2025-11-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOCCOBlueRaspberry
Jag är inte alls fast i dem. Har varit singel i 13 år. I början lyssnade man väl på ande osv, tänkte också att kommer hitta någon ny men så fort mitt barn var lite större.

Tog upp massa hobbies, var hemma hos ett par och kvinnan berättade at hon älskade att sy men hennes man alltid gnällde symaskinen och allt stod framme. Jag skrattade och sa hemma har jag köksbordet till mina symaskiner. ”Vi äter inte där.”

Det är just av den anledningen jag inte inte har någon lust. Varför ska jag behöva ha en partner och ses, när jag mer har behov av egentid. Har ju bara blivit stressad förr.vill inte ha någon som tjatat om att ses hela tiden, när jag faktiskt inte har lust, har träffat en kille som sitter och skirver varje helgkväll att det vore trevligt om jag kan komma. Jag jobbar varje helg!!! Han har inte förrätt de fyra orden. Dessutom är jag hellre ensam hemma än att häcka med någon. Det kan väl vara trevligt, men inte nödvändigt.

Om du nu är så engagerad i mig borde du ha snappat upp det här om mig för länge sedan. Typiskt könslostyrda NT som tror att man är rädd eller ängslig när man undviker något. Man bara pallar inte

Din lösning ligger i att sluta glo in i andras liv och hem, och fokusera på dig själv istället.
Ingen gillar en energi-parasit och du behöver skaffa dig en egen personlighet.
Det kommer hjälpa dig att inte lägga näsan i blöt där du inte hör hemma.
Du har blivit besatt av andras kärleksliv.
Backa.

Om du endast har tjejkompisar föreslår jag att du börjar umgås med män så att du slutar bete dig som en hjälplös kvinna och börjar bejaka din riktiga biologi.
Citera
2025-11-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ja och nu är det så att jag har en trea som är en Br. Det blir lite trångt vara 3. Smala dörröppningar osv. För mig och barn funkar det, men orka ha någon som står ivägen för köksluckorna när man ska in där!

Dessutom är lägenheten min. Vad skulle han betala? Halva månadsavgiften? Jag får mer bostadsbidrag i så fall. Har en låg månavgift så jag hade behlövt kräva mer än den för att det ska vara värt besväret. Och helt plötsligt hade en sambo betalat för mina räntor och amorteringar. Det där funkar inte rent praktiskt

Om någon skriver sig här får jag väl 0 bostadsbidrag

Man kan vara särbo. Jag skulle inte heller vilja bo tillsammans med nån. Men jag gör fel i så fall. Man ska göra som normen. Helst så ska man vara gifta också. Då är man vuxen och det är bra.
För mig som man så ger det extra attraktionspoäng om jag är en äkta man. Kvinnor ser att jag har blivit godkänd av en annan kvinna och så är jag trogen och monogam, jag har bundit mig till en annan kvinna. Det finns papper på det. Det är legitimt.
Citera
2025-11-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Många kör ju med hemmadejter och då förväntas det att det blir sex.

Bra att träffa sin dejt ute.

Hemmadejtar kör man bara ifall man vill samla bevis för stalking.
Sen står man redo med mobilen i högsta hugg när det knackar på dörren.

Jobbigt när det visar sig vara en random
Extra jobbigt när den som står där faktiskt glittrar.
Citera
2025-11-07, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Din lösning ligger i att sluta glo in i andras liv och hem, och fokusera på dig själv istället.
Backa.

Om du endast har tjejkompisar föreslår jag att du börjar umgås med män så att du slutar bete dig som en hjälplös kvinna och börjar bejaka din riktiga biologi.
Jag är absolut ingen energiparasit. Det var hon som skojade och sa att tala om för hennes man, som satt bredvid, hur det funkar om man ska sy något.

Lägg av att gissa fler felaktigheter om min personlighet. Du har ingen koll på vem jag är. Är allmänt ointresserad av andra människor och en konversation ser typiskt ut så att någon annan sitter och frågar mig. Jag svarar bara. För jag är inte intresserad av hur de bor. Om de trivs. Vad de gillar för musik osv. Medan andra tydligen ska veta allt om mig
Citera
2025-11-07, 12:18
Medlem
Citat:
Backa.

Det är svenskens favoritsysselsättning, att lägga sig i andras liv, predika, och ha åsikter.
Du har säkert också hört folk säga att alla har fullt upp med sitt eget.
Det har jag aldrig sett.
Citera
2025-11-07, 12:33
Bannlyst
Citat:
Backa.

Nej jag har en killkompis som klagar på att det tar ett år för mig att svara. Ett på riktigt alltså. Ja det stämmer ganska bra. Han skriver ibland och jag öppnar inte ens. Han har nog bättre koll än mig men ett år kan nog stämma.

Du har verkligen fel uppfattning om mig. Jag vet inte på vilka premisser? Jag har alltså inte EIPS eller är klängig osv. Vad har ni fått det ifRån, baserat på vad jag skriver och mina åsikter osv. Den saken är väl ganska klargjord nu, men den som förlorade på att ni anklagade mig för det vet den som ville träffa mig.

För att jag har ADHD? Alla ser på mig att jag är väldig hämmad med känslouttryck osv. Mitt ex blev arg och sa att jag inte alls har ADHD. Eller ADHD ”på riktigt”, vilket jag har efter utredning. Mina problem är arbetsminne och motivera att starta upp saker.

Det måste vara de här två sakerna. Ni har träffat andra tjejer med ADHD och de har varit riktiga eneritjuvar. Speciellt för mig som har autism.

Men för 100:e gången så funkar autister annorlunda än er andra. Dags att acceptera det en gång för alla
Citera
2025-11-07, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Man kan vara särbo. Jag skulle inte heller vilja bo tillsammans med nån. Men jag gör fel i så fall. Man ska göra som normen. Helst så ska man vara gifta också. Då är man vuxen och det är bra.
För mig som man så ger det extra attraktionspoäng om jag är en äkta man. Kvinnor ser att jag har blivit godkänd av en annan kvinna och så är jag trogen och monogam, jag har bundit mig till en annan kvinna. Det finns papper på det. Det är legitimt.
Ok, men man ska umgås också. Med en del människor har jag svårt att inte bli otålig och längta hem eller vill att de ska gå. Köner har ej betydelse. Med vissa kan det ändå funka, det beror väl på hur trött jag blir av dem.

Dessutom när jag jobbar så jobbar man hela dagen och kommer hem. Man är trött. Stänger in sig, ned sig. Man är mest trött för att man har jobbat med människor hela dagarna. Då vill man inte behöva vara träffa en till.

Jag gillar att jobba men blev lite glad nu att fick rosfeber. Får vila i helgen. Behöver rensa lite papper osv. Sådant där är skitstörigt att inte få göra ifred för att någon ska prata med en samtidigt osv. Man kan inte koncentrera sig. Speciellt kvinnor, de gör män trötta pga sin mundiarre. Hade du verkligen orkat ha en sådan?
Citera
2025-11-07, 13:02
Bannlyst
Citat:
Att träffa nån att ha bra sex med är lätt.
För män är det svårare för kvinnor ska prata om så mycket annat först. Ställer en miljon frågor, eller hur?
Citera
2025-11-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ok, men man ska umgås också. Med en del människor har jag svårt att inte bli otålig och längta hem eller vill att de ska gå. Köner har ej betydelse. Med vissa kan det ändå funka, det beror väl på hur trött jag blir av dem.

Dessutom när jag jobbar så jobbar man hela dagen och kommer hem. Man är trött. Stänger in sig, ned sig. Man är mest trött för att man har jobbat med människor hela dagarna. Då vill man inte behöva vara träffa en till.

Jag gillar att jobba men blev lite glad nu att fick rosfeber. Får vila i helgen. Behöver rensa lite papper osv. Sådant där är skitstörigt att inte få göra ifred för att någon ska prata med en samtidigt osv. Man kan inte koncentrera sig. Speciellt kvinnor, de gör män trötta pga sin mundiarre. Hade du verkligen orkat ha en sådan?

Ja, jag vill i alla fall träffa en kvinna som gör att livet känns roligare. Om det känns jävligare så kan det kvitta.
Citera
2025-11-07, 13:06
Medlem
Citat:
För män är det svårare för kvinnor ska prata om så mycket annat först. Ställer en miljon frågor, eller hur?

Vet inte. För många män är det svårt att ens hitta en kvinna som vill. Sen måste han ju vara bra i sängen med just henne också. Det är bra om han får upp den.

För kvinnor är det inte svårt att hitta män som vill. Men hon ska ju vilja också. Sen så är det inte säkert att de klickar i sängen.
Ja, kvinnor frågar en del. Sen så vill många prata om sig själva också. Ofta får man mer information än man behövde. Ofta var det inte efterfrågat.
Citera
2025-11-07, 13:44
Medlem
Citat:
Det är svenskens favoritsysselsättning, att lägga sig i andras liv, predika, och ha åsikter.
Du har säkert också hört folk säga att alla har fullt upp med sitt eget.
Det har jag aldrig sett.

Ja tänk om man fick vara ifred. Vilket gott liv jag hade haft.
Citera
2025-11-07, 14:06
Bannlyst
Citat:
Du har inte blivit rånad på någonting.
Du är bara fejk rakt igenom.
Var dig själv istället och lägg dig inte i andras liv.
Herre gud, du känner inte mig och tror bara att du vet hur jag funkar. Jag frågar var missuppfattningen kommer ifrån?

Andra människors liv är ointressanta för mig. Andra människor också. Det här är grunden för en autist.

Det är väl du som lägger dig i för mycket, och har väl förstört kompisars kärleksliv eller relationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in