Jag vet inte vad fenomenet heter, med jag personligen kallar det för "Lambertz-syndromet", vilket är att man gång på gång blir motbevisad men ändå väljer att fortsätta och fortsätta trots att allt det man säger pulvriseras gång på gång.
Kungenshora är ett klassiskt exempel på detta, och för de som lider av detta är fakta och resonemang inte något som i slutändan är viktigt, och de baserar inte sina slutsatser på att den som har fakta på sin sida har rätt och således "vinner" utan de ser det som att den som aldrig ger upp "vinner".
För sanningen är följande:
1. Rysslands invasion av Ukraina saknar helt och fullt juridiskt stöd någonstans.
2. Rysslands invasion är, hur man än ser på det, ett totalt misslyckande där små segrar firas enormt, vilket i sig bevisar det jag säger (hade det faktiskt gått så bra för Ryssland som Putinrunkarna hävdar hade dessa segrar aldrig ens uppmärksammats).
3. Ryssland är sämre på alla mätbara sätt än västvärlden
Det enda jag kan ge Ryssland är att de klarade av sanktionerna bättre än väntat, men det påverkar uppenbarligen inte framgångarna på slagfältet.
Så ni som resonerar med skadedjuren, kom ihåg att de inte är ute efter sanningen utan för dem är det faktum att de står på Rysslands sida inte ett val de gjort som baserats på resonemang och rationalitet utan det är baserat på att de vill identifiera sig som rebeller. Dessa personer är samma människor som skulle kunna stå på Rysslands sida vid en invasion av Sverige eller västvärlden, och det beror inte på att de har någon fakta som stödjer att väst skulle få det bättre under Ryssland utan det beror på att de lever patetiska liv och det enda sättet de kan känna sig speciella är genom att utmärka sig som rebeller.
EDIT: Här nedan har vi ännu ett exempel på en av dessa patetiska avarter:
Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparsulfatet
Nu går vi OfT här men moderator får väl radera om h*n anser att jag rör mig på fel marker. Jo men vaccin är intressant! Absolut. Jag har en polare (vi båda är i våra yngre 20s vilket gör att vad jag nu ska berätta om är väldigt svårt att förklara med jolmigt snack om naturliga dödsorsaker eller åldersrelaterad död och sånt där) vars mor tog vaccinen och kort därefter avled av hjärtinfarkt. Inget sådant fanns medskrivet i hennes medicinska journal sedan tidigare så onekligen så var ju vaccinen boven i dramat.
Senare så visade det sig att folk som tog vaccinet löpte högre risk att smitta andra med covid vilket ju är väldigt märkligt och intressant då det påstods vara ett vaccin som skulle förhindra insjuknande i och spridning av plandemin så av ganska uppenbara skäl är jag ganska avogt inställd till vaccin i sin helhet.
Hur förhåller du dig själv till dödssprutorna? Vi kan fortsätta dialogen i annan tråd om du vill diskutera.
Alles🙋🏼♂️