2025-11-05, 22:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, det är väl det allt handlar om innerst inne - föräldraskap. Även ett kraftfullt team som använder övertydliga korssymboler. Sedan kan man såklart vara cynisk och säga att allt detta är marknadsföring.
Nu kommer jag nog snart att ramla in i den klassiska ateist-tropen och säga något om att religiösa verkar ha seriösa pappa-problem.

Men jag vill inte.
Citera
2025-11-05, 22:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nu kommer jag nog snart att ramla in i den klassiska ateist-tropen och säga något om att religiösa verkar ha seriösa pappa-problem.

Men jag vill inte.
Ska man prata känslostyrning så är pappa-problem INTE en superkraft.
Citera
2025-11-05, 22:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ska man prata känslostyrning så är pappa-problem INTE en superkraft.
Nej, men i det närmaste ett krav.
Citera
2025-11-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles86
Stockholms gangsters finns saker och ting börjar sig. Gangsters röker på och slåss mot högergrupper. Dödligt våld till och med. Gangsters är emot hockeygrupper. Antihöger rörelsen Antifa vara delaktig i gangster rörelsen. Sverige börjar likna nya Amerika. Och Manifesto gäng och blatte gäng grälar mot högergrupper och hockeygrupper. Blatte gäng hatar äkta vita folkgrupper. Manifesto gäng är maffian i Stockholms området. Manifesto gäng dyrka ritualer. Manifesto gäng dyrka fotboll. Manifesto gäng dyrka ytterligare.

Nej man gör saker för att offra sig. Tex det de gör själva hemska saker för att andra ska bli svag och sjuk.
Det var ju väldigt töntigt med gäng, alla blir väl hellre mosad till döds då av ett gäng som tar typ några minuter?

Men man väljer hellre varje dag lite dålig jämt?
Sen vet man ju hur många som tror att de får tjänster för att de jävlas med andra tex satanister.

Vi liknar inte Amerika vi är typ 1000 personer här..
Citera
2025-11-05, 22:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Nej, men i det närmaste ett krav.
Arvssynd.

Jag kan ärligt säga att när man som ateist pratar om fri vilja, känslostyrning och evangelism/salafism så undrar man ibland vems kattlåda man just skitit i.
Citera
2025-11-05, 22:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Arvssynd.

Jag kan ärligt säga att när man som ateist pratar om fri vilja, känslostyrning och evangelism/salafism så undrar man ibland vems kattlåda man just skitit i.
Jag vet inte, men nån kommer nog att skriva om det om ett par generationer och gömma det under en stor påse ladd, precis bredvid botemedlet mot blindhet.
Citera
2025-11-05, 22:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Jag vet inte, men nån kommer nog att skriva om det om ett par generationer och gömma det under en stor påse ladd, precis bredvid botemedlet mot blindhet.
Vad ända in i skiten? Ja, det finns de som säger att man kan blanda ateism med spirituellt tänkande. Meta, som att bryta fjärde vägen i fjärde väggen. Typ, 16 väggar.
Citera
2025-11-05, 22:53
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Vad ända in i skiten? Ja, det finns de som säger att man kan blanda ateism med spirituellt tänkande. Meta, som att bryta fjärde vägen i fjärde väggen. Typ, 16 väggar.
En annan sak som jag alltid funderat över, det är varför troende alltid vill att alla andra också ska vara det. Det påminner lite om hur Bejerot trodde att narkomani spred sig.
Citera
2025-11-05, 23:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
En annan sak som jag alltid funderat över, det är varför troende alltid vill att alla andra också ska vara det. Det påminner lite om hur Bejerot trodde att narkomani spred sig.
Värt en trådstart faktiskt. Ska inte säga att alla religiösa eller spirituella jag känner tycker så men i alla fall de mer fanatiska har den attityden. Det skulle jag absolut kalla känslostyrt. Min muslimska före detta jobbarkompis verkar till exempel ha gett upp gymmadet för att omklädningsrummet vi får låna av en skola inte har ett duschdraperi. Men skolduschar ska vad jag vet inte ha draperier på grund av hygienregler och trygghet. Han känner absolut att hela världen ska vara muslimsk och anpassad efter honom.

Han satt och gnällde om den petitessen för mig och jag gav honom förklaringen till varför skolan inte har draperier. Han kände sig kränkt.
Citera
2025-11-05, 23:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Värt en trådstart faktiskt. Ska inte säga att alla religiösa eller spirituella jag känner tycker så men i alla fall de mer fanatiska har den attityden. Det skulle jag absolut kalla känslostyrt. Min muslimska före detta jobbarkompis verkar till exempel ha gett upp gymmadet för att omklädnignsrummet vi får låna av en skola inte har ett duschdraperi. Men skolduschar ska vad jag vet inte ha draperier på grund av hygienregler och trygghet. Han känner absolut att hela världen ska vara muslimsk och anpassad efter honom.
Ja, jo - det är väl främst fundamentalistiska abrahamiter som jag tänker på. Har svårt att se en taoist bete sig så.
Citera
2025-11-05, 23:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ja, jo - det är väl främst fundamentalistiska abrahamiter som jag tänker på. Har svårt att se en taoist bete sig så.
Det är mest jobbigt för dem själva och när de väl får ett kalifat så äter ju religonen de egna. Allt man kan göra är att luta sig tillbaka, slappna av och njuta av det ostiga slutet.
Citera
2025-11-05, 23:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det är mest jobbigt för dem själva och när de väl får ett kalifat så äter ju religonen de egna. Allt man kan göra är att luta sig tillbaka, slappna av och njuta av det ostiga slutet.
Fast jag önskar ändå att det var reklamavbrottet, inte själva programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in