Citat:
Ursprungligen postat av
Poddag
Jag åkte på intagning hos farbror blå för 10 månader sen. Efter 10 månader får jag ett samtal om att det visade 0.001ug/g thc på blodprovet ( tog endast blod). Kan man hävda att man suttit i en bil med flera personer och dom rökt på utan sitt medvetande och man antagligen inte kunde ut från bilen då det var 10 månader sen någon gång i januari så minns jag inte riktigt varför jag inte kunde ut antagligen för jag/vi befunnit oss på någon motorväg, landsväg eller långt ifrån hemmet. Har även en väninna som kan vara vittne. Kan man klara sig ifrån detta utan att dömas för ringa narkotika brott. Har även anlitat en advokat och inväntar förhör. Läste tidigare att en hade friats då bilen är liten miljö och fönster var uppe då det var ordentligt med kyla ute (januari månad) tacksam för svar!
Ja du ska 100% hävda något i stil med de du skriver
Dina värden är låga och tyder på att du kan ha fått i dig de passivt, begär sakkunnig inom ämnet, du kan be om de via åklagaren och om åklagaren nekar kan du gå direkt via tingsrätten
Du ska göra allt i din makt för att hävda att du ej gjort dehär med uppsåt. De räcker med ”rimligt tvivel” för att du ska bli frikänd