Citat:
Ursprungligen postat av
kontoid
Hur hanterar man folk som inte respekterar att man inte vill diskutera saker via telefon? Jag föredrar att ta saker skriftligen av flera skäl.
Det är väl bara säga att du inte vill prata i telefon och säg "om du vill något så skriv". Hur svårt kan det vara?
Vad är det för situation vi talar om? Det finns ju massa situationer jag skulle bli oerhört frustrerad över att inte kunna tala i telefon och istället skriva fram och tillbaka.
1.
Om du och jag var i förhållande och det kom fram att du varit otrogen. För tillfället så befinner vi oss 100 mil ifrån varandra. Jag ringer till dig och presenterar min vetskap om att du varit otrogen. Om du då säger att du inte vill prata i telefon och istället messa för att lägga på luren så skulle vi aldrig träffats igen och jag skulle nog bli tvungen att köpa ny telefon då jag skulle haft den i väggen väldigt hårt.
2.
Du är sjuk med fruktansvärt halsont och messar mig. Du berättar om ditt halsonda och ber om att vi kan messa varandra för att bestämma om vi ska ha kanel eller vaniljbullar senare i eftermiddag så borde det gå fin fint.
Så vi behöver nog veta mer om grundförutsättningarna innan vi kan ge ett relevant svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpjet
Vilka skäl är det? Jag har inte tid med idioter som ska smsa om allting. Det går 100 gånger snabbare att dra det över telefonen. Särskilt eftersom folk saknar läsförståelse samt inte behärskar svenska.
Jag svårt för de som håller på och messasr fram och tillbaka när man ska bestämma saker och speciellt om det involverar flera personer och den som håller i det hellre skriver än ringer.
Att bestämma ett möte kan ta 1-2 timmar där man mer eller mindre måste vara engagerad i konversationen mentalt under denna tid. Så på de arbetsplatser jag varit ledare så har jag förbjudit sånt när det drabbat projektet. Folk blir nöjda med det efteråt faktiskt.