2025-11-07, 11:29
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det kommer nog fram. Så långt borta det gamla trygga Västerort känns.
Hoppas verkligen, men jag är inte så säker på att vi får veta mer.

Jag hade släkt i både Hässelby villastad och Barkarby. Lite annorlunda då för länge sen...
Citera
2025-11-07, 12:22
Medlem
SEYTANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Var det inte för något år sen liknande händelse vid ett dagis också då på morgonen en kvinna blev knivhuggen? Kan det vara samma galning som härjar igen?

Kanske polisen bör snacka med den personen till att börja med?

Tänkte precis detsamma. Han är säkert ute nu igen också med tanke på åldern.
Citera
2025-11-07, 12:24
Medlem
Kan det möjligtvis vara någon gängkriminells flickvän? Känns konstigt att det händer 07 på morgonen. Är dräggen verkligen vakna då?
Citera
2025-11-07, 12:41
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Var det inte för något år sen liknande händelse vid ett dagis också då på morgonen en kvinna blev knivhuggen? Kan det vara samma galning som härjar igen?

Kanske polisen bör snacka med den personen till att börja med?

Citat:
Ursprungligen postat av SEYTAN
Tänkte precis detsamma. Han är säkert ute nu igen också med tanke på åldern.
När jag läser om den händelsen i tråden från den tiden så verkar det ju vara samma kille som sedan blev LVU:ad.
(FB) Hässelby: Kvinna knivhuggen (2024-07-18)

Hur länge har man en sån filur under uppsikt? Är han ute på vift igen redan? Tillbaka hemma t.o.m.?
Citera
2025-11-07, 16:14
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparsamOd1n
Kan det möjligtvis vara någon gängkriminells flickvän? Känns konstigt att det händer 07 på morgonen. Är dräggen verkligen vakna då?

Det är väll då dom går och lägger sig tjacket klingar av och benzon sätter in.
Citera
2025-11-08, 17:21
Medlem
S-Rexs avatar
Jag är förvånad över att det inte framkommit en adress som man har hittat kvinnan på när Flashback alltid är först på bollen. Är det Hässelby Gård eller Hässelby Strand som kvinnan hittades?
Citera
2025-11-08, 18:05
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Rex
Jag är förvånad över att det inte framkommit en adress som man har hittat kvinnan på när Flashback alltid är först på bollen. Är det Hässelby Gård eller Hässelby Strand som kvinnan hittades?
Tycker samma. Synd att det inte verkar vara några boende i Hässelby som skriver här inne.

Jag har bara hittat en uppgift på en Hässelby-sida på Fb att det skulle gälla Melonparken. Men det var inte förstahandsinformation, så svårt att verifiera.

Om det stämmer med Melonparken så ligger den typ mitt emellan Hässelby Gård och Hässelby Strand.

De tidigare överfallen var väl i de krokarna? Eller längre bort kanske? Har för mig att den gamle mannen som knivhöggs var ute och gick nånstans i Hässelby Strand.

Då klottrades det en del i samband med överfallen. Har det setts något speciellt klotter den här gången?
Citera
2025-11-08, 18:14
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Tycker samma. Synd att det inte verkar vara några boende i Hässelby som skriver här inne.

Jag har bara hittat en uppgift på en Hässelby-sida på Fb att det skulle gälla Melonparken. Men det var inte förstahandsinformation, så svårt att verifiera.

Om det stämmer med Melonparken så ligger den typ mitt emellan Hässelby Gård och Hässelby Strand.

De tidigare överfallen var väl i de krokarna? Eller längre bort kanske? Har för mig att den gamle mannen som knivhöggs var ute och gick nånstans i Hässelby Strand.

Då klottrades det en del i samband med överfallen. Har det setts något speciellt klotter den här gången?

När det klottrades var det väl i samband med 764/NLM-muppen? Det tror jag inte det handlar om nu. Gissar på pundare eller skilsmässobråk.
Citera
2025-11-08, 18:44
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
När det klottrades var det väl i samband med 764/NLM-muppen? Det tror jag inte det handlar om nu. Gissar på pundare eller skilsmässobråk.
Sannolikt. Men det vore trevligt att veta mer. Och jag undrar som sagt om muppen i fråga är fri från sin LVU eller inte. Fast sånt är kanske svårt att få reda på.

Jag blir fundersam eftersom det fanns ett inlägg i Hässelbys blåljus-grupp på Fb med länk till medias rapportering. Men det inlägget försvann innan någon hade svarat på det. Varför gör man så?
Citera
2025-11-09, 15:58
Medlem
S-Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Skulle vara intressant med mer information. Melonparken har jag hittat på google maps.
https://www.google.com/maps/@59.3661739,17.8337803,168m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTEwNC4xIKXMD SoASAFQAw%3D%3D
Citera
2025-11-10, 10:44
Medlem
Rådiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Tänker snarare på hon som blev huggen vid busshållplatsen i Rinkeby, men allt är förstås öppet för spekulation i nuläget.
När var detta?
Citera
2025-11-10, 11:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
När var detta?
Försökte googla, men det är fan oerhört många träffar på kniv rinkeby. Måste varit 2-5 år sen, har en bekant som såg det hela, var också på morgonkvisten vill jag minnas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in