsen för att inte avslöja sin destruktiva livsstil. Det tar åratal och enormt stark vilja att bli drogfri efter långt kokainmissbruk.

Sen är frågan hur spännande sexlivet blir utan kokainet? Kanske han blir trogen om han råkar hitta nån ny? Ett stillsamt veckoknull istället för att jaga damer och herrar kontinuerligt? Lång väg att gå för Zelmerlöw.
Måns är alltså en "missbrukare av hög rang" och därmed är han av en viss sort som ljuger mer än alla andra, säger du. Är det också faktabaserat? Från domstolsbeslutet? Hans egna uttalanden?

Hans sexliv behöver du nog inte oroa dig för. Det blir säkert lika spännande framöver som det var för 10 år sedan. Alltså långt innan kokainet. Han berättade själv om det i en "intervju" och min vana trogen väljer jag att tro på HANS egna ord.
Citera
2025-11-11, 18:34
Avstängd
Citat:
Måns är alltså en "missbrukare av hög rang" och därmed är han av en viss sort som ljuger mer än alla andra, säger du. Är det också faktabaserat? Från domstolsbeslutet? Hans egna uttalanden?

Hans sexliv behöver du nog inte oroa dig för. Det blir säkert lika spännande framöver som det var för 10 år sedan. Alltså långt innan kokainet. Han berättade själv om det i en "intervju" och min vana trogen väljer jag att tro på HANS egna ord.
Zelmerlöw ljuger lika mycket som samtliga missbrukare. Vad är det du inte fattar? Du förvränger ständigt och läser med egna glasögon. Dessutom har han drogat i många år så glöm det där med turnébussen. Jag tror inte ett ord på vad han säger och inte heller på hans farsas läkarkompis som tog blodprov på Zelmerlöw/sig själv? Om han nu vantrivdes i sitt äktenskap kunde han tagit ut skilsmässa. Istället påstås det att han tröstknullade runt med folk för att han var så ledsen och oönskad.
Citera
2025-11-11, 23:21
Medlem
Citat:

MZ är INGET av det som står i det översta stycket. Med det förtroendet som MZ har haft under 20 år i branschen, samt om man tittar på vilka som tillhör hans närmsta vänner. Så finns det ingen trovärdighet i vad skribenten du citerar skriver!

INGEN tror på att MZ gått från en glad engagerad snäll varm och omtyckt artist till att vara ett svin.

Det gör bara ett gäng GALNA hämndlystna skribenter i denna tråd som nu håller på att tappa ansiktet för egen del. Till ER kan jag bara säga att ni kommer INGEN vart med detta!

Angående hans sexliv så är jag övertygad om att de som tar upp det bara är avundsjuka för egen del då de inte inte ens kan leva upp till någon typ av manlighet inför sin egen fru ens!
Citera
2025-11-12, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
MZ är INGET av det som står i det översta stycket. Med det förtroendet som MZ har haft under 20 år i branschen, samt om man tittar på vilka som tillhör hans närmsta vänner. Så finns det ingen trovärdighet i vad skribenten du citerar skriver!

INGEN tror på att MZ gått från en glad engagerad snäll varm och omtyckt artist till att vara ett svin.

Det gör bara ett gäng GALNA hämndlystna skribenter i denna tråd som nu håller på att tappa ansiktet för egen del. Till ER kan jag bara säga att ni kommer INGEN vart med detta!

Angående hans sexliv så är jag övertygad om att de som tar upp det bara är avundsjuka för egen del då de inte inte ens kan leva upp till någon typ av manlighet inför sin egen fru ens!
Det finns många glada, engagerade, snälla, varma och omtyckta människor som blivit missbrukare. Det är tyvärr egenskaper som brukar avta när man knarkar, en del blir faktiskt svin.

Att använda kokain samt vara otrogen är inte direkt egenskaper som man brukar beskriva som snälla och varma.

Sexliv har inget med manlighet att göra. Även kvinnor (till och med lesbiska par) kan väl ha ett bra sexliv? Det krävs ingen som helst ”manlighet” för ett bra sexliv. Att partydroger som kokain ibland används i samband med sex har givetvis inte heller med manlighet att göra, det fattar du väl om du tänker efter?

Zelmerlöw beskriver sig själv som en beroendepersonlighet och han erkänner även sina otrohetsaffärer. Han har svikit sina tidigare partners och nu även Ciara och barnen genom att vara otrogen och knarka. Det är liksom svårt för de flesta att blunda för detta, men ni är några få i tråden som lyckas. Det är lite märkligt.
Citera
2025-11-12, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns många glada, engagerade, snälla, varma och omtyckta människor som blivit missbrukare. Det är tyvärr egenskaper som brukar avta när man knarkar, en del blir faktiskt svin.

Att använda kokain samt vara otrogen är inte direkt egenskaper som man brukar beskriva som snälla och varma.

Sexliv har inget med manlighet att göra. Även kvinnor (till och med lesbiska par) kan väl ha ett bra sexliv? Det krävs ingen som helst ”manlighet” för ett bra sexliv. Att partydroger som kokain ibland används i samband med sex har givetvis inte heller med manlighet att göra, det fattar du väl om du tänker efter?

Zelmerlöw beskriver sig själv som en beroendepersonlighet och han erkänner även sina otrohetsaffärer. Han har svikit sina tidigare partners och nu även Ciara och barnen genom att vara otrogen och knarka. Det är liksom svårt för de flesta att blunda för detta, men ni är några få i tråden som lyckas. Det är lite märkligt.

Ok så du tror inte att testosteron har något med sexlusten/manligheten att göra hos män? ??? Måste var det mest ointelligenta svar jag fått !! Och det för att lesbiska par kan ha ett bra sexliv???

Har du funderat på varför flertalet med prostatacancer blir impotenta? Tänk efter lite innan du svarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in