2025-11-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tänker på hur Niva satt och drygade sig nyligen i CL-studion och lovprisade Arsenals försvar, som om det under överskådlig tid i princip skulle vara omöjligt att göra mål på dem. Men så är det ju aldrig med något lag, även om de fått en otroligt stabil start på säsongen. Samma sak drabbade i dag både Arsenal och Bayern, överraskande 2-2 borta mot lag de förväntades lätt kunna besegra (Union Berlin-Bayern). Innan dess tror jag Bayern släppt in tre mål i Bundesliga.

Ingen påstod på förhand att det skulle bli lätt för Arsenal.
2025-11-08, 20:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Sunderland är bättre än vad jag trott. De har kvalitet och spelar tufft och kommer att kämpa till sig ganska många poäng, som kanske kan räcka till typ en placering 5-7 till slut.

Ett bra lag med enkel filosofi. Le Bris och de andra har gjort ett superjobb, eftersom de köpte 14 spelare under sommaren. Snart blir han ealdorman över Sunderland.

Riktigt bra match, och precis som man kunde känna att Arsenal hade goda chanser till att göra 1-1, kändes det som att Sunderland fick till ett bra tryck i slutet, och målet var inte oförtjänt.

För serien är det väl också bra att Arsenal inte vann.

Kanske kan Sunderland åka ur, men jag tror inget lag med deras start har gjort det.

Dessa 90+ minuter försvann ganska snabbt.
2025-11-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Dom är ju väldigt bra på att "härda ut" sina matcher och låta motståndare svinga in inlägg efter inlägg och aldrig komma nära avslut annars. Men hade Arteta agerat och bytt in Mosquera, Nörgaard, Hincapie eller White och sen lugnat ner spelet så hade dom åkt hem med 3p idag. Sen är det alldeles för dåligt att Sunderland vinner den där första duellen som leder fram till målet, oväntat slappt för att vara Zubi och Saliba.

Jag tycker inte alls att det någonsin sett stabilt ut i slutminuterna när Arsenal bara haft ledningen med ett mål denna säsong.
2025-11-08, 20:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Ingen påstod på förhand att det skulle bli lätt för Arsenal.

Oddssättarna gav väl ungefär 1.25-1.30 för Arsenalvinst, vilket förstås innebär att Arsenal var väldigt stora favoriter.
2025-11-08, 20:54
Medlem
Citat:
Oddssättarna gav väl ungefär 1.25-1.30 för Arsenalvinst, vilket förstås innebär att Arsenal var väldigt stora favoriter.

Okunniga clowner. Arsenal har många skador,
2025-11-08, 20:54
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Tänker på hur Niva satt och drygade sig nyligen i CL-studion och lovprisade Arsenals försvar, som om det under överskådlig tid i princip skulle vara omöjligt att göra mål på dem. Men så är det ju aldrig med något lag, även om de fått en otroligt stabil start på säsongen. Samma sak drabbade i dag både Arsenal och Bayern, överraskande 2-2 borta mot lag de förväntades lätt kunna besegra (Union Berlin-Bayern). Innan dess tror jag Bayern släppt in tre mål i Bundesliga.

lol, Arsenal har inför matchen tangerat ett rekord med 8 vinster och 0 insläppta som stått sig i över 100 år och vid vinst samt en nolla idag så hade det varit ett nytt rekord. Det är inte så konstigt att Niva hyllar försvaret då..

Sunderland har två mål där bollen studsar rätt och bägge avsluten är kvalité, men det är också det enda dom har framåt. Men som du säger så behövs det inte mycket för att ett mål ska göras ibland, vilket Sunderlands 0.55 i xG bevisar ikväll. Sen är jag väldigt besviken på hur tamt Arsenal agerar vid kvitteringen, ingen kommunikation mellan Saliba och Zubi vilket gör att Sunderlands spelare enkelt vinner sin duell, sen är det ingen kommunikation mellan Gabriel och Raya vilket gör att dom i princip krockar med varandra.
2025-11-08, 20:59
Medlem
Gött 2-2
2025-11-08, 21:00
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag tycker inte alls att det någonsin sett stabilt ut i slutminuterna när Arsenal bara haft ledningen med ett mål denna säsong.

Okej, då tycker vi väl olika. Man är ju alltid nervös när ens lag bara leder med ett mål, men jag kan inte minnas någon match där det känts som att dom varit nära att tappa vinsten i slutminuterna(men det finns säkert någon jag inte kommer på nu), utan jag har känt mig rätt lugn då motståndarna inte lyckats med någon annat än att slunga in inlägg som utan problem rensats. Tycker dom har sett väldigt stabila och lugna ut vid såna tillfällen i matcherna, men inte idag och Arteta reagerar alldeles för sent, tyvärr så händer det för ofta när han ska göra sina byten.
2025-11-08, 21:03
Medlem
Trist med X i Arsenal förstörde tipset kan bli 12 rätt om Chelsea vinner
2025-11-08, 21:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy-seagal
Trist med X i Arsenal förstörde tipset kan bli 12 rätt om Chelsea vinner

Nu förstår jag inte. Flashbacks 1x2-tips har bara tio matcher. Nu kan jag max få nio rätt så jag är lite bitter jag med.
2025-11-08, 21:31
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Okunniga clowner. Arsenal har många skador,

Hur går det i hop med att dom är favoriter trots så ''många'' skador?

Alla lag har skador din mupp.
2025-11-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur går det i hop med att dom är favoriter trots så ''många'' skador?

Alla lag har skador din mupp.

Arsenal har sina tre strikers skadade och tre andra offensiva spelare skadade. Jag förklarade ju det i förra inläget: de är clowner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in