2025-11-11, 14:23
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ja, du har en poäng. Han verkar bara umgås med folk han jobbar med. Chrippa påpekade också det stora antalet människor som Joakim bråkat med och skapat drama med. Och då börjar man ju tänka att de kanske inte är ”alla andra” det är fel på utan faktiskt han själv. Lite som när någon säger att alla deras ex är psyk. Då kan man ju vända på det och tänka att de kanske faktiskt är du som varit den problematiska indessa relationer.

Samtidigt vad vet jag. Har ingen aning vill inte va någon som hatar på internet. Men när man ser tillbaka på allt drama som skett och hur man skapat content på det så börjar man ju ana ugglor i mossen.

Precis! Han är en vidrig människa son omger sig med ja-sägare. Och säger dom e ot, åker dom.. Därför kan han säga att han bara omger sig med folk som tycker om honom. Hoppas han gurgla bajs!
Citera
2025-11-11, 14:29
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Det man normalt gör när ens bror misstänkts för misshandel

* Låter rätten ha sin gång

Det Joakim Lundell gör när hans bror misstänkts för misshandel

* Kontaktar dramakanaler på youtube och instagram
* Informerar flashbackare
* Förtalar målsägande
* Eftersöker målsägandes tidigare pojkvänner
De lever i en alternativ verklighet där de tror att de står över allt som tillhör ett fungerande samhälle för att de har maniska följare som de nogsamt väljer som positiv förstärkning.
Citera
2025-11-11, 14:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
På YouTube, M*tv*kt använder dessutom Joakims namn för att få mer tittare och tjäna mer pengar. Undrar vad Joakim tycker om det, han tycker ju inte om att små kreatörer använder hans namn... ... nej just det, det kanske bara gäller de som inte håller med om allt han säger/gör...

Kvinnan har tydligen redan fått hat på sin Instagram, hon publicerar en just nu på Instagram storys. Läser man kommentarerna under M*tv*ks video, så ser man en del där också, tas förstås inte bort...

Jag kollade precis M-vikts video och han slår ju knut på sig själv för att behaga Jocke.

Det dessa människor gör är att använda vuxenperspektivet på saker där barnperspektivet ska råda.

Idioter!
Citera
2025-11-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nu får du ge dig Palla ingen av oss får betalt av Jocke sluta ljuga och förtala det är inte okej!
Hur kan du veta det?
Citera
2025-11-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hur kan du veta det?

Jag vet väl för tusan om jag fått betalt av någon, ska du ha kontoutdrag eller?
Citera
2025-11-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Det man normalt gör när ens bror misstänkts för misshandel

* Låter rätten ha sin gång

Det Joakim Lundell gör när hans bror misstänkts för misshandel

* Kontaktar dramakanaler på youtube och instagram
* Informerar flashbackare
* Förtalar målsägande
* Eftersöker målsägandes tidigare pojkvänner
Rätt på alla punkter, förutom att han först kontaktade en flashbackare och såg till att denne skrev flera hundra förtalsinlägg om Linnea på kort tid, efter det lade han press på dramakanalerna att göra nyheter om det, för att styra narrativet även på youtube.

Det är, hur som haver, övergrepp i rättssak.
Citera
2025-11-11, 14:55
Medlem
Citat:
Jag vet väl för tusan om jag fått betalt av någon, ska du ha kontoutdrag eller?
Det var inte vad jag hävdade eller vad du hävdade, du hävdade att ingen får betalt.
Citera
2025-11-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det var inte vad jag hävdade eller vad du hävdade, du hävdade att ingen får betalt.

Ingen får betalt det är ett rent påhitt sluta ljuga.
Citera
2025-11-11, 16:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du kan veta om du får betalt. Du kan INTE veta om andra får det.
Citera
2025-11-11, 16:12
Medlem
Citat:
Följ inläggen, jag påstod inte heller att han betalar flashbackare, jag kommenterade ett inlägg om saken. Det är egentligen värre att inte betala när han utnyttjar flashbackare - när han i själva verket säger sig hata alla som på Flashback skriver hat och lögner och det onekligen inluderar er som sprider hat å Jockes vägnar.

Du kan bara veta att du har jobbat morgon till kväll gratis för att sprida lögner om Chrippa och Linnea och skydda Jocke, men du vet inte om andra gör det gratis.

Jocke har i alla fall lovat Anjo och Rask ersättning för att förtala. I fallet att dom åker dit för nåt av det dom gjort mot Chrippa och Linnea, kommer han betala allt åt dom och det är ett slags försäkring och ett löfte om ersättning. Alla vuxna människor gör en risk/rewad-bedömning innan dom sätter igång med nåt som kan tänkas vara riskabelt på nåt vis och en försäkring från Jocke att täcka eventuella kostnader för rättsliga följer och att Jocke dessutom övertalat dom att risken är minimal att så sker, har gjort det lättare för Anjo och Rask att helt negligera riskerna med att fortsätta förtala.

Rask och Anjo har indoktrinerats till att tro trott att dom aldrig kommer åtalas och att Jockes 18 falska anmälningar mot Chrippa har blivit åtalsunderlåtelser.

Jag behöver inte ditt kontoutdrag. Men låt oss säga att en grävande journalist skulle få fram att nån som får information från Jocke och kommenterar å Jockes vägnar på andra plattformar deklarerat nära noll trots att denne är ensamboende - då kommer den som undersöker huruvida det finns belägg för att Jocke har troll som sprider desinformation mot betalning under bordet givetvis ana oråd och undersöka det närmare.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-11 kl. 16:41.
Citera
2025-11-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tack för att du sprider sanningen, detta bevisar åter igen vilken sjuk människa Joakim är, jag hoppas att dokumentären även kommer att visa detta.

Vi kan förvänta oss många troll i tråden som kommer försöker förändra narrativet fram tills dokumentären släpps.
Tacka Mumsbulle som fick mig att inse vidden av detta.

Jag är inte ensam om att berätta sanningen. Men, nu har vinden vänt och vi framstår inte längre som foliehattar när vi berättar i detalj om hur Jocke går till väga. För knappt ett år sen blev jag attackerad varje gång jag påstod att informationen sprids direkt från Joakim och hit, nu har även trollen börjat erkänna det för det är fler och fler som berättar det öppet och fler och fler pusselbitar gör att folk börjar förstå.

Halva hans entourage använder liknande metoder. Rask är väl mest ”oskyldig” till dessa metoder då han i alla fall är karl nog för sin hatt att bara vräka ur sig allt på sin kanal och inte (verkar) använda sig av kalkylerade hot och utpressningar i skymundan.

Nåt sekten också gör är att anmäla brott som aldrig ägt rum och en av dom har gått så långt att hen, samtligt som dom spred en lista på konton som eftersöktes försökt skrämma mig genom att skriva till mig att en tidigare uthängd flashbackare tagit sitt liv (vilket inte är sant). Inte nog med det försökte dom med att få mig sprida ett våldtäktsrykte genom att ”en kvinna” kontaktade mig och berätta en hjärtskärande historia för mig om att hennes syster våldtagits av Joakim och att hon avslutade sitt liv efter trakasserierna. Det fanns ingen sanning i det, planen var att få nån på motståndarlaget att gå ut med det och beskylla både Chrippa, mig, Micro och andra flashbackare (som nu tagit bort sina konton eller slutat skriva om Jocke) för det. Jag förstod att det var ett troll och varnade alla för detta, men dom gratisjobbande 111-111, Pinto87 och mutemute123 gick snabbt ut och ljög om att dom sett bevis för att så är fallet och att det kommer anmälas. Anmäl saken och jag kommer mer än gärna in med bevis som bevisar motsatsen, det har jag sagt i snart ett år. Hur är det att ljuga om nåt så grovt för att ställa in sig hos Jocke, Mutemute? Du skrev att Jocke skulle anmäla i mitten av December 2024. Jocke vill gärna åt min identitet, så vad väntar han på? Varför anmälde han aldrig Lokal eller Olof K för att dom spred ett liknande rykte? Jocke har anmält minst 18 brott, så att han inte haft tid eller anledning till kontakt med polisen är undanflykter för att dölja sanningen.

Det tillvägagångssättet är de facto förmodligen nästan i detalj vad som hände Jockes före detta nemesis Olof K Gustafsson och även Lokal. En ”utsatt kvinna” kontaktade dom för att ”berätta sin fruktansvärda historia”. Först beskylldes Lokals ex för att vara rösten, utan likhet. När dom insåg att ingen köpte detta anlitades samma röstskådespelare igen.

Rösten i samtalen är otäckt lik Denice Desmonds, en röstskådespelerska som går att boka in mot betalning.

Jag har fått flera dm att Motvikt kartlägger mig och ska hänga ut mig i en dokumentär. För vad undrar jag? Jag skriver inte hatiskt eller sprider desinformation.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-11 kl. 17:25.
Citera
2025-11-11, 20:54
Medlem
Det är ju ändå rätt rörande att Anna Book ser sig som "det närmaste en mamma han kan ha". Att Jocke fått en mamma- som i Anjos video låter maken förskjuta deras bråkige son- han kan överlämna bebisen till i åtta dygn. Tänk sånt förtroende! Jocke har fått sin dröm-msmma och Anna Book sin drömson(Det var ju SÅ Antonio borde ha blivit!) + blivit farmor på kuppen! Vilken vinst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in