2025-11-07, 00:49
Medlem
Citera
2025-11-07, 00:50
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Know.Nothing
Nja, inte födda här, men total sett ja
Här är topp 10 utlandsfödda

Syrien 196152
Irak 143160
Finland 125904
Polen 100062
Iran 87115
Afghanistan 68164
Somalia 66846
Jugoslavien 59692
Bosnien och Hercegovina 59333
Indien 59290

En del oväntade inslag där!
Senast redigerad av gofigur 2025-11-07 kl. 00:55.
Citera
2025-11-07, 01:29
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Syrien 196152
Irak 143160
Finland 125904
Polen 100062
Iran 87115
Afghanistan 68164
Somalia 66846
Jugoslavien 59692
Indien 59290

Vad hade du inte väntat dig?
Citera
2025-11-07, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag håller med! Ointressant och vad betyder av "utländskt ursprung" - hur många generationer? - och vad har det för betydelse?

Jag är av utländskt ursprung. Min familj har bara bott i Sverige sen 1600-talet, så visst är min ättelinje tveksam ...

Det finns en motion som fick bifall i riksdagen på 90talet som lades fram av Ulrika Messing(s)

som definierar hur man ska tolka invandrare,utlandsfödda,utländsk härkomst, utländsk bakgrund eller utländsk påbrå! motionen lades fram för och kunna föra statistik från dåvarande invandrarverket.

Själv tycker jag det påminner om hur nazisterna indelade människor som judar,halvjudar eller kvartsjudar
Citera
2025-11-07, 01:49
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
vilken rutten hemsida går ju inte förstora upp kartan

Vad menar du med "förstora"? Helbild för endast kartan?

Eller menar du zooma? Menar du zooma så använd hjulet på musen. Det går alldeles utmärkt att förstora/förminska kartan, dvs. zooma in / zooma ut, och du har ju t.o.m + och - tecken i vänstra översta hörnet för zoom.

Vill du kunna se hela kartan fylla hela skärmen, så högerklicka på kartan och öppna den ramen i ett nytt fönster, så fyller den hela skärmen om du så vill. Detta funkar dock endast om du har den funktionen i din webbläsare.
Citera
2025-11-07, 01:52
Medlem
Länk till källa tack, jag tror inte den och ”kartan” har samma definition, men jag kan ha fel såklart!
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Syrien 196152
Irak 143160
Finland 125904
Polen 100062
Iran 87115
Afghanistan 68164
Somalia 66846
Jugoslavien 59692
Indien 59290

Citera
2025-11-07, 02:47
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
https://www.migrationskartan.se/

Hej!
Läste idag att Sverigedemokraterna lanserar Migrationskartan, en webbsida där man kan se statistik (nej, Jimmie Åkesson har inte hittat på den) hämtad från SCB om varje svensk kommun och hur läget ser ut demografiskt i kommunerna.

Jaha? Och vad vill de visa med detta? Snacka om hjärndött initiativ.

Har de verkligen inget bättre att komma med? Lansera för helvete en sida istället som med korrekta källhänvisningar tydligt klargör hur jävligt vänstermedia ljuger hela tiden, hur de snedvrider saker och ting, hur de favoriserar vänstern, hur de konstant skall sparka på SD och högerpartier och annat sådant intressant som verkligen kan väcka folks intresse.

En jävla karta över invandring/migration är ju totalt hjärndött. Det är ju för fan bara gå ut i samhället så ser man hur där ser ut. Det behöver vi ingen karta för att förstå!
Citera
2025-11-07, 02:51
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Vilhelmina ser ut att ha klarat sig hyfsat.

Japp.

Vilket självklart ger dem motivation att med största majoriteten i Sverige fortsätta sin över halvseklet pågående mission: Att via valsedeln och uppenbarligen utan några som helst begränsningar rösta hit så mycket Svartskallar som möjligt till landet.

Utom just då till dem.

Det är även i samband med detta jävligt populärt att förklara för övriga Sverige att vi är idioter som inte fattat grejen. Och att eventuella konsekvenser är helt att skylla på övriga Svenskar, gärna de som bor halv eller helblattigt i/nära orten.

Norrlänningar ser nämligen skadeglatt dessa som välförtjänta.

Den nivån av hat mot egna Svenska landsmän har till och med blattarna svårt att leverera.
Senast redigerad av Pitschka 2025-11-07 kl. 02:55.
Citera
2025-11-07, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Är det först nu ni fattar detta? Jag var på service på Mercedes (med min Mercedes) för ett tag sedan och mer än hälften kommer alltså från Östeuropa och MENA. Hårt arbetande människor som hatar kriminaliteten i Sverige och slappa svenne-lagar mycket mer än 95% av alla slappa svenne bananer som inte fattar någonting, as per usual.

Alltså, det ser ut som följer:

- De är här.
- De är här för att stanna.
- De är här för att svenska "män" är svaga.
- De kommer att ta över och reda ut det här (så småningom).

Svenska män är/var för svaga, Sverige som ett primärt svenskt land är och har varit kört sedan innan millenieskiftet.

Migrationskartan understryker detta, i övrigt intet nytt.

Nej, invandrare är inte "hårt arbetande", de är väl omhändertagna och orosfria. De får inte känna på en enda motgång från sekunden de kliver in i landet, vilket är varför mesarna letar sig hit.
Citera
2025-11-07, 06:35
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag håller med! Ointressant och vad betyder av "utländskt ursprung" - hur många generationer? - och vad har det för betydelse?

Jag är av utländskt ursprung. Min familj har bara bott i Sverige sen 1600-talet, så visst är min ättelinje tveksam ...

Så länge man inte klustrar med svenskar (som är ett genetiskt substrat inom nordvästra Europa) på en PCA-plot och inte har en fenotyp som en svensk så kommer man alltid vara "invandrare" eller ha invandrarbakgrund enligt vissa.

Skogsfinnarna bodde i Sverige och Norge i över 300 år, den sista finskspråkiga kvinnan i Värmland dog visst runtomkring 1980, och långt in på 1900-talet fanns de som fortfarande benämnde dem som invandrare.
The relatively purest Nordic population of Norway lies in the Öster, Gudbrand, and Nume valleys, and also in the Telemark district, and in the Sete valley. The thickly wooded Tryssil district on the Swedish frontier has a predominantly East Baltic population; Ripley even ascribes to it a certain 'Mongolian' look. But we have here predominantly East Baltic immigrants from Finland (Quanes).
https://www.theapricity.com/earlson/reeh/reoehchap6c.htm
Citera
2025-11-07, 06:48
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Är det först nu ni fattar detta? Jag var på service på Mercedes (med min Mercedes) för ett tag sedan och mer än hälften kommer alltså från Östeuropa och MENA. Hårt arbetande människor som hatar kriminaliteten i Sverige och slappa svenne-lagar mycket mer än 95% av alla slappa svenne bananer som inte fattar någonting, as per usual.

Alltså, det ser ut som följer:

- De är här.
- De är här för att stanna.
- De är här för att svenska "män" är svaga.
- De kommer att ta över och reda ut det här (så småningom).

Svenska män är/var för svaga, Sverige som ett primärt svenskt land är och har varit kört sedan innan millenieskiftet.

Migrationskartan understryker detta, i övrigt intet nytt.
Ja det är väl så.
Hårda tider skapar starka män.
Starka män skapar goda tider.
Goda tider skapar veka män.
Veka män skapar hårda tider.

Men i stor är det väl skit samma varifrån folk kommer?
Frågan är väl om de vill vara med och bidra till det Svenska samhället eller om de är här för att sko sig på andras bekostnad (leva på bidrag och eller kriminell verksamhet).
Hucklekärringarna i orten, hur ser de på sin roll i det svenska samhället?
Blatte-tjejen som tagit sin juristexamen och sitter på en svensk myndighet och delar ut sekretess-information och annat till sina bruschor, hur ser hon på sin roll i det svenska samhället?

Till det kommer också frågan när ska SÄPO, farbror Blå och SCB sluta fika och börja jobba på riktigt?
Citera
2025-11-07, 07:30
Medlem
Fy fan vad hemskt att se den där utvecklingen. Vad är den genomsnittliga procenten i landet tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in