2025-11-06, 16:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/person-pakord-pa-e16-i-gavle

Citat:
En olycka inträffade på E16 i höjd med Valbo under onsdagskvällen. En person som rörde sig till fots ska ha blivit påkörd.

Låst artikel; https://www.gd.se/2025-11-06/en-person-dod-efter-olyckan-pa-e16/

Citat:
En person blev påkörd på E16 i höjd med Valbo på onsdagskvällen.

På torsdagseftermiddagen meddelade polisen att personen dött av sina skador.

Rykten säger att en person flydde från inbrottsförsök alldeles innan och att det var banditen som blev påkörd.

edit:

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/november/5/05-november-20.34-trafikolycka-personskada-gavle/

Citat:
Den person, en man i 35-årsåldern, som blev påkörd har bekräftats avliden på sjukhus.
Polisen kommer att utreda hur olyckan gått till.
Senast redigerad av VoktorDodka 2025-11-06 kl. 17:03.
Citera
2025-11-06, 17:04
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
... Rykten säger att en person flydde från inbrottsförsök alldeles innan och att det var banditen som blev påkörd.
Olyckan hände alltså på kvällen. Bara killgissar att den kriminelle inte syntes så bra i mörker.
Citera
2025-11-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Olyckan hände alltså på kvällen. Bara killgissar att den kriminelle inte syntes så bra i mörker.
Vem kan de vara tro
Citera
2025-11-06, 22:54
Medlem
Maxipower1s avatar
Mannen uppges nu vara död.
Citera
2025-11-06, 23:09
Medlem
Namn någon ?
Citera
2025-11-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Mannen uppges nu vara död.

Mannen avled på plats. Identifieringen tog tid, vilket gjorde att kontakten med anhöriga dröjde innan media kunde bekräfta dödsfallet.
Citera
2025-11-07, 18:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Mannen avled på plats. Identifieringen tog tid, vilket gjorde att kontakten med anhöriga dröjde innan media kunde bekräfta dödsfallet.
Då var det nog ingen kändis hos polisen så ryktet om att han sprang från inbrottsförsök kanske är utan grund.
Citera
2025-11-07, 19:53
Medlem
Greta06s avatar
Citat:
Då var det nog ingen kändis hos polisen så ryktet om att han sprang från inbrottsförsök kanske är utan grund.

Jag har hört ett förnamn på vem det skulle kunna vara och är det han så har jag också hört att han fått ett återfall i drogmissbruk.

Mik*ael
Citera
2025-11-07, 20:10
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta06
Jag har hört ett förnamn på vem det skulle kunna vara och är det han så har jag också hört att han fått ett återfall i drogmissbruk.

Mik*ael
Wow vilken ledtråd, finns inte bara 1 som heter Mikael
Citera
2025-11-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greta06

Mik*ael
Den som sprang från platsen för inbrott i bil hade keps o beskrevs som en svart man så knappast Mikael
Citera
2025-11-07, 21:10
Medlem
Greta06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
Den som sprang från platsen för inbrott i bil hade keps o beskrevs som en svart man så knappast Mikael

Den Mikael jag hört rykten om är en svart man
Citera
2025-11-07, 23:04
Medlem
Citat:

Det har inget med om han var känd hos polisen att göra. Blir man påkörd i 110 km/h är kroppen ofta så skadad att man inte kan identifiera personen direkt.

Då måste polisen vänta på teknisk identifiering, som DNA eller tandkort, för att vara helt säkra innan de kontaktar anhöriga eller går ut med det offentligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in