2025-11-09, 20:34
Medlem
zlikyrs avatar
When they lose tonight Liverpool will have lost 40% of their games since exiting last season’s champions league.

Äh, Slot har full koll.
Citera
2025-11-09, 20:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Återigen så ställer man sig ju frågan hur mycket Jotas bortgång har påverkat honom. :/

Går inte skylla på det (längre) tycker jag, man har vunnit matcher och Salah har gjort mål tidigare under säsongen. Känns som Jotas bortgång bara nämns när Liverpool förlorar. Folk kommer fortfarande nämna Jota i mars/april.

Hoppas jag inte låter för hård nu och jag är säker på att många Liverpool spelare tänker på Jota varje dag.
Citera
2025-11-09, 20:49
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Går inte skylla på det (längre) tycker jag, man har vunnit matcher och Salah har gjort mål tidigare under säsongen. Känns som Jotas bortgång bara nämns när Liverpool förlorar. Folk kommer fortfarande nämna Jota i mars/april.

Hoppas jag inte låter för hård nu och jag är säker på att många Liverpool spelare tänker på Jota varje dag.

Nä, jag håller med dig. Liverpool har varit väldigt bleka sedan uttåget, eller t.o.m. tidigare än det, ur CL. Det är ganska längesen och långt innan Jotas bortgång. Slot har inte en aning om hur han ska få det här laget att fungera.
Citera
2025-11-09, 20:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Nä, jag håller med dig. Liverpool har varit väldigt bleka sedan uttåget, eller t.o.m. tidigare än det, ur CL. Det är ganska längesen och långt innan Jotas bortgång. Slot har inte en aning om hur han ska få det här laget att fungera.

<3

Slot har en del att tänka på nu under den jävla skit landslagen. Vad vill du zlikyr ska ändras till nästa liga match? Kan man försöka satsa på Gakpo (som alltid ser farlig ut) med Isak och Ekitiké som en anfalls trio? Salah måste vågas petas. Vad ska man göra med Frimpong och vilket mittfält ska man spela med? Greven och MC ser vilsna ut, var inte Greven riktigt bra tidigare denna säsong?
Citera
2025-11-09, 21:04
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
<3

Slot har en del att tänka på nu under den jävla skit landslagen. Vad vill du zlikyr ska ändras till nästa liga match? Kan man försöka satsa på Gakpo (som alltid ser farlig ut) med Isak och Ekitiké som en anfalls trio? Salah måste vågas petas. Vad ska man göra med Frimpong och vilket mittfält ska man spela med? Greven och MC ser vilsna ut, var inte Greven riktigt bra tidigare denna säsong?

Jo Gravenberch var en av få behållningar tidigt på säsongen. Väldigt bra, men har tappat på sistone. Vet inte hur Slot ska vända på detta. Salah ska definitivt inte starta, än mindre spela 90 minuter varenda jävla match. Isak och Ekitike kan definitivt spela tillsammans, men tror inte Isak är redo att starta än efter sin skada. Tycker Chiesa borde få en ordentlig chans, han har gjort det väldigt bra när han spelat.

Har väldigt svårt att se att Slot tränar Liverpool 26/27.
Citera
2025-11-09, 21:19
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Jo Gravenberch var en av få behållningar tidigt på säsongen. Väldigt bra, men har tappat på sistone. Vet inte hur Slot ska vända på detta. Salah ska definitivt inte starta, än mindre spela 90 minuter varenda jävla match. Isak och Ekitike kan definitivt spela tillsammans, men tror inte Isak är redo att starta än efter sin skada. Tycker Chiesa borde få en ordentlig chans, han har gjort det väldigt bra när han spelat.

Har väldigt svårt att se att Slot tränar Liverpool 26/27.

Glömde nämna Chiesa och ställer då frågan jag ser på liverpools forum '' Why do Slot hate Chiesa? ''
Citera
2025-11-09, 21:31
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Nä det är väl sant som du säger. Jag tror Salah lider av ett väldigt skört ego, när det inte är på topp så får han väldigt svårt att ta sig ur. Och när det nu värvats både Wirtz och Isak som är två superstjärnor, så är han inte längre den populäraste spelaren. Tycker ryktena om att det uppstod dålig stämning efter att det började diskuteras om att Mane var en bättre/viktigare spelare än Salah är ett bevis på min teori om det sköra egot. Sen tror jag inte att Slot har samma tålamod för Salah som Klopp hade.
Citera
2025-11-09, 22:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Ser att tonläget är lite annorlunda från Liverpool-kåren i dag jämfört med hur det lät när de tog 3p i de sex första matcherna

Well, anyway. Anser att titelfighten är vidöppen vid det här läget. Dock så tror jag allt att det kommer att bli ett race mellan Arsenal och Man City. Många vill kanske tycka att Man City är favoriter, speciellt efter kvällens match, men själv så frukar jag inte de öht.

AFC har det bästa, mest kompletta laget i EPL.
Citera
2025-11-10, 00:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
AFC har det bästa, mest kompletta laget i EPL.

Därför Arsenal gjort mindre mål än City. Arsenal behöver inte ens leda alla olika aspekter, dom är fortfarande bäst även fast dom inte är det. Kul att du är så grym på att sätta alla andra på forumet på plats.

Extremt skönt att Arsenal tappade två poäng i går enbart pga att Generalen trollar.
Citera
2025-11-10, 00:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Därför Arsenal gjort mindre mål än City. Arsenal behöver inte ens leda alla olika aspekter, dom är fortfarande bäst även fast dom inte är det. Kul att du är så grym på att sätta alla andra på forumet på plats.

Extremt skönt att Arsenal tappade två poäng i går enbart pga att Generalen trollar.
Anfallet till Man City (Haaland) är såklart bättre, samt att deras anfallsspel fungerar rent allmänt bättre än anfallsspelet till AFC.

Men annars så har Arsenal, i samtliga positoner från målvakten till mittfältet, både ett bättre och mer komplett lag än Man City.

(Resten av inlägget avstår jag helt enkelt från att svara på, eftersom att jag inte är 16 år längre.)
Citera
2025-11-10, 00:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Anfallet till Man City (Haaland) är såklart bättre, samt att deras anfallsspel fungerar rent allmänt bättre än anfallsspelet till AFC.

Men annars så har Arsenal, i samtliga positoner från målvakten till mittfältet, både ett bättre och mer komplett lag än Man City.

(Resten av inlägget avstår jag helt enkelt från att svara på, eftersom att jag inte är 16 år längre.)

Donnarumma är redan bästa målvakten i ligan.

Där har City uppgraderat sig enormt med en målvakt som faktiskt stoppar skott och allmänt äger sitt område.

En dröm för varje lag att ha.
Citera
2025-11-10, 02:07
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ser att tonläget är lite annorlunda från Liverpool-kåren i dag jämfört med hur det lät när de tog 3p i de sex första matcherna
Helt fantastiskt lustigt är det i alla fall. Affären med Isak blir klar och därefter kan laget inte vinna. Inte ens med Isak utanför truppen.

Det som gör att man myser lite extra är Isaks kommentar på en av presskonferenserna:

"Jag vill vinna allt."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in