2025-11-08, 17:11
Medlem
Jag förstår inte riktigt, hur kommer det sig att SL explicit skriver "Demonstration för Gaza" i appen när man vill åka buss inuti Stockholm?

Varför skriver de inte att busslinjerna är avstängda pga "demonstration"?
Det här kan ju tolkas som att SL vill skicka ut ett politiskt budskap?

Är det rimligt att SL ska syssla med politik?
Citera
2025-11-08, 17:21
Avslutad
Nu ska ju demonstrationerna ske varje lördag är det tänkt. Tokstollarna ska hålla på tills eldupphör sker vilket nog kommer ta ett rejält tag.

Tycker att SL:s drag är ganska bra för att om det är återkommande störningar så vill folk säkert veta vad det är frågan om.

Ska man anmärka på nåt är det nog att ta bort "för" eftersom det markerar ett ställningstagande. Bättre då att skriva "Demonstration med anledning av kriget mellan Israel och Gaza". I det fallet får läsaren inte något ställningstagande i knät utan får själva efterforska vilken part som demonstrerar. Men det är en petitess egentligen.
Citera
2025-11-08, 17:22
Medlem
DenverAirports avatar
Det är en negativ sak att busstrafiken stoppas. De är trötta på islamisterna och ger korrekt information. Det är inte demonstrationer för kristna i Nigeria som stoppar kollektivtrafiken hela tiden.
Citera
2025-11-08, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Nu ska ju demonstrationerna ske varje lördag är det tänkt. Tokstollarna ska hålla på tills eldupphör sker vilket nog kommer ta ett rejält tag.

Tycker att SL:s drag är ganska bra för att om det är återkommande störningar så vill folk säkert veta vad det är frågan om.

Ska man anmärka på nåt är det nog att ta bort "för" eftersom det markerar ett ställningstagande. Bättre då att skriva "Demonstration med anledning av kriget mellan Israel och Gaza". I det fallet får läsaren inte något ställningstagande i knät utan får själva efterforska vilken part som demonstrerar. Men det är en petitess egentligen.

Det var väl ett ställningstagande, om något. "mellan Israel och Gaza" likaväl som om det hade varit omvänt, mellan Gaza och ISrael".
Citera
2025-11-08, 17:27
Medlem
Citat:

Vaddå, det finns inget slutdatum för när demonstrationerna slutar?
Citera
2025-11-08, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det var väl ett ställningstagande, om något. "mellan Israel och Gaza" likaväl som om det hade varit omvänt, mellan Gaza och ISrael".
Mellan Israel och Palestina då.
Citera
2025-11-08, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Vaddå, det finns inget slutdatum för när demonstrationerna slutar?
Jag kan inte uttala mig om det finns ett slutdatum eller inte, kan bara upprepa att de i vart fall officiellt hävdar att det ska stönas fram tills eldupphör.

Vore kul, och värt en sketch, att anordna motdemonstrationer mot dessa invasiva demonstrationer som knappast gagnar Sverige.
Citera
2025-11-08, 17:45
Medlem
Citat:
Jag kan inte uttala mig om det finns ett slutdatum eller inte, kan bara upprepa att de i vart fall officiellt hävdar att det ska stönas fram tills eldupphör.

Vore kul, och värt en sketch, att anordna motdemonstrationer mot dessa invasiva demonstrationer som knappast gagnar Sverige.

Fan vad krångligt det blev att åka buss inom stan på lördagar.

Speciellt när man tar 76an..
Citera
2025-11-08, 18:44
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Fan vad krångligt det blev att åka buss inom stan på lördagar.

Speciellt när man tar 76an..
Kan tycka att man borde se över lagen. Det är inte rimligt att man kan ha en i princip stående reservation för demonstration på samma plats varje vecka och att hela samhället ska anpassa sig till det. Ska man demonstrera så ofta får man göra det utan att göra åverkan på övrig samhällsservice alternativt ambulera till olika platser varje vecka. Är ju knappast kul för de boende heller. Bostadspriser osv lär ju påverkas också om man ska ha en islamistisk pöbel utanför porten varje helg. Fast iofs bra att invandringens konsekvenser även drabbar innerstan antar jag.
Citera
2025-11-08, 18:52
Medlem
Onanikrems avatar
Något är fel när/om polisen ger tillstånd regelbundet till demonstrationer som stör trafiken och boende varje lördag. Skicka ut dem i skogen att demonstrera i stället.

Tur man inte bor på ett sådant ställe
Citera
2025-11-08, 19:22
Medlem
AlfaQhards avatar
Kan ni inte bara göra en motdemostration. Typ rätten att judar ska få leva etc...?
Citera
2025-11-08, 20:12
Medlem
Citat:

Ja, kom igen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in