2025-11-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Det är säkert så. Men faktum är att finnarna är omsprungna som största invandrargrupp av både syrier och irakier. Det finns alltså fler i Sverige som är födda i Syrien och Irak än som är födda i Finland, Norge eller Danmark.
Det är fel, det finns minst 3 gånger så många finnar, norrmän och danskar som Syrier i Sverige.
Citera
2025-11-06, 22:17
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
I grunden handlar det om utanförskap och att människan är ett flockdjur på gott och ont.

Människor söker samhörighet. Se på de gamla mc-gängen, de kallar sig gärna "outlaws" men är i själva verket så konforma att de tom bär uniform för att visa sin tillhörighet (skinnvästarna). Addidas-riddarna är av samma skrot å korn, konforma och lydiga, sökandes sin samhörighet. Samhället tillhör de inte, de är utanför. Vem håller dem utanför?
Om de hålls utanför eller om de håller sig utanför, det kan man vända och vrida på i all oändlighet.
Jag har i vart fall inte bett dem komma hit och leva på mina skattepengar.
Citera
2025-11-06, 22:19
Medlem
JoeDoughs avatar
Väldigt pedagogiskt.
Vitt=bra
Svart=dåligt
Citera
2025-11-06, 22:21
Medlem
BlackBookss avatar
Ni som gnäller tex Sonicguide, Brolaren, Vashego.

Varför gnäller ni??

Är ni inte stolta att er politik har burit frukt? Med städer/kommuner med fler utlänningar än svenskar.

Jag tycker det är konstigt att ni inte blir glada och spralliga när SD svart på vit visar att den vita svensken nu blir ersatt av era älskade refugee welcome.

Och se på alla snövita kommuner ingen ens vill bo i, inte ens utlänningarna vill bo där. Dessa kommuner får ni sossar/vänster/miljö/greta fanatiker ge er på, varför bor det bara 954 utländska i Boxholms kommun va??
Ni har misslyckats att ta över hela Sverige HA HA
Citera
2025-11-06, 22:26
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Kartan blinkar hela tiden.
Vore det realtid vore väl det OK men det vet jag ju att det inte är.
Kanske kommer Sverigedemokrater sätta denna karta i julgranen bara för att den blinkar.
Allt detta blinkande kommer att utlösa epileptiska anfall hos
Ultra-SDs som sitter och tittar på denna karta dagarna i ända.
Inte minst ligger Åkesson själv i en av de grupper som kan drabbas extra.
Tänkte Jimmie "Jag-vet-inte" Åkesson på det?
Klarar sjukvården av detta?

Möjliga konsekvenser av överdriven exponering

Ögontrötthet och huvudvärk
Blinkande ljus stressar ögats muskler och nervsystem
Kan leda till spänningshuvudvärk, migränliknande symtom och suddig syn

Sömnstörningar
Blinkande skärmar (särskilt på kvällen) stör melatoninproduktionen
Försämrar insomning, sömnkvalitet och dygnsrytm

Mental utmattning
Hjärnan får svårt att filtrera intryck → ökad trötthet, irritation, koncentrationssvårigheter
Kan påverka humör och kognitiv förmåga

Sensorisk överbelastning
Vanligt hos personer med ADHD, autism eller hög känslighet(lättkränkta?) –
men kan drabba vem som helst vid överexponering
Symtom: rastlöshet, ångestkänslor, behov av att dra sig undan

Ökad stressnivå
Blinkande stimuli aktiverar kroppens stressystem (sympatiska nervsystemet)
Kan ge hjärtklappning, svettningar, oro

Lyxproblem i jämförelse mot vad ett mångkulturellt samhälle gör med välmåendet.
Citera
2025-11-06, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Kul att Haparanda är svart. Kan det möjligen ha att göra med att staden Haparanda i princip är ihopväxt med Finland? Ger kanske en fingervisning om att denna karta inte riktigt symboliserar det man tror att den gör.

Haparanda som stad har på papperet en hög arbetslöshet då många jobbar och kan vara skrivna i Finland.
Citera
2025-11-06, 22:32
Medlem
Citat:
Det är säkert så. Men faktum är att finnarna är omsprungna som största invandrargrupp av både syrier och irakier. Det finns alltså fler i Sverige som är födda i Syrien och Irak än som är födda i Finland, Norge eller Danmark.
Källa på det? Enligt SCB så är födda i Finland, Norge och Danmark cirka 3 gånger så många som invandrare födda i Syrien,
Citera
2025-11-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ärlig information mår man bäst av. Dock är inte informationen korrekt eftersom det är mycket värre.

Många svenskar ser inte, förstår inte, sover och/eller tränger undan katastroftankarna om vad landet väntar inom snar framtid.

Men svart på vitt är alltid den ärligaste vägen att gå.

Något intressant för övrigt är statistiken över "inrikesfödda med en inrikesfödd och en utrikesfödd förälder" som de flesta kanske tror är stor majoritet svenskar som har tagit hit en person från utlandet, men då missar man att 2:a generationens invandrare (och även senare generationer) som tar hit någon från sitt hemland/grannland även ingår i denna grupp.

Så ja, det är alltid värre än vad det ser ut i SCB statistiken. De slår ihop grupper av en anledning: för att dölja sanningen.
Citera
2025-11-06, 22:36
Avslutad
Citat:

Är det först nu ni fattar detta? Jag var på service på Mercedes (med min Mercedes) för ett tag sedan och mer än hälften kommer alltså från Östeuropa och MENA. Hårt arbetande människor som hatar kriminaliteten i Sverige och slappa svenne-lagar mycket mer än 95% av alla slappa svenne bananer som inte fattar någonting, as per usual.

Alltså, det ser ut som följer:

- De är här.
- De är här för att stanna.
- De är här för att svenska "män" är svaga.
- De kommer att ta över och reda ut det här (så småningom).

Svenska män är/var för svaga, Sverige som ett primärt svenskt land är och har varit kört sedan innan millenieskiftet.

Migrationskartan understryker detta, i övrigt intet nytt.
Citera
2025-11-06, 22:37
Medlem
Bourbons avatar
Finns det en önskelåda? Jag vill kunna filtrera på etnicitet, rasmixeri, iq.
Citera
2025-11-06, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Vinner dom rödgröna politiska partierna så kommer Miljöpartiet och Vänsterpartiet göra så att dom etniska svenskarna blir som indianerna i USA i sitt hemland. Då blir det åka av när det gäller invandringen.

då är det bara att gratulera, för då har dem minst tio nya lasermän i antåg. mycket skit klarar vi svennar av, men går det över gränsen så går det verkligen över gränsen, och blatten blir som ett litet rådjur i skarpladdat läge.

låt så bli, vill de ha kaos och ond bråd död så är det bara att fortsätta med vansinnespolitiken. det blir såhär när kvinnor ska vara med och leka politiker och får rösta.

dags att börja kartlägga politiker, kanske.
Citera
2025-11-06, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Är det först nu ni fattar detta? Jag var på service på Mercedes (med min Mercedes) för ett tag sedan och mer än hälften kommer alltså från Östeuropa och MENA. Hårt arbetande människor som hatar kriminaliteten i Sverige och slappa svenne-lagar mycket mer än 95% av alla slappa svenne bananer som inte fattar någonting, as per usual.

Alltså, det ser ut som följer:

- De är här.
- De är här för att stanna.
- De är här för att svenska "män" är svaga.
- De kommer att ta över och reda ut det här (så småningom).

Svenska män är/var för svaga, Sverige som ett primärt svenskt land är och har varit kört sedan innan millenieskiftet.

Migrationskartan understryker detta, i övrigt intet nytt.

det är det här som kliar mig värst med att vara 100% etnisk nordeuropé. jag har inga problem med våld och både har samt kontinuerligt brukar det i min vardag om jag känner att det är något jag kan komma undan med samt att det främjar mina intressen.

de flesta svennar är så livrädda för konflikter att de hellre går i graven än höjer rösten, och jag lämnas med en känsla av äckel när jag ofrivilligt klumpas ihop med dessa jävla flanar.

det finns svenskar med ett enormt våldskapital - långt större än mitt eget - men det finns ingen gemensam samlingspunkt vid vilken vi kan organisera oss i större skala. allt som behövs är en hitler 2.0 och vi kommer se drivor med unga svenska psykopater flockas till vår tids och vårt lands motsvarighet till hitlers SA/SS. det kanske låter nästan nationalromantiskt, men när den dagen kommer så är det inte längre något romantiskt med det. krig är ett helvete, även för segraren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in