2025-10-29, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poddag
Jag åkte på intagning hos farbror blå för 10 månader sen. Efter 10 månader får jag ett samtal om att det visade 0.001ug/g thc på blodprovet ( tog endast blod). Kan man hävda att man suttit i en bil med flera personer och dom rökt på utan sitt medvetande och man antagligen inte kunde ut från bilen då det var 10 månader sen någon gång i januari så minns jag inte riktigt varför jag inte kunde ut antagligen för jag/vi befunnit oss på någon motorväg, landsväg eller långt ifrån hemmet. Har även en väninna som kan vara vittne. Kan man klara sig ifrån detta utan att dömas för ringa narkotika brott. Har även anlitat en advokat och inväntar förhör. Läste tidigare att en hade friats då bilen är liten miljö och fönster var uppe då det var ordentligt med kyla ute (januari månad) tacksam för svar!
Har tyvärr inget svar men håll oss gärna uppdaterad hur det går för dig
Citera
2025-10-29, 15:54
Medlem
oggethedoggs avatar
Någon som pissat positivt eller negativt på labb efter att ha rökt heros THCNM VAPE?
Citera
2025-10-30, 19:43
Medlem
Om jag tog 1600 mg gabbapentin på onsdagen kl 15 ca, kommer jag vara positiv på drogtest på fredagen kl 9.30?
Dom skickar på analys.
Tänker jag kan försöka dricka en jävla massa vatten innan och hoppas på det bästa men är tveksam...
Hittar ingen som kan ge mig deras piss
Citera
2025-10-31, 17:29
Medlem
Tog precis 10 mg zolpidem ska till LARO på måndag är det lugnt? Måste vara clean och detta var ett klantigt misstag
Citera
2025-11-02, 02:02
Medlem
Min arbetsplats har infört drogtester med salivprov. Jag tar smärtstillande tabletter Citodon ibland (kodein + paracetamol) kan detta ge ett positivt utslag på testet?
Citera
2025-11-03, 01:04
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyretriever
Min arbetsplats har infört drogtester med salivprov. Jag tar smärtstillande tabletter Citodon ibland (kodein + paracetamol) kan detta ge ett positivt utslag på testet?
Ja, det är morfin.
Citera
2025-11-03, 18:45
Medlem
Har suttit med världens jävla noja över helgen..
precis kommit hem från en behandling och börja jobba i förra veckan, jobbet kommer göra drogkontroller på mig.
Idag va första dagen på efterbehandlingen och jag va helt säker på att jag skulle behöva lämna urin, konstig nog behövde jag bara blåsa i en alkomätare (negativt)

Angående min noja då
Jag drog i mig några linor kristall (3cmc)
Man vet ju dock fan aldrig vad skiten innehåller och vad de kan ge utslag på
Drog i mig de under fredags kvällen och skulle lämna urin nu idag måndag
Jag köpte ett snabbtest som kom på posten typ 30min innan jag skulle iväg, de visa negativt på allt
Så sjukt skönt!!
Sen när jag väl kom till efterbehandlingen behövde jag inte ens lämna urin..
Ska aldrig mer utsätta mig för den här stressen, fy fasiken!!
Men till er som kanske sitter i likande sits så va jag iaf negativ efter 58 timmar från sista intag
Uppskattar att jag drog i mig 0.5g
Väger 70kg, drack mycket vatten och drog en löprunda under söndagen
Citera
2025-11-03, 18:50
Medlem
Citat:
Jag åkte på intagning hos farbror blå för 10 månader sen. Efter 10 månader får jag ett samtal om att det visade 0.001ug/g thc på blodprovet ( tog endast blod). Kan man hävda att man suttit i en bil med flera personer och dom rökt på utan sitt medvetande och man antagligen inte kunde ut från bilen då det var 10 månader sen någon gång i januari så minns jag inte riktigt varför jag inte kunde ut antagligen för jag/vi befunnit oss på någon motorväg, landsväg eller långt ifrån hemmet. Har även en väninna som kan vara vittne. Kan man klara sig ifrån detta utan att dömas för ringa narkotika brott. Har även anlitat en advokat och inväntar förhör. Läste tidigare att en hade friats då bilen är liten miljö och fönster var uppe då det var ordentligt med kyla ute (januari månad) tacksam för svar!

Ja du ska 100% hävda något i stil med de du skriver
Dina värden är låga och tyder på att du kan ha fått i dig de passivt, begär sakkunnig inom ämnet, du kan be om de via åklagaren och om åklagaren nekar kan du gå direkt via tingsrätten
Du ska göra allt i din makt för att hävda att du ej gjort dehär med uppsåt. De räcker med ”rimligt tvivel” för att du ska bli frikänd
Citera
2025-11-04, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eken778
Ja du ska 100% hävda något i stil med de du skriver
Dina värden är låga och tyder på att du kan ha fått i dig de passivt, begär sakkunnig inom ämnet, du kan be om de via åklagaren och om åklagaren nekar kan du gå direkt via tingsrätten
Du ska göra allt i din makt för att hävda att du ej gjort dehär med uppsåt. De räcker med ”rimligt tvivel” för att du ska bli frikänd

Tack för svar! Återkopplar efter förhöret som hålls på torsdag.
Citera
2025-11-04, 14:18
Medlem
Citat:

Tvärneka och undvik att trassla in dig i massa struliga storys, bara neka!
Bortförklaringar finns det tid för i ett senare skede om så sker!
Senast redigerad av brasnyggman 2025-11-04 kl. 14:22.
Citera
2025-11-04, 17:25
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

Polisen brukar eller brukade iaf använda sig av en fallstudie där någon person fick sitta i ett rum och bli utsatt för passiv rökning. Värdet översteg ditt värde, om jag inte missminner mig. Dock var detta 10-15 år sedan så kanske finns mer färskare exempel i dagens läge. Fallstudien brukar stå med i protokollet från labbkrim eller vad det nu kallas. Problemet i ditt fall är att värdet är snabbt avtagande, så om du inte blev haffad i en bil som var nerrökt så kan det bli lite tufft i en eventuell rättssal.
Citera
2025-11-05, 14:10
Medlem
Tjenare, behöver någon som har lite mer erfarenhet. Skall pissa pga jobbet hos avonova. Har köpt hem thc test på apotek 365 och fått följande resultat https://imgur.com/a/KuoLMES

Ser ju antydan till sträck, och helt ärligt vet jag inte om jag är positiv på allihop eller om jag är negativ på alla. Rökte litegrann dagligen fram till början av oktober så känns orimligt att jag skulle vara ren om man läser föregående inlägg i tråden.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in