2025-11-09, 13:26
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Varför skulle Jocke väcka avund?

Leva hans värdelösa och ytliga liv? Nä fy fan! Han måste vara en av dom mer olycklig på.svrnska yt scenen.
Citera
2025-11-09, 13:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Varför är det 2 stycken som behöver fäktas och stånga sig blodiga i sina försök att hävda sig mot och skylla ifrån sig på, 24-7, i diverse olika trådar på fb annars?

För ingenting dessutom,.eftersom jag tror de flesta som läser här bara scrollar förbi, det är inte ens småroligt längre, det är TRAGISKT.

Kan du inte svara på varför Jocke skulle väcka avund istället?

Det var ändå du som tog upp avundsjuka.
Citera
2025-11-09, 14:19
Bannlyst
Ungefär 21 min in får man läsa i jockebois socpapper att han försökt använda kniv mot mamman, att han försökt strypa chrippa, att han vill döda mamman

Detta kommer jockeboi alltså undan med helt, hänger ut mamman och manipulerar sina följare

Så vidrigt av jockeboi!

Men frågan är om vad hände jockeboi på fritids när man pratar om att stoppa upp finger i ändtarmen och någon har stor penis?
Citera
2025-11-09, 14:28
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Jag tror att han väcker avund på flera sätt hos vissa. Framförallt genom att vara det som somliga lajvat & iscensatt att dom är; framgångsrik(a).
Och genom att vara en bättre människa som inte glömmer vart han kommer ifrån, och som sträckte ut en vänlig, hjälpande hand ihopp om att kunna rätta till den trassliga familjesituationen. Mot att han skulle göra några val han behövde göra för sitt välbefinnande.
Är du sedan EGENSINNIG och i ett missbruk är det nog lätt att bli avundsjuk som fan på någon som tagit sig ur sitt missbrukshelvete.
Man har alltid ett val och man väljer själv hur man vill leva.

Citat:
Kan du inte svara på varför Jocke skulle väcka avund istället?

Det var ändå du som tog upp avundsjuka.
Citera
2025-11-09, 14:41
Medlem
Citat:
Helt rätt.

Jocke hotade honom vid årsskiftet 23/24 och fick honom att skriva de inlägg Jocke ansåg att han skulle skriva. Senare skickade han till Mr400 lite småsummor då och då för att få honom att fortsätta.

Riktigt vidrigt gjort av Jocke.

Varför ljuger du? jäkligt dumt att ljuga om en sån sak.
Citera
2025-11-09, 14:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Varför ljuger du? jäkligt dumt att ljuga om en sån sak.

Var det större summor?
Citera
2025-11-09, 14:48
Medlem
Citat:
Var det större summor?

Du hittar på och det är så fult och skapar en trådsanning det är bara så onödigt.
Citera
2025-11-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Reagerade på just detta i texten Medvikt delade. Nu skrev ju Jocke till Medvikt, men texten är ju en klockren beskrivning av det Anjo gör. Ändå är Anjo Jockes "bästa vän". Nån som får ihop hur han resonerar där?

(hela texten från pmet finns att se i Medvikts video, jag försöker inte mörka något, jag klippte det som var relevant.)

Det går inte ihop helt enkelt. Joakim vill i allra högsta grad vara en del av dramat så länge det inte påverkar hans varumärke negativt, det är därför han är högst delaktig bakom kulisserna men tar avstånd offentligt när det hettar till. Exakt så var det med Joz och Anjos dokumentär
och exakt så är det nu med förtalsmålet och SVTS kommande dokumentär.

Joakim verkar ha otroligt svårt med att folk överhuvudtaget riktar kritik mot honom, något som ska vara en naturlig del av att vara en av Sveriges största makthavare på sociala medier. Sättet han skriver till medvikt och subtilt hotar honom med uthängning ger motsatt effekt, man undrar hur mycket skit som egentligen gömmer sig där.

Den här artikeln som journalistförbundet skrev för 6 år sen är fortfarande högst aktuell när det kommer till Joakim Lundell.
https://www.journalisten.se/debatt/joakim-lundell-verkar-inte-forsta-att-han-kan-fa-kritiska-fragor
Citera
2025-11-09, 15:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du hittar på och det är så fult och skapar en trådsanning det är bara så onödigt.

Nej, jag hittar inte på.
Det är du som vill skapa en trådsanning.
Citera
2025-11-09, 15:13
Medlem
Citat:
Nej, jag hittar inte på.
Det är du som vill skapa en trådsanning.

Lägg upp bevis på det du säger, du hittar på så mycket skit förstår inte vad du får utav att ljuga.
Citera
2025-11-09, 15:16
Medlem
Spelar ingen roll om Flashbackare skulle betalas eller ej, frågan är snarare varför Joakim har kontakt med människor på flashback när han inte vill ha någonting med drama att göra.
Citera
2025-11-09, 15:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Spelar ingen roll om Flashbackare skulle betalas eller ej, frågan är snarare varför Joakim har kontakt med människor på flashback när han inte vill ha någonting med drama att göra.

Ett försök att styra narrativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in