2025-11-08, 20:33
Medlem
Galantos avatar
Galet!!!! ⚽

Det är därför fotboll är världens största sport!
2025-11-08, 20:34
Medlem
Bra underhållning i slutet av matchen.
2025-11-08, 20:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Sunderland trycker på nu? Varit farligt flera gånger senaste minuterna, Det är du som inte ser matchen.. .

Tydlig skillnad, och nu 2-2.

Snyggt kampmål.
2025-11-08, 20:36
Medlem
HycklarSveriges avatar
Fair play Sunderland, bra kämpat.
2025-11-08, 20:37
Medlem
Förlust för fotbollen idag
2025-11-08, 20:37
Moderator
zanteras avatar
För tabellens skull är det ju roligt iaf. Förstår om inte Arsenal-fansen håller med men Liverpool eller City, eller båda kommer ju tappa poäng imorgon så att Arsenal inte rycker ytterligare gör ju att det inte blir avslaget i November redan.
2025-11-08, 20:38
Medlem
jontepsgs avatar
Skulle säga att Arsenal inte vinner idag pga dåliga avslut och Artetas dåliga byten. Matchen började spåra ur litegrann 15min innan kvitteringen, Arteta borde ha gjort 3 defensiva byten för att hålla undan. Det är det Arteta behöver jobba mest på, göra byten i rätt tid.
2025-11-08, 20:39
Medlem
Sunderland är bättre än vad jag trott. De har kvalitet och spelar tufft och kommer att kämpa till sig ganska många poäng, som kanske kan räcka till typ en placering 5-7 till slut.
2025-11-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Skulle säga att Arsenal inte vinner idag pga dåliga avslut och Artetas dåliga byten. Matchen började spåra ur litegrann 15min innan kvitteringen, Arteta borde ha gjort 3 defensiva byten för att hålla undan. Det är det Arteta behöver jobba mest på, göra byten i rätt tid.

Det jag tycker det är konstigt är att Arsenal inte verkar kunna låsa matcher. Se t ex när Saka kommer i ett anfall vid 2-1 med några minuter kvar och han förlorar bollen i offensivt straffområde och sedan hamnar på efterkälken eftersom han inte hinner/orkar jobba hem. Jättekonstigt att de inte har bättre riktlinjer i sådana situationer. Gå ut till hörnflaggan och döda minuter istället. Har sett detta i andra matcher också som Arsenal spelat denna säsong.
2025-11-08, 20:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
inte alls ovänat att Sunderland kvitterar, sett risigt ut i försvaret.

Tänker på hur Niva satt och drygade sig nyligen i CL-studion och lovprisade Arsenals försvar, som om det under överskådlig tid i princip skulle vara omöjligt att göra mål på dem. Men så är det ju aldrig med något lag, även om de fått en otroligt stabil start på säsongen. Samma sak drabbade i dag både Arsenal och Bayern, överraskande 2-2 borta mot lag de förväntades lätt kunna besegra (Union Berlin-Bayern). Innan dess tror jag Bayern släppt in tre mål i Bundesliga.
2025-11-08, 20:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Det jag tycker det är konstigt är att Arsenal inte verkar kunna låsa matcher. Se t ex när Saka kommer i ett anfall vid 2-1 med några minuter kvar och han förlorar bollen i offensivt straffområde och sedan hamnar på efterkälken eftersom han inte hinner/orkar jobba hem. Jättekonstigt att de inte har bättre riktlinjer i sådana situationer. Gå ut till hörnflaggan och döda minuter istället. Har sett detta i andra matcher också som Arsenal spelat denna säsong.

Dom är ju väldigt bra på att "härda ut" sina matcher och låta motståndare svinga in inlägg efter inlägg och aldrig komma nära avslut annars. Men hade Arteta agerat och bytt in Mosquera, Nörgaard, Hincapie eller White och sen lugnat ner spelet så hade dom åkt hem med 3p idag. Sen är det alldeles för dåligt att Sunderland vinner den där första duellen som leder fram till målet, oväntat slappt för att vara Zubi och Saliba.
2025-11-08, 20:45
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tänker på hur Niva satt och drygade sig nyligen i CL-studion och lovprisade Arsenals försvar, som om det under överskådlig tid i princip skulle vara omöjligt att göra mål på dem. Men så är det ju aldrig med något lag, även om de fått en otroligt stabil start på säsongen. Samma sak drabbade i dag både Arsenal och Bayern, överraskande 2-2 borta mot lag de förväntades lätt kunna besegra (Union Berlin-Bayern). Innan dess tror jag Bayern släppt in tre mål i Bundesliga.

Bayern hade ju vunnit alla matcher i alla tävlingar innan det, sjukt imponerande. Ja sån statistik kan inte fortsätta för evigt, bara trams av vissa supportrar som förväntar sig det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in