2025-11-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Nej det finns gott om bevis skrev jag.

Varför skulle det va osannolikt att Zekensky blir knäppt om han gör eftergifter till Ryssland?

Detta är väl helt i linje med Azovgrabbarnas modus operandi där de knäpper desertörer varje dag?

Hur många desertörer har Ukraina tagit av daga?
Citera
2025-11-07, 15:42
Medlem
Inte lätt för ryssarna i Pokrovsk har de inget luftvärn mot inkommande stridsflyg? Komiskt att Ukraina har flygunderstöd så nära fronten men inte ryssen.

🔥🔥The MiG-29MU1 delivered a powerful airstrike on an enemy position at the Kotlyne industrial facility, Pokrovsk direction

https://x.com/angelshalagina/status/1986788329929527377
Senast redigerad av pettersson72 2025-11-07 kl. 15:48.
Citera
2025-11-07, 15:43
Medlem
Citat:
Som sagt det är väl känt och har återberättats många gånger.

Men jag har inte alla artiklar jag läser som bokmärke, har du?

Så ett hot = genomfört mordförsök?
Citera
2025-11-07, 15:48
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Kenneth Gregg uppdaterade nyss med väldigt intressant info om slagfältet i Pokrovsk.

Ska ryssarna ta staden så kommer de nog behöva anstränga sig betydligt mer än de gör nu.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440/

Intressant analys, jag hoppas att den gode Kenneth ha rätt i sin analys, särskilt det att UAF har ett fungerande system för rotation och att ryska styrkor inte har det. Oavsett är det stora antalet soldater som ryssarna skickar mot Pokrovsk givetvis ett enormt tryck på Ukraina, även om det också innebär stora ryska förluster.

Känns som att utgången fortfarande är i vågskålen i högsta grad.
Citera
2025-11-07, 15:49
Medlem
Citat:
Det finns gott om bevis men nu är det lite svårt att hitta gamla saker från 2019. 24 hours news cycle..

Det har rapporterats mycket om det och när jag sökte hittade jag nya hot mot Zelensky från Azovgrabbarna, denna gång i Times:

Zelensky was threatened with death for making concessions to Russia

The former head of the Odessa Right Sector (an organization recognized in Russia as an extremist and terrorist organization and banned), Ukrainian volunteer Sergei Sternenko, threatened the head of state with death in an interview with the Times.

"If Zelensky had given up at least some unconquered land, he would have been a corpse, both politically and realistically," he said.
https://www.oreanda-news.com/en/v_mire/zelensky-was-threatened-with-death-for-making-concessions-to-russia/article1570116/

Jag kollade på The Times artiklar och sökte på namnet du gav. Finns noll artiklar. Det leder mig till slutsatsen att din källa är rysk propaganda.
Citera
2025-11-07, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Att vara trött på krig är inte synonymt med att motsätta sig Putin som president, bara en reminder
Jo i Ryska termer är det i princip synonymt. Motsätter du Putin rakt ut, eller ”specialoperationen” i Ukraina, riskerar du 15års fängelse i Ryssland.
Citera
2025-11-07, 16:13
Medlem
https://bsky.app/profile/militarynewsua.bsky.social/post/3m52cwaz3522q

25.000 i ryska förluster på en månad i oktober. Bara för ukrainska drönare. Största förlusterna sedan kriget startade. Pokrovsk har blivit en köttkvarn utan motstycke för ryssarna.
Citera
2025-11-07, 16:16
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ukraina korrupt och tvättar pengar, säljer vapen på svarta marknaden.
Hmmm, har jag inte läst det tidigare?
Jo, en av Kremls talkingpoints!

Sitter folk och upprepar detta?
De är styrda av Moskva och kan inte tänka själva?
Ja lögner är det enda rysshororna har att ta till då de saknar riktiga framgångar i kriget.
Inget av deras krigsmål uppnått efter snart 4 års krig
Senast redigerad av c.diver 2025-11-07 kl. 16:36.
Citera
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Intressant analys, jag hoppas att den gode Kenneth ha rätt i sin analys, särskilt det att UAF har ett fungerande system för rotation och att ryska styrkor inte har det. Oavsett är det stora antalet soldater som ryssarna skickar mot Pokrovsk givetvis ett enormt tryck på Ukraina, även om det också innebär stora ryska förluster.

Känns som att utgången fortfarande är i vågskålen i högsta grad.
Ja, vettig analys. Ryssen har ingen strategi mer än att kasta in folk i köttkvarnen och hoppas på det bästa
Citera
Medlem
https://bsky.app/profile/militarynewsua.bsky.social/post/3m527z7rkns2z

”At least” 1.140.000 i ryska förluster sedan 2022. Tillkommer ett mörkertal som är flera hundratusen ”försvunna” då inga ersättningar betalas ut.
Citera
2025-11-07, 16:21
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Diktaturstat? Hahah, skönaste jag hört. Ukraina har inte haft val på snart 7 år, Ryssland höll val i fjol. Oberoende undersökningar visar dessutom att Putin har stöd från det absoluta folkflertalet men kokainisten zelensky bara ska sitta kvar, tydligen. Snacket om att Ryssland skulle vara en tyrannisk diktatur kan man ta och stoppa upp nånstans där solen inte skiner

Val med endast en diktator att rösta på! 🤣🤣🤣🤣🥰

Lägg ned dit skitsnack vatnik!

Gör dig inte mer korkad än vad du redan är!
Citera
2025-11-07, 16:26
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då du hävdat vid flertalet tillfällen att det finns officiella siffror på dina siffror var det Facebook du menade då?

Nej. Lutsenko uttalade sig på Facebook. Då är det rimligt att länka till Facebook.
Senast redigerad av psychicsailor 2025-11-07 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in