2025-11-05, 22:36
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Såg precis inslaget om Ryan på Tv4 nyheterna. Grunden till att det funkade att luras är väl reglerna AF har, att man måste tacka ja om man blir erbjuden jobb.

Har själv fått mejl från sådana som vill hjälpa mig till nytt jobb. De har sett min profil på arbetsförmedlingen, skriver de.

Ta för h-vete bort er profil därifrån. Bara en vänlig varning.

Har ni andra råkat ut för oseriösa? Som vill hjälpa er?
Citera
2025-11-05, 22:45
Medlem
StoreSvartes avatar
Betala 30 000 för att få ett jobb? Hur dum kan man vara?

Citera
2025-11-06, 00:15
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Såg precis inslaget om Ryan på Tv4 nyheterna. Grunden till att det funkade att luras är väl reglerna AF har, att man måste tacka ja om man blir erbjuden jobb.

Har själv fått mejl från sådana som vill hjälpa mig till nytt jobb. De har sett min profil på arbetsförmedlingen, skriver de.

Ta för h-vete bort er profil därifrån. Bara en vänlig varning.

Har ni andra råkat ut för oseriösa? Som vill hjälpa er?

så han gick på vad som sades utan kontrollera .
Så uppgifterna stämde 🤔
Citera
2025-11-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
så han gick på vad som sades utan kontrollera .
Så uppgifterna stämde 🤔

om man är desperat kanske man inte tänker så långt.... De som kontaktat mig har jag kollat och hittade uppenbara saker som visade på att de inte hade allt i kylskåpet.
Citera
2025-11-06, 00:39
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
om man är desperat kanske man inte tänker så långt.... De som kontaktat mig har jag kollat och hittade uppenbara saker som visade på att de inte hade allt i kylskåpet.

Är man desperat efter 6 veckors arbetslöshet!?
Citera
2025-11-06, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Är man desperat efter 6 veckors arbetslöshet!?

Det kan du ge dig F! på. Överhörde ett samtal senast i måndags, herren hade precis fått foten och frugan jobbade endast ett par timmar i veckan. Herren insisterade på "en massa" besök utöver det som erbjöds och sa att han skulle ta vad som helst på bums.
Citera
2025-11-06, 08:07
Avstängd
67arigGubbes avatar
Menar du att AF har krav på att man ska bekosta utbildning själv?
Citera
2025-11-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Menar du att AF har krav på att man ska bekosta utbildning själv?

Nej, det sa jag inte. Nu var det ett jobb. Utbildningen för 30 lax som Ryan skulle pröjsa 5 för vet jag inte hur de presenterade. Det är väl inte helt omöjligt att gå på om man vill ut å jobba snabbt.
Citera
2025-11-06, 09:22
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Nej, det sa jag inte. Nu var det ett jobb. Utbildningen för 30 lax som Ryan skulle pröjsa 5 för vet jag inte hur de presenterade. Det är väl inte helt omöjligt att gå på om man vill ut å jobba snabbt.

”Grunden till att det funkade att luras är väl reglerna AF har, att man måste tacka ja om man blir erbjuden jobb.”

Vad menar du här då? Du anser att han måste tacka ja till allt även betala egen utbildning?
Citera
2025-11-06, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
”Grunden till att det funkade att luras är väl reglerna AF har, att man måste tacka ja om man blir erbjuden jobb.”

Vad menar du här då? Du anser att han måste tacka ja till allt även betala egen utbildning?

Som jag uppfattat AFs regler, kontaktar någon dig om ett jobb, så ska du inställa dig på angiven plats och tid, sedan att det kostade får du fråga Ryan om varför han accepterade.
Citera
2025-11-06, 09:31
Medlem
Citat:
Som jag uppfattat AFs regler, kontaktar någon dig om ett jobb, så ska du inställa dig på angiven plats och tid, sedan att det kostade får du fråga Ryan om varför han accepterade.

Eller så kan vi fråga dig direkt? Blir väl enklare så?
Citera
2025-11-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Eller så kan vi fråga dig direkt? Blir väl enklare så?

Varför ska jag veta det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in