2025-11-09, 14:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Vad jag kommer ihåg från MZ rättegång så ansåg de att både MZ och CJ var bra föräldrar till sina söner och ja det som var till MZ nackdel var att han hade använt kokain. Vilket han nu tagit tag i och han har utöver det lämnat ett flertal helt rena tester. Varför tror du bara konsekvent på det som talar till MZ nackdel?

PETH test har med saken att göra då det är ett väldigt osäkert och godtyckligt test där man inte kan bedöma riktigheten i provsvaret detta vittnar ju även läkare om som jag länkade till i det inlägget du citerar. Det gör ej skillnad på män eller kvinnor eller andra biologiska skillnader. Jag tycker att man i MZ fall helt ska bortse från detta test gällande alkohol då det inte speglar verkligheten. Även de som blivit av med körkortet pga. av detta KONSTIGA test har ju nu fått tillbaka det!!

Så testet kan nog inte vara en grund för varken MZ bilkörning eller föräldraförmåga!!

Och jag tror att även DU håller med mig om det.

Sedan sa väl Ciara själv i den tv intervju hon gjorde i England att MZ är en fantastisk förälder utan några förbehåll.

Nej vin är inte kokain vin är alkohol som drabbar hälsan mest hos befolkningen tillsammans med tobak tio gånger mer än vad droger gör.

https://fof.se/artikel/2018/6/tobak-och-alkohol-overlagset-varst/
Var framgår det att han lämnat flertalet rena tester?
Citera
2025-11-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Var det en känslig fråga eftersom du behövde fokusförflytta direkt?
Nej, men om ni antar att även kollegor till familjemedlemmar skulle ljuga för Måns, hur ser det då ut i hans direkta omgivning? Man måste dra den slutsatsen. Och Ciara har ju redan bevisligen ljugit, till skillnad från Måns sida.
Citera
2025-11-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Testerna i mars säger väl väldigt lite om verkligheten i november? Hur ser det ut idag?
Det är du som hävdar att han fortsatte att ta droger. Men om han träffade sina barn är det mycket troligt att dessa tester var negativa.

Det var definitivt fallet under sommaren. Och att den mellersta sonen var borta en tid kan mycket väl ha varit ett tecken på att han var hos MZ, som redan har antytts här. Jag vet inte, men jag hoppas verkligen att han har träffat sin son. Och om så var fallet var hans test troligen också negativt.
Citera
2025-11-09, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ussel
Det är du som hävdar att han fortsatte att ta droger. Men om han träffade sina barn är det mycket troligt att dessa tester var negativa.

Det var definitivt fallet under sommaren. Och att den mellersta sonen var borta en tid kan mycket väl ha varit ett tecken på att han var hos MZ, som redan har antytts här. Jag vet inte, men jag hoppas verkligen att han har träffat sin son. Och om så var fallet var hans test troligen också negativt.
Han var hög som ett höghus I somras vilket bekräftas på det videoklipp som visats i tråden. Inse att MånsPetter har gjort sitt och det drösar av nya förmågor. En avdankad medelålders narkoman göre sig icke besvär. MånsPetter var inte ens intressant innan alla skandaler. En medelmåtta med 3 sånger genom sin karriär.

Man kallas inte "Snögubbe mitt I sommaren " utan anledning.
Senast redigerad av Vipan 2025-11-09 kl. 15:53.
Citera
2025-11-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Fel. Läs min text igen. Det beror på vad och hur han skriver. Varför skulle hans fans döma honom när han skriver kärleksfulla ord om sina barn?

Dina antaganden visar bara hur dåligt du känner Måns, att det är din enda slutsats. Att han gör saker av passion och glädje kommer inte ens in i ditt huvud?

Du hänvisar till hans uttalande hos Strömsteds. Finns det minsta tecken på att han skulle ha tagit droger eller varit otrogen vid tidpunkten för hans uttalande? Nej, och allt som pekar i den riktningen, vad han själv har berättat om, har hänt under en kortare tidsperiod, det vill säga de senaste två åren.

Han berättade också hos Strömsteds att otroheten var en följd av att man inte var lycklig i relationen, att behovet av bekräftelse inte var tillfredsställt. Och i domstolen nämndes det att de två hade kämpat och bråkat under de fem åren, försökt hålla ihop relationen. Det sades att han kände sig oönskad. Ciara har upprepade gånger offentligt gjort narr av honom, nedvärderat honom, i poddar, intervjuer osv. Hon har ljugit för honom och bedragit honom, och det har till och med varit roligt och lätt för henne, som hon själv har sagt.

Det är alltså mer troligt att det han berättade i Strömstedts var sant fram till en viss punkt, och att det under de senaste två åren nådde en punkt där det inte längre var hållbart. Ciara var uppenbarligen inte något riktigt stöd för honom, vilket man senast såg när han anförtrodde sig åt en sponsor för att ta itu med sitt drogproblem. Hon verkar, tvärtemot vad hon har hävdat, inte vara särskilt konsekvent i sina uttalanden och handlingar.
Han har ofta nog bevisat att han är uthållig och konsekvent. Det är okänt vad han har gjort de senaste månaderna, så tvivlet om att han inte skulle ha arbetat med sig själv under den tiden är uteslutande din personliga gissning.

Det du skriver om processen verkar i alla fall mycket diffust sammanställt, som ett försök att ställa hans uttalanden konkret mot henne. Vad har han konkret sagt som är ont om Ciara? Och vad har han sagt som är stötande om sin styvson? Det är absolut inte begripligt och är snarare en projektion av din antipati mot MZ. Det är också helt obegripligt för mig vad CJs påstådda popularitet har att göra med rättegången, vad försöker du antyda med det? Om hon inte är kapabel att organisera en dag för barnen med konkreta scheman och åtaganden, har det då verkligen något att göra med bristande struktur och är det relevant för just en sådan process? Vill du med hennes popularitet försvara hennes beteende, att hon skulle ha haft ögonen på sin telefon och postat på Instagram?

En eventuell bok skulle bland annat av handla om skilsmässan och Mellon 2025. Han har tidigare uttalat sig om att han hade önskat att skilsmässan kunde ske utanför offentligheten , för barnens skull. Att då ge ut en bok om skilsmässan och marknadsföra den i TV och tidningar, kommer naturligtvis uppmärksamma den i offentligheten. Du och flera andra har ju varit så upprörda över att Ciara uttalade sig om Måns, barnens far. Men att ge ut en bok som avhandlar en smutsig skilsmässa och vårdnadstvist från ett egenperspektiv triggar inte eller? Du ör för rolig.

Drogfrihet och mångårig otrohet i olika relationer är inte fixat i en handvändning och inte stabilt på några ynka månader. En bok nu, om han nu absolut vill exponera mamman till sina barn och sina barn, säger ungefär lika mycket som de uttalanden han har gjort för flera år sedan dvs att han hade mognat och att han var redo för en relation utan otrohets-kicksökande och bekräftelse. Du hävdar att han inte tog droger vid tiden för intervjun ( många uttalar sig om motsatsen) men det visar ju ännu mer att han inte hade mognat som han påstod. Att flera år senare som nybliven småbarnsförälder BÖRJA snorta kokain och vara otrogen för att relationen är dålig ger inget bättre betyg åt Måns. Att inte relationen ör lycklig är inte ett frikort till otrohet. Även om han arbetat med sig själv ( festande i Båstad talar för motsatsen) så är det för kort tid att ha en stabil drogfrihet. Vad är det som är svårt att förstå?? Gör jobbet istället för att skriva en tillrättalagd bok om skiten. Varför skulle vi tro på den, när saker han sagt tidigare inte visat sig stämma? Tror det blir svårt att återupprätta hans artistpersona när masken fallit av. Han kommer ha ögonen på sig.

Du säger att jag inte känner Måns. Gör du? Eller Ciara?
Du hävdade att Måns inte sagt något elakt om Ciara, därav min hänvisning till att hon är omtyckt. Jag tror tvärtom han försökte sänka henne men eftersom hon är en snäll , älskad person så finns det inget att attackera. Då gick han på ”struktur” som du citerar som det gjorts en psykologisk utvärdering på henne. Det är ingen sanning. Det ör ”part-i -målet -Måns” du citerar och sedan sjölv broderar ut. Och barnflickan och Måns föräldrar som Måns ombads inte förekomma ( = Måns instruerat). Ganska grav tillsägelse i en rättegång.

Om Måns ord nu är din lag så har han ju sjölv sagt att Ciara är en fantastisk mamma och att han är den egoistiska och att hon ( för mycket) sätter andra först ( ”Anders flyttar in”)

Självklart inväntade Måns domstolsbeslut, som han hoppades kunna manipulera till sin fördel. Nu har han och vi fått domslutsbeslutet. Barnens hemvist bedömdes vara hos sin mamma i England.
Citera
2025-11-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ussel

Du förstår väl att "troligt", "mycket väl" och "troligen" bara är rena gissningar. Du vet ingenting.
Citera
2025-11-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacoconcarne
Om mindre än två veckor är det ett stort ESC-evenemang i Amsterdam, där Måns också deltar. Fans väntar ivrigt på detta, eftersom man där får se honom uppträda offentligt igen efter en längre tid.

Det är inte känt vad han gör just nu. Vi fans spekulerar i att han håller sig tillbaka så länge skilsmässan inte är avslutad, för att inte dra onödig uppmärksamhet till ämnet. Precis som han har sagt från början – detta är en fråga som bör behandlas privat. Tyvärr har inte alla hållit sig till det, särskilt en sida…

Vi hoppas alla att så snart frågan är avslutad kommer det förhoppningsvis fler framträdanden, så att han kan leva ut det igen. Vi kan i alla fall knappt vänta på att få se honom på scenen igen.

Tack för relevant info. Får passa på att fråga vad du gillar med honom rent musikaliskt alltså?
Citera
2025-11-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacoconcarne

Det är inte känt vad han gör just nu. Vi fans spekulerar i att han håller sig tillbaka så länge skilsmässan inte är avslutad, för att inte dra onödig uppmärksamhet till ämnet. Precis som han har sagt från början – detta är en fråga som bör behandlas privat.

Är det därför han planerar att ge ut en bok om ämnet?
Citera
2025-11-09, 22:03
Medlem
Jag anser att MZ har all rätt att offentligt säga vad han vill om CJ....för det skulle innebära att han bara svarar på hennes nonsens..men det är ett beslut som MZ kommer att fatta ensam.....innan medlemmarna i CJ fun club börjar skrika som kråkor här att barn kommer att bli skadade av detta, kom ihåg att barn redan har blivit skadade av CJs handlingar.
Citera
2025-11-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstrong
Den enda vettiga boken vore en bok till barnen, som förklarar varför de inte längre kan vara en familj.

Och varför var MZ tvungen att förbli gift med CJ till varje pris? Är CJ någon sorts gudinna? Varför stannade inte Frazer kvar i ett förhållande med CJ för alltid för att de har ett barn? Varför gifte sig inte Frazer med denna gudinna?
Citera
2025-11-10, 02:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Och varför var MZ tvungen att förbli gift med CJ till varje pris? Är CJ någon sorts gudinna? Varför stannade inte Frazer kvar i ett förhållande med CJ för alltid för att de har ett barn? Varför gifte sig inte Frazer med denna gudinna?
Fördjävligt att han tvingades vara gift. Tvångsgifte är avskyvärt och borde förbjudas. Nu måste han vara jätteglad då Ciara släppte lös honom ut i det fria.
Citera
2025-11-10, 02:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Har han några spelningar planerade? Vad gör han jobbmässigt just nu?
Han har väl ingen orkester och är avskedad från TV4? Även SVT då deras policy är nolltolerans mot droger.
Senast redigerad av Vipan 2025-11-10 kl. 03:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in