2025-11-07, 14:30
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Enligt Moscow Times senaste opinionsundersökning säger 56% av ryssarna att de är "väldigt trötta" på kriget. I samma undersökning säger 83% att de lider av krigströthet. Tror vi börjar se en spricka i den fina Putin fasaden.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-mardrom--majoritet-valdigt--trotta-pa-kriget/
Att vara trött på krig är inte synonymt med att motsätta sig Putin som president, bara en reminder
Citera
2025-11-07, 14:33
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Att vara trött på krig är inte synonymt med att motsätta sig Putin som president, bara en reminder
Nä, för om man gör det i din idyll Ryssland, så blir man arresterad och fängslad. Möjligen får anhöriga hänga med som ett avskräckande exempel.
Citera
2025-11-07, 14:34
Avstängd
Jag vet inte vad fenomenet heter, med jag personligen kallar det för "Lambertz-syndromet", vilket är att man gång på gång blir motbevisad men ändå väljer att fortsätta och fortsätta trots att allt det man säger pulvriseras gång på gång. Kungenshora är ett klassiskt exempel på detta, och för de som lider av detta är fakta och resonemang inte något som i slutändan är viktigt, och de baserar inte sina slutsatser på att den som har fakta på sin sida har rätt och således "vinner" utan de ser det som att den som aldrig ger upp "vinner".

För sanningen är följande:
1. Rysslands invasion av Ukraina saknar helt och fullt juridiskt stöd någonstans.
2. Rysslands invasion är, hur man än ser på det, ett totalt misslyckande där små segrar firas enormt, vilket i sig bevisar det jag säger (hade det faktiskt gått så bra för Ryssland som Putinrunkarna hävdar hade dessa segrar aldrig ens uppmärksammats).
3. Ryssland är sämre på alla mätbara sätt än västvärlden

Det enda jag kan ge Ryssland är att de klarade av sanktionerna bättre än väntat, men det påverkar uppenbarligen inte framgångarna på slagfältet.

Så ni som resonerar med skadedjuren, kom ihåg att de inte är ute efter sanningen utan för dem är det faktum att de står på Rysslands sida inte ett val de gjort som baserats på resonemang och rationalitet utan det är baserat på att de vill identifiera sig som rebeller. Dessa personer är samma människor som skulle kunna stå på Rysslands sida vid en invasion av Sverige eller västvärlden, och det beror inte på att de har någon fakta som stödjer att väst skulle få det bättre under Ryssland utan det beror på att de lever patetiska liv och det enda sättet de kan känna sig speciella är genom att utmärka sig som rebeller.

EDIT: Här nedan har vi ännu ett exempel på en av dessa patetiska avarter:
Citat:
Nu går vi OfT här men moderator får väl radera om h*n anser att jag rör mig på fel marker. Jo men vaccin är intressant! Absolut. Jag har en polare (vi båda är i våra yngre 20s vilket gör att vad jag nu ska berätta om är väldigt svårt att förklara med jolmigt snack om naturliga dödsorsaker eller åldersrelaterad död och sånt där) vars mor tog vaccinen och kort därefter avled av hjärtinfarkt. Inget sådant fanns medskrivet i hennes medicinska journal sedan tidigare så onekligen så var ju vaccinen boven i dramat.

Senare så visade det sig att folk som tog vaccinet löpte högre risk att smitta andra med covid vilket ju är väldigt märkligt och intressant då det påstods vara ett vaccin som skulle förhindra insjuknande i och spridning av plandemin så av ganska uppenbara skäl är jag ganska avogt inställd till vaccin i sin helhet.
Hur förhåller du dig själv till dödssprutorna? Vi kan fortsätta dialogen i annan tråd om du vill diskutera.

Alles🙋🏼‍♂️
Citera
2025-11-07, 14:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Enligt Moscow Times senaste opinionsundersökning säger 56% av ryssarna att de är "väldigt trötta" på kriget. I samma undersökning säger 83% att de lider av krigströthet. Tror vi börjar se en spricka i den fina Putin fasaden.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-mardrom--majoritet-valdigt--trotta-pa-kriget/

Underbara "Moscow Times" igen! Rapporter inifrån Ryssland, direkt från Holland.
Citera
2025-11-07, 14:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Sätter nog en slant på att speciellt de yngre har sett att Putins "frihet", är det samma som slaveri..
Citera
2025-11-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sätter nog en slant på att speciellt de yngre har sett att Putins "frihet", är det samma som slaveri..

du underskattar verkligen hur hjärntvättad ryssen är utanför de större städerna.
Citera
2025-11-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jag vet inte vad fenomenet heter, med jag personligen kallar det för "Lambertz-syndromet", vilket är att man gång på gång blir motbevisad men ändå väljer att fortsätta och fortsätta trots att allt det man säger pulvriseras gång på gång. Kungenshora är ett klassiskt exempel på detta, och för de som lider av detta är fakta och resonemang inte något som i slutändan är viktigt, och de baserar inte sina slutsatser på att den som har fakta på sin sida har rätt och således "vinner" utan de ser det som att den som aldrig ger upp "vinner".

För sanningen är följande:
1. Rysslands invasion av Ukraina saknar helt och fullt juridiskt stöd någonstans.
2. Rysslands invasion är, hur man än ser på det, ett totalt misslyckande där små segrar firas enormt, vilket i sig bevisar det jag säger (hade det faktiskt gått så bra för Ryssland som Putinrunkarna hävdar hade dessa segrar aldrig ens uppmärksammats).
3. Ryssland är sämre på alla mätbara sätt än västvärlden

Det enda jag kan ge Ryssland är att de klarade av sanktionerna bättre än väntat, men det påverkar uppenbarligen inte framgångarna på slagfältet.

Så ni som resonerar med skadedjuren, kom ihåg att de inte är ute efter sanningen utan för dem är det faktum att de står på Rysslands sida inte ett val de gjort som baserats på resonemang och rationalitet utan det är baserat på att de vill identifiera sig som rebeller. Dessa personer är samma människor som skulle kunna stå på Rysslands sida vid en invasion av Sverige eller västvärlden, och det beror inte på att de har någon fakta som stödjer att väst skulle få det bättre under Ryssland utan det beror på att de lever patetiska liv och det enda sättet de kan känna sig speciella är genom att utmärka sig som rebeller.

EDIT: Här nedan har vi ännu ett exempel på en av dessa patetiska avarter:

Sunken ship fallacy, är kanske konceptet du söker.
Citera
2025-11-07, 14:42
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
du underskattar verkligen hur hjärntvättad ryssen är utanför de större städerna.

Är det förstahandsinformation?
Citera
2025-11-07, 14:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag förespråkar att Ukrainas president Zelensky ska verka för det enda vallöfte han har folkets mandat till, att verka för fred med Ryssland.
Det är vad ukrainska folket röstat fram honom för att göra och det enda han har folkets mandat till.

Att rösta igenom en helgdag till folkmördaren Bandera har han inte folkets mandat till, inte heller till att avskaffa demokratiska val.
Eftersom du påstår att Zelensky gick till val på att skapa fred med Ryssland via eftergifter och att överge Ukrainas territorium kan alla konstatera att du är en usel lögnare. Punkt.
Med all säkerhet ljuger du medvetet och utan att skämmas det minsta i sann ryssanda.
Men jag inser såklart att du inte bryr dig ett skit om att framstå som trovärdig.
Citera
2025-11-07, 14:54
Medlem
Jack.Elams avatar
Från avdelningen tro inte på någonting förräns det förmekats av Kreml

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3m527tn3adc2t

Kremlin spokesman Peskov denied that Foreign Minister Lavrov fell from Putin’s favor after Trump canceled their Budapest meeting following Lavrov’s call with Rubio. Rumors swirled when Lavrov skipped the November 5 Security Council session on nuclear tests, sat out the G20, and went quiet.
Senast redigerad av Jack.Elam 2025-11-07 kl. 14:57. Anledning: stavvfel
Citera
2025-11-07, 14:54
Medlem
tenebriss avatar
Ska vi tippa inför helgen, vad faller först?
1. Pokrovsk
2. Lavrov genom ett fönster

Jag lägger tolv rubel på alternativ 2
Citera
2025-11-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ihor Lutsenko (ukrainsk soldat (journalist/politiker i det civila): 22 000 ukrainska soldater flydde från ukrainska armén senaste månaden.

Facebook post: https://t.co/99sNby0TeJ

Jag undrar om det finns någon armé i historien som kämpat vidare och vunnit ett krig samtidigt som så stor andel av armén röstar med fötterna för att kriget är slut.

Soldaten har säkert inte förstått skillnaden på AWOL och desertering som ni har föreläst om för mig. Som tur är så kan ni korrigera honom i kommentarsfältet på fejjan.

Då du hävdat vid flertalet tillfällen att det finns officiella siffror på dina siffror var det Facebook du menade då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in