2025-11-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Du tänker att de ska ha tagit samma läkemedel på eget bevåg ?
Mm, en tanke i alla fall. Kommer ihåg hur det var på min arbetsplats för några år sedan, var och varannan tjej beställde "Barbiedrog" som de injicerade, och den ena blev brunare än den andre, och det hetsades rejält.

En illegal handlare kan dessutom ha spetsat det de säljer för att ge snabbare effekt, exempelvis genom att tillsätta diuretika.
Citera
2025-11-10, 10:57
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Mm, en tanke i alla fall. Kommer ihåg hur det var på min arbetsplats för några år sedan, var och varannan tjej beställde "Barbiedrog" som de injicerade, och den ena blev brunare än den andre, och det hetsades rejält.

En illegal handlare kan dessutom ha spetsat det de säljer för att ge snabbare effekt, exempelvis genom att tillsätta diuretika.

Ingenting är ju omöjligt men det väldigt långsökt att (nu) 4st på samma avdelning ska ha pysslat med samma sak och ingen annan i hela landet.
Citera
2025-11-10, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Ingenting är ju omöjligt men det väldigt långsökt att (nu) 4st på samma avdelning ska ha pysslat med samma sak och ingen annan i hela landet.
Jo, har funderat på det. Kanske just dessa har hetsat varandra och använt onödigt mycket? Eller kanske en läkare som alla fyra känner, har någon del i det hela?
Citera
2025-11-10, 11:14
Medlem
Får de ens äta av fika/mat från patienter?
Citera
2025-11-10, 11:27
Medlem
longbow4ys avatar
Med erfarenhet av hur kvinnlig fåfänga fått vårdcentralpersonal att regelbundet ta botox på jobbet av kollegor blir jag inte förvånad om det är botoxförgiftning.

Överdoserad eller felförvarad botox är farligt.
Citera
2025-11-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Får de ens äta av fika/mat från patienter?
Var har du sett att de ätit mat eller fika från patienter?
Citera
2025-11-10, 11:36
Medlem
Det verkar inte som att den fjärde personen behövt intensivvård (utifrån det jag läst)
Det skulle kunna vara personen som förgiftade kollegorna från början men som inte vill ha misstankar mot sig och därför förgiftat sig själv i efterhand men då med en lägre säkrare dos ? Långsökt jag vet men allt kan hända
Citera
2025-11-10, 11:39
Medlem
Citat:
Var har du sett att de ätit mat eller fika från patienter?
Teorin nämndes i tråden.
Citera
2025-11-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner

Citat:

Inte helt omöjligt om dom är goda kollegor eller ”kompiskollegor”. Då kan de ju mkt väl va så att man har ett gemensamt intresse tex melanotan. Och då kan de mkt väl vara så att alla använt samma kran. Så gjorde vi på mitt fd jobb. Om de va nån som fått tag i tex tramadol så gav man kontakt till kollega osv.

Dock tror jag mer på teorin om att de är en anställd på avdelningen som medvetet försökt förgifta sina kollegor. Vad motivet kan tänkas va vågar jag inte spekulera i. Men de finns ju hel del fall där sjukhuspersonal gjort skumma grejer men då främst mot patienter, t.ex. dödsängeln i Sverige.
Citera
2025-11-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Inte helt omöjligt om dom är goda kollegor eller ”kompiskollegor”. Då kan de ju mkt väl va så att man har ett gemensamt intresse tex melanotan. Och då kan de mkt väl vara så att alla använt samma kran. Så gjorde vi på mitt fd jobb. Om de va nån som fått tag i tex tramadol så gav man kontakt till kollega osv.
Nu var inte min tanke melanotan/barbi, utan att de köpt något som ska vara Ozempic eller liknande, och leverantören har kryddat drogen med lite extra för att det snabbare ska ge effekt.
Citera
2025-11-10, 12:30
Medlem
"Hade kunnat gå mycket illa”
Advokat Angelica Dipeders företräder en av de fyra drabbade personerna. Hon säger att hennes klient arbetar på sjukhuset och när det inträffade blev personen allvarligt sjuk och behövde akutsjukvård.

– Det var ett allvarligt sjukdomstillstånd och hade min klient inte fått vård så snabbt som skedde hade det kunnat gå mycket illa. Min klient behövde intensivvård under något dygn men har nu fått lämna sjukhuset, dock inte återställd utan har kvarvarande symtom på grund av det inträffade som kräver fortsatt vård, behandling och uppföljning, säger Angelica Dipeders."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPvbna/fyra-drabbade-efter-misstankt-mordforsok-pa-sjukhus

Mycket som sprids men saknas innehåll i vilka symtom, behandling osv. Men säger A men inte B.
Citera
2025-11-10, 13:15
Medlem
Har vi ingen anställd på Akademiska här? Hur pratas det internt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in