Citat:
Ursprungligen postat av
UppmarksamhetsHora
En sak som jag funderat på under många år är följande.
Ofta beskrivs det som att den giftiga och sjukliga manshatande feminismen bara skulle vara vänster.
Detta är inte min erfarenhet.
Jag har träffat flertalet tanter som öppet röstar moderaterna med de mest misandriska inställningar.
Elaka, manipulativa råborgerliga kärringar. En sådan kärring hade tom. en jacka hon gick runt med en moderatsymbol.
Hur ställer du dig till detta? Går det ens in i din tankevärld?
De finns, och de förstår inte själva att deras åsikter inte går ihop. Ta detta med tvångsdelad föräldrapenning t.ex., som feminister på alla håll och kanter brukar tjata om. Det är inte så konstigt att kommunister tycker att detta är OK, då det är OK för dem överlag att Staten styr dem i stort och smått. Men de som kallar sig liberaler och borgare borde väl själva se att det inte går ihop, att Staten ska styra i ett så privat beslut?
Och samma gäller motståndet mot en vårdnadspeng, som familjerna skulle kunna använda hur de vill (kommunalt daghem, privat daghem, barnflicka, au pair eller mamman hemma). Det är inte konstigt att kommunister vill ha in alla barn så fort som möjligt på ett offentligt och starkt subventionerat dagis, där de undervisas i den rätta värdegrunden från början. Så var det även i det Gamla Sovjet (eller ännu värre, där var det veckodagis till och med, mammorna skulle arbeta i fabriker och på kolchoser och fick bara träffa sina barn på söndagarna). Men liberaler/borgare borde ju anse att varje familj ska få välja detta själv?
Jag debatterade med en sådan borgerlig feminazi en gång, och hon utbrast: "jag tycker också att människor ska få bestämma över sina egna liv, men bara inte just det här!" *suckar*