2025-11-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Hans bok kommer med all sannolikhet att ha samma falska och slippriga ton som han hade i Tingsrätten där han skyllde ifrån sig ang allt, t o m på sin styvson.
Känns som att jag verkligen följt allt vad gäller MZ hitintills - men här är jag verkligen "lost".
Vad har han skyllt ifrån sig på sin styvson??
Citera
2025-11-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Varför skulle Måns fans bli upprörda bara för att han skulle nämna sin ex eller barnen i en eventuell bok? Det finns ju olika tonfall, och det beror nog på vad och hur han skulle skriva om dem.

Och hittills har han inte sagt ett ont ord om CJ. Jag tvivlar på att han skulle göra det i boken.

Måns fans har ju fördömt Ciara, så då är det klart att de blir upprörda om Måns gör samma sak. Eller?

Min spekulation är att Måns med boken vill göra två flugor på smällen och 1) försöka rädda sitt anseende 2) tjäna pengar. Otåligt utan att ha gjort jobbet.

Måns har tidigare gått ut och sagt att han var färdig med otrohet och turne’sex i och med giftemålet och familjebildning. Han hade mognat och dessutom träffat rätt kvinna. Men Måns var inte färdig med party, droger och tillfälliga sexuella förbindelser. Han har alltså tidigare gått ut i media och påstått att han är någonstans i sin utveckling som inte stämmer. Det tror jag han gör även denna gång.

När Ciara skrev på sitt Instagram och skilsmässoansökningarna offentliggjordes var Måns i ett missbruk och obalanserad ( understatement) i SVTs Melodifestival. Måns hade alltså inte själv valt att ta tag i sin problematik för familjen eller sig själv utan detta ”tvingades ” på honom. Mognaden och insikten kommer alltså inte inifrån utan för att han behöver fixa sin image för att få jobb.

Att han nu skulle vara fri från sina olika missbruk är INTE troligt. Det är en lång process som inte innefattar festande i Båstad och några dagar på retreat.

Vi får se vad han skriver /om han skriver en bok. Jag delar inte din åsikt om att han inte sagt något ont om mamman till sina barn. Jag tyckte han var både osympatisk och obehaglig under rättegången. Det han sa om halvsyskonet var direkt stötande. Om man inte har skygglappar framstod det också med all tydlighet att han planerat att hålla kvar barnen i Sverige trots en överenskommelse (sms) om motsatsen om deras äktenskap inte skulle hålla.

För att göra detta behövde han sänka Ciara. Men eftersom Ciara verkar vara mycket omtyckt så riktade han in sig på ”bristande struktur” och ekonomi och fick tillsägelse att inte förekomma vittnen som skulle ha samma utsaga.( = planerad taktik ).

Men vi får se vilken vinkling boken har om den skrivs. Och med tanke på hur han uttalade sig om att skydda och inte dra in barnen blir det ju en balansakt. Jag skulle inte vilja växa upp där alla kan läsa en bok om mina föräldrars skilsmässa, otrohet och droger som föregick den och vårdnadstvist där jag och syskon var huvudpersoner.
Citera
2025-11-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Måns fans har ju fördömt Ciara, så då är det klart att de blir upprörda om Måns gör samma sak. Eller?

Min spekulation är att Måns med boken vill göra två flugor på smällen och 1) försöka rädda sitt anseende 2) tjäna pengar. Otåligt utan att ha gjort jobbet.

Måns har tidigare gått ut och sagt att han var färdig med otrohet och turne’sex i och med giftemålet och familjebildning. Han hade mognat och dessutom träffat rätt kvinna. Men Måns var inte färdig med party, droger och tillfälliga sexuella förbindelser. Han har alltså tidigare gått ut i media och påstått att han är någonstans i sin utveckling som inte stämmer. Det tror jag han gör även denna gång.

När Ciara skrev på sitt Instagram och skilsmässoansökningarna offentliggjordes var Måns i ett missbruk och obalanserad ( understatement) i SVTs Melodifestival. Måns hade alltså inte själv valt att ta tag i sin problematik för familjen eller sig själv utan detta ”tvingades ” på honom. Mognaden och insikten kommer alltså inte inifrån utan för att han behöver fixa sin image för att få jobb.

Att han nu skulle vara fri från sina olika missbruk är INTE troligt. Det är en lång process som inte innefattar festande i Båstad och några dagar på retreat.

Vi får se vad han skriver /om han skriver en bok. Jag delar inte din åsikt om att han inte sagt något ont om mamman till sina barn. Jag tyckte han var både osympatisk och obehaglig under rättegången. Det han sa om halvsyskonet var direkt stötande. Om man inte har skygglappar framstod det också med all tydlighet att han planerat att hålla kvar barnen i Sverige trots en överenskommelse (sms) om motsatsen om deras äktenskap inte skulle hålla.

För att göra detta behövde han sänka Ciara. Men eftersom Ciara verkar vara mycket omtyckt så riktade han in sig på ”bristande struktur” och ekonomi och fick tillsägelse att inte förekomma vittnen som skulle ha samma utsaga.( = planerad taktik ).

Men vi får se vilken vinkling boken har om den skrivs. Och med tanke på hur han uttalade sig om att skydda och inte dra in barnen blir det ju en balansakt. Jag skulle inte vilja växa upp där alla kan läsa en bok om mina föräldrars skilsmässa, otrohet och droger som föregick den och vårdnadstvist där jag och syskon var huvudpersoner.
Den enda vettiga boken vore en bok till barnen, som förklarar varför de inte längre kan vara en familj.
Citera
2025-11-08, 17:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Känns som att jag verkligen följt allt vad gäller MZ hitintills - men här är jag verkligen "lost".
Vad har han skyllt ifrån sig på sin styvson??
Har du inget eget liv? Kanske du ska skriva boken åt MånsPetter då hans eget minne förmodligen sviktar. Då vet vi läsare att varje detalj stämmer och inga vanföreställningar hamnar i verket. Pundare kan ju inbilla sig och se både det ena och det andra.
Citera
2025-11-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen

Fel. Läs min text igen. Det beror på vad och hur han skriver. Varför skulle hans fans döma honom när han skriver kärleksfulla ord om sina barn?

Dina antaganden visar bara hur dåligt du känner Måns, att det är din enda slutsats. Att han gör saker av passion och glädje kommer inte ens in i ditt huvud?

Du hänvisar till hans uttalande hos Strömsteds. Finns det minsta tecken på att han skulle ha tagit droger eller varit otrogen vid tidpunkten för hans uttalande? Nej, och allt som pekar i den riktningen, vad han själv har berättat om, har hänt under en kortare tidsperiod, det vill säga de senaste två åren.

Han berättade också hos Strömsteds att otroheten var en följd av att man inte var lycklig i relationen, att behovet av bekräftelse inte var tillfredsställt. Och i domstolen nämndes det att de två hade kämpat och bråkat under de fem åren, försökt hålla ihop relationen. Det sades att han kände sig oönskad. Ciara har upprepade gånger offentligt gjort narr av honom, nedvärderat honom, i poddar, intervjuer osv. Hon har ljugit för honom och bedragit honom, och det har till och med varit roligt och lätt för henne, som hon själv har sagt.

Det är alltså mer troligt att det han berättade i Strömstedts var sant fram till en viss punkt, och att det under de senaste två åren nådde en punkt där det inte längre var hållbart. Ciara var uppenbarligen inte något riktigt stöd för honom, vilket man senast såg när han anförtrodde sig åt en sponsor för att ta itu med sitt drogproblem. Hon verkar, tvärtemot vad hon har hävdat, inte vara särskilt konsekvent i sina uttalanden och handlingar.
Han har ofta nog bevisat att han är uthållig och konsekvent. Det är okänt vad han har gjort de senaste månaderna, så tvivlet om att han inte skulle ha arbetat med sig själv under den tiden är uteslutande din personliga gissning.

Det du skriver om processen verkar i alla fall mycket diffust sammanställt, som ett försök att ställa hans uttalanden konkret mot henne. Vad har han konkret sagt som är ont om Ciara? Och vad har han sagt som är stötande om sin styvson? Det är absolut inte begripligt och är snarare en projektion av din antipati mot MZ. Det är också helt obegripligt för mig vad CJs påstådda popularitet har att göra med rättegången, vad försöker du antyda med det? Om hon inte är kapabel att organisera en dag för barnen med konkreta scheman och åtaganden, har det då verkligen något att göra med bristande struktur och är det relevant för just en sådan process? Vill du med hennes popularitet försvara hennes beteende, att hon skulle ha haft ögonen på sin telefon och postat på Instagram?

Och den som ser utan skygglappar kan också se att det inte var hans plan att behålla barnen i Sverige sedan de flyttade hit förra året. Det var hon som kontaktade honom efter separationen och frivilligt gick med på att flytta utan att tänka på ytterligare konsekvenser. Men det hade hon generellt sett inga problem med, som hon tidigare berättat i en podcast (kanske är vi i Spanien imorgon). Att han i mars inte ville låta henne ta med sig barnen från en dag till en annan är också helt förståeligt. Barnen var ju registrerade i Sverige och gick i skolan, och om hon bara hade tagit med sig barnen hade hon gjort sig skyldig till ett brott. Han väntade därför på ett domstolsbeslut.
Citera
2025-11-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Har du inget eget liv? Kanske du ska skriva boken åt MånsPetter då hans eget minne förmodligen sviktar. Då vet vi läsare att varje detalj stämmer och inga vanföreställningar hamnar i verket. Pundare kan ju inbilla sig och se både det ena och det andra.
Men ditt minne verkar också svikta kraftigt? Igår skrev du att det var ditt sista inlägg här, men nu...
Men ditt inlägg baseras ju bara på dina egna föreställningar, så du antyder indirekt att MZ har ljugit? Vad exakt har han ljugit om? Och hur kan du veta att hans droganvändning var så omfattande att han skulle ha haft inbillningar? Hans tester som lämnades in till Soc var till slut negativa, och han ska ha visat upp ett negativt testresultat när han träffade sina barn i somras. Det finns inga uppgifter från trovärdiga källor om att han överhuvudtaget har rört droger efter sitt återfall i slutet av mars. Eller kan du lägga fram bevis för det? Troligen inte, istället skriver du hellre påståenden här baserade på din egen inbillning och det du drömmer om att se. Hmm... jag ser en tydlig parallell till det du själv har skrivit.
Citera
2025-11-08, 20:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ussel
Men ditt minne verkar också svikta kraftigt? Igår skrev du att det var ditt sista inlägg här, men nu...
Men ditt inlägg baseras ju bara på dina egna föreställningar, så du antyder indirekt att MZ har ljugit? Vad exakt har han ljugit om? Och hur kan du veta att hans droganvändning var så omfattande att han skulle ha haft inbillningar? Hans tester som lämnades in till Soc var till slut negativa, och han ska ha visat upp ett negativt testresultat när han träffade sina barn i somras. Det finns inga uppgifter från trovärdiga källor om att han överhuvudtaget har rört droger efter sitt återfall i slutet av mars. Eller kan du lägga fram bevis för det? Troligen inte, istället skriver du hellre påståenden här baserade på din egen inbillning och det du drömmer om att se. Hmm... jag ser en tydlig parallell till det du själv har skrivit.
MånsPetters prover var fulla av kokain, alkohol och substanser när soc fick resultatet. . Sen fifflade en kollega till hans farsa med blodprov som förmodligen var taget på sig själv. Hela släkten Zelmerlöw för tankarna till zigenare av värsta sorten.
Senast redigerad av Vipan 2025-11-08 kl. 20:31.
Citera
2025-11-08, 21:01
Medlem
Har han några spelningar planerade? Vad gör han jobbmässigt just nu?
Citera
2025-11-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
MånsPetters prover var fulla av kokain, alkohol och substanser när soc fick resultatet. . Sen fifflade en kollega till hans farsa med blodprov som förmodligen var taget på sig själv. Hela släkten Zelmerlöw för tankarna till zigenare av värsta sorten.

Nej de var de inte du överdriver som vanligt. De hittade spår av droger och alkohol.

Och sen kan man ju fundera om det var det kritiserade PETH testet som togs gällande alkohol så kan det ju var högst tvivelaktigt vilket t.o.m. läkare tycker. Länk om detta nedan.

Så vem vet om Ciara skulle klara testet om hon blev tvungen att ta det då MZ framöver ska lämna barnen till henne? Eftersom ni konstant försvarar hennes vindrickande som en bagatell som ALLA gör i den ickemuslimska världen enligt ER och enligt ER dricker hon inte MER än någon annan. Frågan är ju bara vem jämför du med? Så här säger socialstyrelsen.

Socialstyrelsens riktlinjer för riskbruk av alkohol definierar det som att dricka 10 standardglas eller mer per vecka eller att dricka 4 standardglas eller mer vid ett och samma tillfälle, minst en gång i månaden. Gränserna gäller för både män och kvinnor och ett standardglas motsvarar cirka 12 gram ren alkohol. Det är även viktigt att helt undvika alkohol i vissa situationer, som vid graviditet eller körning.

Ett standardglas vin enligt dem är 12 cl.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/lakare-kritisk-till-peth-test-svarar-pa-tre-fragor-om-metoden

https://lakartidningen.se/nyheter/transportstyrelsen-tar-bort-pm-till-lakare-om-peth/

Sedan kan jag inte förstå din alltid lika låga nivå när du vill kränka andra människor. Vad har MZ släkt med saken att göra. Håller inte du på med falsk ryktesspridning när du utmålar MZ pappa och kollegor som klandervärda? Vad jag vet är det inte tillåtet på FB.

Jag såg också att du skrev ditt sista inlägg kl. 03.11 häromnatten men du kom tillbaka snabbt ser jag.
Citera
2025-11-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Nej de var de inte du överdriver som vanligt. De hittade spår av droger och alkohol.

Och sen kan man ju fundera om det var det kritiserade PETH testet som togs gällande alkohol så kan det ju var högst tvivelaktigt vilket t.o.m. läkare tycker. Länk om detta nedan.

Så vem vet om Ciara skulle klara testet om hon blev tvungen att ta det då MZ framöver ska lämna barnen till henne? Eftersom ni konstant försvarar hennes vindrickande som en bagatell som ALLA gör i den ickemuslimska världen enligt ER och enligt ER dricker hon inte MER än någon annan. Frågan är ju bara vem jämför du med? Så här säger socialstyrelsen.

Socialstyrelsens riktlinjer för riskbruk av alkohol definierar det som att dricka 10 standardglas eller mer per vecka eller att dricka 4 standardglas eller mer vid ett och samma tillfälle, minst en gång i månaden. Gränserna gäller för både män och kvinnor och ett standardglas motsvarar cirka 12 gram ren alkohol. Det är även viktigt att helt undvika alkohol i vissa situationer, som vid graviditet eller körning.

Ett standardglas vin enligt dem är 12 cl.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/lakare-kritisk-till-peth-test-svarar-pa-tre-fragor-om-metoden

https://lakartidningen.se/nyheter/transportstyrelsen-tar-bort-pm-till-lakare-om-peth/

Sedan kan jag inte förstå din alltid lika låga nivå när du vill kränka andra människor. Vad har MZ släkt med saken att göra. Håller inte du på med falsk ryktesspridning när du utmålar MZ pappa och kollegor som klandervärda? Vad jag vet är det inte tillåtet på FB.

Jag såg också att du skrev ditt sista inlägg kl. 03.11 häromnatten men du kom tillbaka snabbt ser jag.
Enligt domstolen har Måns Zelmerlöw en uppenbar brist i sin föräldraförmåga för att han missbrukar narkotika. Vad har det med peth-tester eller standardglas på vin att göra? Vin är väl inte kokain?
Citera
2025-11-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Enligt domstolen har Måns Zelmerlöw en uppenbar brist i sin föräldraförmåga för att han missbrukar narkotika. Vad har det med peth-tester eller standardglas på vin att göra? Vin är väl inte kokain?

"Brist i sin föräldraförmåga för att han missbrukar narkotika" ? Du skriver i presens, dvs nutid..Menar du det gäller ff elr vi ska backa bandet till mars månad?
Citera
2025-11-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Vad jag kommer ihåg från MZ rättegång så ansåg de att både MZ och CJ var bra föräldrar till sina söner och ja det som var till MZ nackdel var att han hade använt kokain. Vilket han nu tagit tag i och han har utöver det lämnat ett flertal helt rena tester. Varför tror du bara konsekvent på det som talar till MZ nackdel?

PETH test har med saken att göra då det är ett väldigt osäkert och godtyckligt test där man inte kan bedöma riktigheten i provsvaret detta vittnar ju även läkare om som jag länkade till i det inlägget du citerar. Det gör ej skillnad på män eller kvinnor eller andra biologiska skillnader. Jag tycker att man i MZ fall helt ska bortse från detta test gällande alkohol då det inte speglar verkligheten. Även de som blivit av med körkortet pga. av detta KONSTIGA test har ju nu fått tillbaka det!!

Så testet kan nog inte vara en grund för varken MZ bilkörning eller föräldraförmåga!!

Och jag tror att även DU håller med mig om det.

Sedan sa väl Ciara själv i den tv intervju hon gjorde i England att MZ är en fantastisk förälder utan några förbehåll.

Nej vin är inte kokain vin är alkohol som drabbar hälsan mest hos befolkningen tillsammans med tobak tio gånger mer än vad droger gör.

https://fof.se/artikel/2018/6/tobak-och-alkohol-overlagset-varst/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in