2025-11-08, 23:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ukrainas nya armé lockar unga att strida

Bara man ger de nya rekryterna en gedigen utbildning. Inte enbart en 6-veckors kurs..

Annars så vinner inte Ryssland några röster i det civila i Ukraina :

-Strømnettet sønderbombes: – Jeg hater virkelig Russland

-Broren til Mykola er soldat, og kjemper ved fronten i Pokrovsk. Der rykker russiske styrker fram, og Mykola har ikke hørt noe fra broren sin siden 23. oktober.

– Hva jeg vil si til dem? At de burde dø. Alle sammen. Jeg vil begrave de under betongen der borte, sier Mykola og peker bort på en slags parkeringsplass.

https://www.nettavisen.no/nyheter/det-ukrainske-stromnettet-sonderbombes-jeg-hater-virkelig-russland/s/5-95-2709599

Verkar nog som viljan i Ukraina är obruten...och då även till sin lands ledning med Zelensky som prezz.

Ryssarna hämnas på Ukrainas attacker mot oljeraffinaderier genom att bomba det ukrainska elnätet.

Det ukrainska elnätet är nära kollaps.

Energy Grid Near Collapse🚨⚡️Officers Urge Zelensky to Withdraw from Pokrovsk🏃‍♂️💨MS For 2025.11.08
https://www.youtube.com/watch?v=eXlZUlsyDQg
Citera
2025-11-08, 23:26
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
Du hade ingen kommentar angående att lagar används som juridisk fernissa för att kriminalisera folk som kallar en spade för en spade?

Googla fernissa om uttrycket är dig obekant.

Min fulla kommentar du svarade på löd:

Jag tror även att det är av en annan anledning som man inte vill att SVO kallas för krig. Det är av principiella och strategiska skäl. USA kallar inte sina "operationer" runt om i världen för krig heller. Det har en folkrättsligt betydelse. Däremot är det många som fritt gör det på tv och sociala media, finns överflöd av exempel.

Därav mitt svar. Jag har ingen ambition att diskutera en mening du drar ur kontexten. Googla, straw-man argument om det är dig obekant, då förstår du mitt svar.
Citera
2025-11-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ryssarna hämnas på Ukrainas attacker mot oljeraffinaderier genom att bomba det ukrainska elnätet.

Energy Grid Near Collapse🚨⚡️Officers Urge Zelensky to Withdraw from Pokrovsk🏃‍♂️💨MS For 2025.11.08

Plusar på krigsbrottslistan, vad präktiga och duktiga ni är, krigsbrott på krigsbrott.
När är ni "skribenter" nöjda med antalet krigsbrott, 100 eller 100 000?
Citera
2025-11-08, 23:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Enbart en rysk lögn. Ryssland har bombat elnät som ren civil terrorbombning ifrån när detta började. Dvs innan Ukraina började gå mot olje/gasindustrin.

Det jag finner intressant i artikeln.., det är inte längtan efter freden som står ut.., utan hat mot Ryssland. Samma hat mot Ryssland är även en politisk garant för Zelensky : Man ger inte upp !
Citera
2025-11-08, 23:29
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
ja ja jag förstår att du har ju bara nordkorea att relatera till. jag beklagar. men jag behåller nog min "dynga". finns faktiskt de som är kapabla att relatera till fler länder och aspekter . dig önskar jag allt gott. kanske ut och resa lite. läsa lite böcker.
Ja, och du tycker inte det är ett katastrofalt betyg för putins ryssland?
Jag hävdar att till och med Kina ger sina medborgare fler rättigheter än dagens ryssland.
I motsats till dig har jag varit i de länder jag refererar till, ( förutom nordkorea)
din mammas källare är inte världen.
Citera
2025-11-08, 23:32
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Myrnohrad Stormed From All Directions | 1000 Defenders Left | Eastern Kupyansk Stormed
https://www.youtube.com/watch?v=Gpnuyc_4ujE
Älskar att just DU postar/spammar dessa youtubelänkar som jag f.ö. aldrig trycker in på för då vet jag att informationen är värdelös.
Citera
2025-11-08, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det visar ju bara hur patetiskt Sverige är, som inte ens kan försvara andra länders ambassader.
Jag tycker att det är festligt att du kan bli lack på att någon släpper färgpåse över en byggnad som ryssarna tagit över olovligt (rysshuset, lidingö) samtidigt som du gillar att ryssarna bombar allt och alla i hela Ukraina.
Säger en hel del.
Hora!
Senast redigerad av jonkebonke 2025-11-08 kl. 23:41.
Citera
2025-11-08, 23:39
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag hävdar att till och med Kina ger sina medborgare fler rättigheter än dagens ryssland.
I motsats till dig har jag varit i de länder jag refererar till, ( förutom nordkorea)

källa tack om du hävdar nåt, annars är det inget mer än din åsikt. visst har du rätt till den men jag har min egen. Sedan separerar jag putins geopolitik och vad jag tycker om putins ryssland. det är två olika saker för mig. denna tråd anser jag handlar om den första aspekten
Citera
2025-11-08, 23:44
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
källa tack om du hävdar nåt, annars är det inget mer än din åsikt. visst har du rätt till den men jag har min egen.
Källorna finns ju här i tråden, och dokumenterat i vår fria press, och sen använder vi med förnuft och intelligens det till att dra en slutsats.

Fakta :
Ryssland använder snart samma sociala kontrollsystem som Kina
Det är förbjudet att demonstrera i Ryssland, du får inte ens hålla upp en blank skylt , ensam.
Fri media existerar inte öht.
Osv osv

Den som har åsikten att ryssland inte är ett av världens sämsta länder i fråga om frihet demokrati humanism... är helt enkelt en idiot.
Citera
2025-11-08, 23:50
Avstängd
Russia Launches 450 Drones, 45 Missiles on Ukraine's Energy Sector, Zelensky Says | WION Shorts
https://www.youtube.com/shorts/8zS1S-HjPOo
Citera
2025-11-08, 23:51
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Källorna finns ju här i tråden, och dokumenterat i vår fria press, och sen använder vi med förnuft och intelligens det till att dra en slutsats.

Fakta :
Ryssland använder snart samma sociala kontrollsystem som Kina
Det är förbjudet att demonstrera i Ryssland, du får inte ens hålla upp en blank skylt , ensam.
Fri media existerar inte öht.
Osv osv

Den som har åsikten att ryssland inte är ett av världens sämsta länder i fråga om frihet demokrati humanism... är helt enkelt en idiot.

utan tvekan. men det är inte det du hävdar, jag citerar: "Jag hävdar att till och med Kina ger sina medborgare fler rättigheter än dagens ryssland." och det var ditt svar på en kommentar där nordkorea har angetts som enda alternativet som är sämre. Så fram med fakta som underbygger dina resonemang. Eller diskuterar vi dina åsikter fortfarande? Vi kan göra det men missförstå mig rätt- man kan inte tycka fel
Citera
2025-11-08, 23:58
Avstängd
Citat:

Pokrovsk Catastrophe: Pockets Surrounded & Desperate Attempts | Crisis Completely Ignored | Ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=anCvy8eg4DE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in