2025-11-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Just precis.
Men, likväl är den imam han håller sig till en person som är uttalat fientlig både mot USA som land och alla muslimer uppmanas att vara direkt anti-amerikanska vilket Riks har bl.a. rapporterat om.
Citera
2025-11-05, 15:22
Medlem
Det ironiska är att många liberala personer med stor förmögenhet och de som arbetar just inom kapitalinvesteringsbranschen som nu lämnar staden för bl.a. Texas och Florida uppmanas av politiker i sagda delstater att lämna sina liberala åsikter bakom sig för dessa delstater vill inte ha en upprepning av bögeri, höjda skatter, ökad reglering, klimatförmynderi o.s.v.
Citera
2025-11-05, 15:24
Medlem
SkattefriZons avatar
Ju mer jag tittar på hur folk i New York resonerar så verkar det vara att han är mot AIPAC tydligast av alla politiker.

Det är toppen. Konstigt att Israel ska styra så mycket av USAs politik så klart.

Många på högerkanten har verkligen vaknat upp i den här frågan också. Tucker, Candice Owens med mer.

Nick Fuentes har blivit en enorm maktfaktor då hans inlägg är mer populära än juden Ben Shapiro.
Senast redigerad av SkattefriZon 2025-11-05 kl. 15:27.
Citera
2025-11-05, 15:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Flera vettiga förslag om gratis barnomsorg och lägre hyror. Men det stora problemet är att han är muslim. Ingen religion jag förknippar med rättvisa precis.

Läste att barnomsorg kostar ca 240000:-/barn i NY.

Och hyran i snitt är 3900 usd.

Tokigt, och befrämjar inte samhället.
Citera
2025-11-05, 15:33
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Intressant mening, gäller det fler eller bara "ultra rika" tycker du?

Alla ska ge efter förmåga så klart. Kan man bidra med något men inte gör det för man inte bryr sig om hur samhället är då är man utsugare.
Citera
2025-11-05, 15:34
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det ironiska är att många liberala personer med stor förmögenhet och de som arbetar just inom kapitalinvesteringsbranschen som nu lämnar staden för bl.a. Texas och Florida uppmanas av politiker i sagda delstater att lämna sina liberala åsikter bakom sig för dessa delstater vill inte ha en upprepning av bögeri, höjda skatter, ökad reglering, klimatförmynderi o.s.v.

Problemet är att det synsättet bara funkar om man bestraffas för ändringarna. USA är litet av en unik fågel för att man aldrig haft en faktiskt effektiv fackföreningsrörelse eller folkrörelse.
Folk gillar att prata om rövarbaroner som en relevant men historisk detalj i USAs historia, men flera historiker har påpekat att USA aldrig gjorde sig av med dom i ett försök att just möta internationell handels problematik.

För att hantera det har man, likt Indien och Kina, skapat sig en kultur kring underkastelse. I USA kan den väl enklast summeras med "grind culture" normaliseringen av alldaglig fattigdom och underkastelse.
Nu är mitt personliga intresse Sverige och Norden - så vad som skrämmer mig år att dom senaste 10 åren har samma rörelse och ideologiska fantasi nått oss. Tanken att fattigdom är nåt normaliserat och att arbete är nåt man förväntas göra dygnet runt.

USA är ett Venezuela/Kuba enligt mig. En ideologisk fantasi där man river ut alla pragmatiska och faktiska mål och ersätter dom med ideologiska, fiktiva.
Citera
2025-11-05, 15:35
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Av hårt arbetande invandrare från Europa, ja. Nu kommer det bli en tillströmmning av muslimer och annat pack från tredje världen som likt parasiter kommer att förgöra staden.

Där har vi det. Handlar alltså inte om invandring eller inte utan om hudfärg och religion.

Muslimer bidrar generellt väldigt mycket till samhället i USA och byggt fina communities. En är till och med borgmästare i new York har jag hört.
Citera
2025-11-05, 15:38
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Ju mer jag tittar på hur folk i New York resonerar så verkar det vara att han är mot AIPAC tydligast av alla politiker.

Det är toppen. Konstigt att Israel ska styra så mycket av USAs politik så klart.

Många på högerkanten har verkligen vaknat upp i den här frågan också. Tucker, Candice Owens med mer.

Nick Fuentes har blivit en enorm maktfaktor då hans inlägg är mer populära än juden Ben Shapiro.

Woke Right försöker få in antisemitism i partiet och på så vis splittra rörelsen. Det är min uppfattning att högern i USA inte lika lätt kommer gå i samma fälla som vänstern gjort. Radikaliseringsprocessen gör att väljarna flyr. En gåva till motståndarlaget, med andra ord.
Citera
2025-11-05, 15:41
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Woke Right försöker få in antisemitism i partiet och på så vis splittra rörelsen. Det är min uppfattning att högern i USA inte lika lätt kommer gå i samma fälla som vänstern gjort. Radikaliseringsprocessen gör att väljarna flyr. En gåva till motståndarlaget, med andra ord.

Haha woke Right är knappast Nick Fuentes, Tucker och Candice iallafall.

Om du tycker det kan du förklara det här och nu. Är säker på att du inte kan det mer än att skriva något idiotiskt som allt antisemitistiskt är woke. 🤪
Citera
2025-11-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
New York är redan en skithög och har varit det under alla borgmästare i många decennier.

Jag ser inte riktigt varför Zohran ska kunna göra det sämre än vad det redan är.

Gratis bussar och förskolor kommer inte minska på antalet mord, mordförsök, våldtäkter etc.

NYC blev väldigt tryggt och bra efter polisreformen i början av 90-talet. De sparkade in varenda dörr och rensade i bla Harlem och började ha polisnärvaro i stort sätt varenda gatuhörn. Det var det som krävdes.

Från att vara ett av Amerikas farligaste städer blev fick de en mordfrekvens på europeisk nivå. NYC har alltså varit väldigt tryggt fram tills kanske 10 år sedan då det började gå downhill igen.

Nu vill man istället sänka polisnärvaron, sänka straffen, och öka skatterna.

Allt kapital och investeringar kommer försvinna och inflationen kommer gå bananas, vilket kommer öka antal hemlösa, brott och knarkförsäljare. Samma visa i alla demokratiska städer, fast det här kommer bli på steroider.
Citera
2025-11-05, 15:52
Medlem
Han kommer inte sitta länge. Ordningen kommer att rätta till det.
Citera
2025-11-05, 15:54
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Där har vi det. Handlar alltså inte om invandring eller inte utan om hudfärg och religion.

Muslimer bidrar generellt väldigt mycket till samhället i USA och byggt fina communities. En är till och med borgmästare i new York har jag hört.
Det handlar om vilken ideologi de har, och packet från tredje världen tenderar att vara islamister eller kommunister som hatar USA, bränner dess flagga och städer. Importer från tredje världen må ta skitjobben, men det är inte värt det på ett kulturellt plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in