2025-11-08, 08:06
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
haha det var en ny vinkel
tillsammans med Jesus iaf

Det är ingen ny vinkel. Anledningen att Iran inte ska ha kärnvapen är att de vill starta ett kärnvapenkrig av religiösa anledningar.
Citera
2025-11-08, 08:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du lyssnade inte på hans segertal eller hur?
Nej. Jag läste det däremot. Hur så?
https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/05/zohran-mamdani-victory-speech-transcript

Fortsättningsvis läste jag att på morgonen efter borgmästarvalet spraymålades hakkors på fönster och väggar i en syrisk judisk yeshiva, vilket han fördömde på X.

”Detta är en motbjudande och hjärtskärande antisemitisk handling, och den hör inte hemma i vår vackra stad. Som borgmästare kommer jag alltid att stå ståndaktigt vid våra judiska grannars sida för att utrota antisemitismens gissel från vår stad.”

Jag läste även att hans övergångsteam består enbart av kvinnor:
Elana Leopold som verkställande direktör.
Maria Torres-Springer, den tidigare första vice borgmästaren.
Lina Khan, den tidigare ordföranden för den federala handelskommissionen.
Grace Bonilla, United Ways president och VD.
Melanie Hartzog, fd vice borgmästaren för hälsa och sociala tjänster.

Så förutom att ha en fru som inte bär Niqab och att han gosar med hundar, så förefaller han hittills som mer mainstream snarare är nån radikal jihadist.

Fick du ihop extremistisk gudstro med kommunism btw?
Citera
2025-11-08, 08:42
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Jag läste det däremot. Hur så?
https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/05/zohran-mamdani-victory-speech-transcript

Det var vindikativt mot högern och Trump. Han sa att han skulle skruva upp temperaturen, inte förbättra världen.
Citera
2025-11-08, 09:00
Medlem
Citat:
Det är ingen ny vinkel. Anledningen att Iran inte ska ha kärnvapen är att de vill starta ett kärnvapenkrig av religiösa anledningar.
Tror jag inte på
Sorry
Citera
2025-11-08, 09:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var vindikativt mot högern och Trump. Han sa att han skulle skruva upp temperaturen, inte förbättra världen.
Volymen står det och inte temperatur.
Turn the volume up.

Ja, det var rätt i ögat på narcissistiska wannabe-fascisten, antar det sved värre än för din del.

Några axplock.

"Tillsammans kommer vi att inleda en generation av förändring. Och om vi anammar denna modiga nya kurs, snarare än att fly från den, kan vi bemöta oligarki och auktoritärism med den styrka den fruktar, inte den eftergift den längtar efter."
.....

"In this moment of political darkness, New York will be the light. Here, we believe in standing up for those we love, whether you are an immigrant, a member of the trans community, one of the many Black women that Donald Trump has fired from a federal job, a single mom still waiting for the cost of groceries to go down, or anyone else with their back against the wall. Your struggle is ours, too."

"After all, if anyone can show a nation betrayed by Donald Trump how to defeat him, it is the city that gave rise to him. And if there is any way to terrify a despot, it is by dismantling the very conditions that allowed him to accumulate power."
Citera
2025-11-08, 09:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Volymen står det och inte temperatur.
Turn the volume up.
Ja, det var rätt i ögat

Om du tycker det är OK med ett sånt där tal så fattar jag inte vad du har problem med Trump. Det var minst lika vulgärt som någonting Trump sagt. Om du är OK med det där så behöver jag inte ta någonting av det du skriver på allvar.
Citera
2025-11-08, 09:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tror jag inte på
Sorry

Det spelar ingen roll vad du tror, kolla med någon som är insatt.
Citera
2025-11-08, 09:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Om du tycker det är OK med ett sånt där tal så fattar jag inte vad du har problem med Trump. Det var minst lika vulgärt som någonting Trump sagt. Om du är OK med det där så behöver jag inte ta någonting av det du skriver på allvar.
Det var heeelt ok och inte en dag för tidigt.

Men inte i närheten allt som den orange galningen slängt ur sig i form av hot och invektiv, inklusive hans svans av patetiska lydhjon som apar efter och förfasar sig.
Citera
2025-11-08, 09:32
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag ser det hela som ett stort exempel på "som man bäddar får man ligga".

Kan inte mycket annat än garva åt hela situationen i USA. Tror inte att detta är slutet utan snarare början på en rejäl omvandling av både New York och USA.

På det stora hela spelar det nog egentligen ingen större roll vad för religiösa eller politiska ideologier politikerna har. Det är bara olika vägar mot samma resultat.

Det har ju inte gått i någon påtaglig fördelaktig riktning för gemene man i New York med Kristina och judiska kapitalister bakom ratten heller.
Citera
2025-11-08, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Muslimer får ljuga för att sprida islam. Det är vad som händer.

Nej, det får de inte. Du är okunnig och vet inget om islam.

Dessutom, på vilket sätt vill ZM sprida islam? Ta bara en titt på hans fru. Ingen slöja eller dylikt.

Som sagt, du har noll koll.
Citera
2025-11-08, 10:25
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nej, det får de inte. Du är okunnig och vet inget om islam.

Dessutom, på vilket sätt vill ZM sprida islam? Ta bara en titt på hans fru. Ingen slöja eller dylikt.

Som sagt, du har noll koll.

Jo, ni får ljuga enligt koranen. Det är töntigt att ens säga emot. Bara erkänn. Hela världen kan läsa koranen och se att du ljuger.

Ali Abulaban hade också en fru utan slöja. Det slutade med att Ali mördade henne. Hederskulturen är djupt inrotad, slöja eller inte.
Citera
2025-11-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Jo, ni får ljuga enligt koranen. Det är töntigt att ens säga emot. Bara erkänn. Hela världen kan läsa koranen och se att du ljuger.

Ali Abulaban hade också en fru utan slöja. Det slutade med att Ali mördade henne. Hederskulturen är djupt inrotad, slöja eller inte.

Alla kan ljuga din jävla nöt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in