2025-11-11, 13:08
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Varför är alla deltagare detta året så rädda för sex?
För att deltagarna är äldre, mindre hormonstinna, samt bittra av sin livserfarenhet den här säsongen?
Citera
2025-11-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Jag tycker att Malin verkar helt fantastisk. Så befriande (och inspirerande!) med en kvinna som inte underkastar sig samhällets normer för hur en kvinna ska vara. Och att hon är så trygg i sig själv att hon inte tar det personligt och gråter ut om hur ful hon känner sig och att hon vill ändra sitt utseende efter det han har sagt osv. Alltså jag har full förståelse för kvinnor som blir ledsna och vill ändra sitt utseende i den situationen, det är mänskligt som jag ser det. Men för mig är det inspirerande att se en kvinna som reagerar på ett annat sätt.
...

Håller med, Malin är (än så länge) otroligt imponerande med sitt lugn när Jimmy avfyrar sina nedsättande kommentarer (kvinnan får, till skillnad från hunden, inte ens ha gaser). Vacker, varm och jordnära. Hoppas hon hittar en livsbejakande, stabil och härlig man efter detta!
Senast redigerad av jandals 2025-11-11 kl. 13:44.
Citera
2025-11-11, 13:23
Medlem
Jag stör mig på att både Jimmy och Malin använder fel ord för saker. Jimmy säger att han är "finkänslig", fast han menar "överkänslig" eller "fin i kanten" - särskilt finkänslig är han verkligen inte när han hackar på Malin för småsaker!

Malin säger att Jimmy är "pryd" men menar egentligen "äckelmagad". Pryd betyder inte att Jimmy ogillar rapar, det betyder att han inte vill att Malin tar honom i baken med en strapon (och något sådant tror jag inte att hon har erbjudit).

Irriterande. Är det någon lantisgrej att vara språkligt handikappad?
Citera
2025-11-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag stör mig på att både Jimmy och Malin använder fel ord för saker. Jimmy säger att han är "finkänslig", fast han menar "överkänslig" eller "fin i kanten" - särskilt finkänslig är han verkligen inte när han hackar på Malin för småsaker!

Malin säger att Jimmy är "pryd" men menar egentligen "äckelmagad". Pryd betyder inte att Jimmy ogillar rapar, det betyder att han inte vill att Malin tar honom i baken med en strapon (och något sådant tror jag inte att hon har erbjudit).

Irriterande. Är det någon lantisgrej att vara språkligt handikappad?

Jag tror iof att Jimmy är pryd. Malin har ju sagt att han "behöver en fylla" för att släppa loss lite.
Citera
2025-11-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Går jag in i ett experiment och inte tycker min match är oattraktiv så hade jag definitivt haft sex. De andra känslorna finns det god tid att utforska efter. Tidigare säsonger där paren satsat ifrån början har det blivit desto roligare för både paren och tittarna.
Alla par som det gått bra för har väl knullat tidigt: Arvida, Tacoparet, Emil/Maxine (och ja, vi får räkna in Dennis och Jannika också även om det tar emot). Ömsesidig attraktion och sexpositivitet verkar vara den viktigaste framgångsfaktorn!

Det finns inte mycket bra att säga om UK/AUS-versionerna, men något de gör rätt är att leda in deltagarna till mera intimitet, med övningar som är anpassade till hur långt de kommit: de som sexat tidigt uppmuntras att hitta djupare känslor, medan de som står och stampar får lite mer oskyldiga övningar (titta i ögonen, kramas länge etc.). Dessutom i ett safe space för sig själva (nåja, med kameran på) och inte på en teaterscen tillsammans med en galen Skalle-Per och ett gäng andra par.

I Sverige känns det mer som att sexet får hända som det händer, och så tar man det därifrån. Experternas försök att få fram mer intimitet är minst sagt klumpiga (ja Freddan, jag tittar på dig).

Om jag får teoretisera så tror jag också att brist på manlig attraktion är ett större problem. Kvinnor har trots allt förmågan att attraheras av mer än bara utseende, medan snubbar är betydligt mer endimensionella. Så jag tror att oddsen är dåliga att Pata och Jimpa ska börja se annorlunda på sina fruar.
Citera
2025-11-11, 13:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Alla par som det gått bra för har väl knullat tidigt: Arvida, Tacoparet, Emil/Maxine (och ja, vi får räkna in Dennis och Jannika också även om det tar emot). Ömsesidig attraktion och sexpositivitet verkar vara den viktigaste framgångsfaktorn!

Det finns inte mycket bra att säga om UK/AUS-versionerna, men något de gör rätt är att leda in deltagarna till mera intimitet, med övningar som är anpassade till hur långt de kommit: de som sexat tidigt uppmuntras att hitta djupare känslor, medan de som står och stampar får lite mer oskyldiga övningar (titta i ögonen, kramas länge etc.). Dessutom i ett safe space för sig själva (nåja, med kameran på) och inte på en teaterscen tillsammans med en galen Skalle-Per och ett gäng andra par.

I Sverige känns det mer som att sexet får hända som det händer, och så tar man det därifrån. Experternas försök att få fram mer intimitet är minst sagt klumpiga (ja Freddan, jag tittar på dig).

Om jag får teoretisera så tror jag också att brist på manlig attraktion är ett större problem. Kvinnor har trots allt förmågan att attraheras av mer än bara utseende, medan snubbar är betydligt mer endimensionella. Så jag tror att oddsen är dåliga att Pata och Jimpa ska börja se annorlunda på sina fruar.
Fast det är ju inte tack vare knullet i sig utan för att det funnits en attraktion och villighet mot varandra från början.

Sex kan slå åt olika håll beroende på omständigheterna. I vissa fall är det bra tidigt och för varandra närmare. I andra fall tvärtom. Detta alltså om det finns någon form attraktion från båda håll från början.
Senast redigerad av Steff83 2025-11-11 kl. 13:55.
Citera
2025-11-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Actions speak louder than wordas - vad man säger om attraktion (kanske för att inte såra någon) betyder inget i förhållande till hur man sedan agerar. Det är därför man hela tiden talar om "attraktion", vilket dessutom är mycket diffusare än att helt enkelt säga "du är inte tillräckligt snygg", vilket skulle låta väldigt brutalt och elakt och få den som säger det att framstå som en dålig människa.

Min poäng var att fysisk attraktion är inte avgörande. Inte ens för killar: det visar Patrik. Han sa ordagrant på bröllopet att Yury var "skitsnygg". Man såg också att han tyckte det (ögonen lyste när han fick se henne, han blev nervös). Patrik var som allra gladast under bröllopet när han endast kände till Yurys utseende.

Att hon var "skitsnygg" var inget han sa för att "vara snäll" (killar här verkar också överens om att Yury är snygg, så det finns ingen anledning att tvivla på hans ord). Även Hanna tycker säkert att Abtin ser bra ut, men hon är inte attraherad av hans omogna, loja, självupptagna person.

När deltagare avvisar sin match är det lätt att dra slutsatsen "hen tycker inte partnern är tillräckligt snygg", men attraktion går djupare. Utseende väcker ett första intresse och det måste såklart finnas en fysisk attraktion i grunden, men utan rätt personkemi så försvinner den fysiska attraktionen snabbt.

Citat:

Killar underskattar sig själva, ni är inte fullt så endimensionella att ni endast attraheras av utseende. I Patriks fall så är Yury inte "hans typ" (för framåt/kaxig), och då spelar det ingen roll hur snygg hon är.
Senast redigerad av jandals 2025-11-11 kl. 14:43.
Citera
2025-11-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Jag tror iof att Jimmy är pryd. Malin har ju sagt att han "behöver en fylla" för att släppa loss lite.
Ja, det är helt klart en möjlighet. Kommentaren om fyllan minns jag. Har det sagts något om sexsnack också?

Onekligen humor att tänka sig hur Malin på bred öschötska försöker proba lite försiktigt om vad Jimmy gillar, medan han sitter och skruvar på sig med sin suraste gubbamin...
Citera
2025-11-11, 15:14
Medlem
Urinterapeuts avatar
Patrik/Yury
Man såg tydligt när det skar sig. Patrik tittade på hennes röv i jeans och såg besviken ut. Fram till den scenen var det pussar och kramar. Yury är julbent, har inte en fit röv. Sen tror jag Patrik är nationalistiskt lagd och önskar en nordisk kvinna.
Citera
2025-11-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Patrik/Yury
Man såg tydligt när det skar sig. Patrik tittade på hennes röv i jeans och såg besviken ut. Fram till den scenen var det pussar och kramar. Yury är julbent, har inte en fit röv. Sen tror jag Patrik är nationalistiskt lagd och önskar en nordisk kvinna.

Han målade en mörkhårig tjej när han föreställde sig sin fru i första avsnittet... och de låter deltagarna välja utseenden de gillar från bilder under uttagningen (de får även visa bilder på sina ex), så de matchas med utseenden som de själva valt.
Citera
2025-11-11, 15:43
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Jag tycker att Malin verkar helt fantastisk. Så befriande (och inspirerande!) med en kvinna som inte underkastar sig samhällets normer för hur en kvinna ska vara. Och att hon är så trygg i sig själv att hon inte tar det personligt och gråter ut om hur ful hon känner sig och att hon vill ändra sitt utseende efter det han har sagt osv. Alltså jag har full förståelse för kvinnor som blir ledsna och vill ändra sitt utseende i den situationen, det är mänskligt som jag ser det.
Det finns väl ingen kvinna som vill ändra på sitt utseende efter att 1! karl (som inte är en badboy) säger till henne att hon klär sig och beter sig okvinnligt?, så nej du har fel om att det är mänskligt att känna så i den situationen, Malin är ingen särskild inspiration, då hon bara är en av många mediala kvinnor med samma syn på sig själv som du kan notera även i din vardag, feminister t.e.x är en sådan kategori

Det är inget som antyder att Malin känner sig ful heller, för att någon är oattraherad av en så antyder det snarare att karln har en preferens för annan tjejtyp speciellt när det är uttalat som i detta fall, dessutom så är Malin oattraherad av Jimmie i retur så varför skulle någon kvinna ta åt sig om en oattraktiv man känner sig oattraherad av henne, han har ingen talan i egenskap av oattraktiv i hennes ögon redan, allt det jag säger här är fullständiga självklarheter så jag förstår inte varför du vill prompt tvinga mig att skriva denna dynga

Citat:
Men för mig är det inspirerande att se en kvinna som reagerar på ett annat sätt. Att liksom få se att det finns alternativ. När jag ser Malins reaktion och hennes svar till Jimmy så kommer jag på mig själv med att tänka "kan man göra så?". Jag älskar hur hon sitter slappt vid frukostbordet, i hoodie och hotpants, och låter låren välla ut över stolen,
Vad är det för konstigt med att ha hoodie inför en karl vid frukostbordet? tror du att Yuri i motsats kommer naken eller iförd negligé till sitt och Jussis frukostbord?

Finns det några sitt-alternativ som döljer låren förutom att stå upp vid frukostbordet och äta sina
Kellogs Special K. Jimmy har inte sagt flaska om att han upplever att hon skulle va överviktig, så det är ju snarare dina normer som knarkar-smal som känner sig utmanad av att Malin kan gå runt och bara vara nära normalviktig - 5 kg som skapar denne inspirationella överreaktion

Citat:

Blir nästan lite gay i stunden. Funderar på att skriva en töntig hyllningskommentar på Instagram (Obs! Bara ett hjärta. Man är väl ingen tönt heller.)
Har Malin nån Instagram vi kan skriva av oss till?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-11-11 kl. 16:22.
Citera
2025-11-11, 16:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Han målade en mörkhårig tjej när han föreställde sig sin fru i första avsnittet... och de låter deltagarna välja utseenden de gillar från bilder under uttagningen (de får även visa bilder på sina ex), så de matchas med utseenden som de själva valt.
Nordiskt är inte nödvändigtvis detsamma som att man måste vara blond dock. Jag är nog lite inne på samma spår. Inte att Patrik är rasist eller så men han vill nog ha någon med liknande bakgrund och värderingar. Bara min känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in