Citat:
Zelenskyi sade idag, enligt NSTRIKE 1231 på X, att Ukraina systematiskt och framgångsrikt "förstör" ockupanterna i Pokrovsk.
Han berömmer SBU men egentligen är det väl GUR.
Sedan finns det ändå bloggare som säger att fler sabotörer tar sig in och bildar små brohuvuden.
Är inte allt lite motsägelsefullt?
Min tro är att Ukraina med begränsade reschurser på något sätt anpassar krigföringen och gör det svårt för Bögland samtidigt som man inte avbryter sin långsamma frammarsch från Dobropillia.
SKUMT, vad finns de 170.000 soldaterna? Something is rotten in Denmark som prins Hamlet sade.
Han berömmer SBU men egentligen är det väl GUR.
Sedan finns det ändå bloggare som säger att fler sabotörer tar sig in och bildar små brohuvuden.
Är inte allt lite motsägelsefullt?
Min tro är att Ukraina med begränsade reschurser på något sätt anpassar krigföringen och gör det svårt för Bögland samtidigt som man inte avbryter sin långsamma frammarsch från Dobropillia.
SKUMT, vad finns de 170.000 soldaterna? Something is rotten in Denmark som prins Hamlet sade.
i pokrovsk är allt söder om järnvägen befriat av ryssland, norr om järnvägen finns det några fickor av ukrainska ställningar, i övriga pokrovskinneslutningen verkar det vara ryska DRG spridda överallt, samtidigt som man nått utkanterna av myrnograd, dvs kontrollerade områden, inte DRG.
det som är grått på deepstate map borde vara rött.
de 170 000 soldaterna som det hänvisas till i pokrovsk som ryssland har, är nog inte staden pokrovsk, utan även runt ikring, t ex norr om, där ukraina faktiskt ockuperat nogra befireade områden, och det är konsekvent framgång under några dagar för detta, jag gissar att ryssland sätter in mycket trupp där, precis som ukraina, själva staden pokrovsk är redan tagen och FPV/drönare håller kontakten och inneslutningen för de kvarvarande ukrainska positionerna.