2025-11-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast trygghet och harmoni kan jag skapa på egen hand.
Du vill inte ingå i en familj med man och barn och känna dig trygg och lycklig ?
Citera
2025-11-09, 21:12
Medlem
Om kvinnor vill ha jämlikhet, vilket jag är för, så förväntar jag mig att dom tar sig an manliga sysslor samtidigt som män tar sig an kvinnliga. Men här skaver det lite kan jag tycka, kvinnorna vill att männen hjälper till med mer saker som kvinnor traditionellt gjort, men vill inte bygga kåkar, rensa avlopp och byta däck i samma omfattning.

Själv tycker jag att man ska dela upp hushållssysslorna efter dels vad man vill göra och dels vad man är bra på.
Citera
2025-11-09, 21:12
Medlem
zombie-nations avatar
Om man skaffar barn i denna underkastelsefamilj, hur gör man med flickebarnen? Trycker till dem direkt när de är små så att de inte kaxar upp sig, och kastar ut dem från balkongen om de inte blir pappas minislav?
Citera
2025-11-09, 21:18
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
De är fel slutsats:

Liberala progressiva kvinnor är inte lyckliga. Punkt.

Och ja vi vet det från 1000 vetenskapliga undersökningar.

Det är väl inte så djävla underligt? När verkligheten ständigt gör sig påmind och envisas med att inte efterlikna hennes fantasier om hur livet är beskaffat?

"Hur många austronauter känner du som sagt att jorden är rund? Då kan ju inte du veta det eller hur? Det finns absolut inget annat sätt än att känna 1000 austronauter som gått ed på att jorden är rund?"

Nämn en.
Citera
2025-11-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Du vill inte ingå i en familj med man och barn och känna dig trygg och lycklig ?
Har det antal barn jag önskar mig och känner mig trygg och lycklig.
Det var dock inte mitt val att mannen försvann ur bilden men har det på det stora hela bra.
Citera
2025-11-09, 21:27
Medlem
glockenreins avatar
det är klart att kvinnor på många sätt vore lyckligare om de underkastade sig en man. Det är så det ser ut i naturen och så det var meningen att det skulle vara. Sen är det bra att de inte behöver vara beroende av män eftersom att vissa män inte kan bete sig men den kvinnliga frigörelsen har rört sig bortom en optimal punkt.
Citera
2025-11-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
det är klart att kvinnor på många sätt vore lyckligare om de underkastade sig en man. Det är så det ser ut i naturen och så det var meningen att det skulle vara. Sen är det bra att de inte behöver vara beroende av män eftersom att vissa män inte kan bete sig men den kvinnliga frigörelsen har rört sig bortom en optimal punkt.
Vad skulle krävas av en man för att förtjäna kvinnans underkastelse?
Citera
2025-11-09, 23:51
Medlem
Citat:
Att han passar in i din vision av hur en man bör vara.
Citera
2025-11-10, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Ja, vi logiskt tänkande varelser vet detta och önskar att både kvinnor och män skulle få vara lyckliga istället. Problemet är att kvinnor sällan använder logik utan endast går efter hur det känns. Om det känns bra så är det bra. Om det känns dåligt så är det dåligt. Det är allt. Konsekvenstänk, orsakssamband, att skapa förutsättningar för att kunna må bra i framtiden etc. existerar öht i medvetandet.

Om någon skicklig manipulatör får dem att inbilla sig att de ska leva enligt Sex and the city så gör de det. Om det får dem att må dåligt så inbillar manipulatören dem att det är "mannens" fel. De får en bra känsla om de intalas att de själva inte är ansvariga för det resultat som de har skapat genom sina val. De får en bra känsla av att ingå i en gemenskap som bygger på inbördes bekräftan i offerkoftan och att skylla alla sina problem på någon annan. Det gör att de stannar i utvecklingen, blir oförmögna att lösa problem och oförmögna att fungera i en man-kvinna-relation. Vilket gör dem än mer olyckliga. Och då söker de sig ändå starkare till det enda som fortfarande kan ge lindring: Att intala varandra att inget är deras eget fel, att de är offer och att det är någon utomstående som bär ansvaret.

Att då komma och försöka förklara något logiskt, där sanningen innebär att de själva tilldelas ansvar och behöver anstränga sig lite för att lösa problemen, ger dem en dålig känsla. Därför så kommer alla "liberala" kvinnor att instinktivt vända sig emot dig och betrakta allt du säger som lögn och ett medvetet försök att tillintetgöra dem.

Återkom när du har hittat ett sätt att uttrycka dig som kan förmedla det du önskar inuti en kvinnas hjärna.

Ett av de klokare inläggen i den här tråden, när den tyvärr mest fylls av frustration och provokation från olika aktörer. Sanningen är grym, så människor gör allt för att hantera den. Det spelar ingen roll vad de handlar om, ger sanningen en dålig känsla hittar dessa människor alltid ett sätt att undvika att konfronteras av den. Ofta förvränger man det mesta, bygger halmgubbar och hittar på egna definitioner. Deras svar är så fullt med fallasier att det inte ens är värt att svara på.

Exempel:
Jag gillar bommul

"Fy fan för människor som dig som stöttar barnarbete i Afrika."

Ungefär på samma nivå ligger det i den här tråden.
Citera
2025-11-10, 02:16
Medlem
glockenreins avatar
Citat:

Förmodligen att han är en stereotypisk försörjare och alfahane.
Citera
2025-11-10, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?

Hur ser du på Islam, är kvinnorna lyckliga?
Citera
2025-11-10, 03:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Jag gillar bommul

"Fy fan för människor som dig som stöttar barnarbete i Afrika."

Ungefär på samma nivå ligger det i den här tråden.

Mer som att: - Jag bröt benet, det gjorde skitont!

- Nej, du bara hittar på.

- Har du brutit benet?

- Självklart inte, men en annan som inte heller hade brutit benet förklarade det så bra för mig hur det känns.

...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in