2025-11-05, 14:03
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
På mig så verkar det som att en stor majoritet av väljarbasen till Mamdani är unga Palestina-aktivister i 20-25 års åldern.

Man skulle kunna tro det och visst är de en viktig del i hans väljarbas. Men det bor även ca en miljon muslimer i NY. Utöver det oändligt många fattiga svarta, vilka också har uttalat starkt stöd för Mamdani. Plus alla invandrare från världens alla hörn. Liksom alla vanliga vänstervridna New York-bor. Han har väljare och sympatisörer i många olika samhällsgrupper.
Citera
2025-11-05, 14:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har besökt samtliga av städerna förrutom Dearborn Michigan. Här är ett inslag med David Wood från Newsmax ang. Dearborn: https://www.youtube.com/watch?v=ZOEB_Ew3qM8
Vad har ex Detroits nedgång med dagens situation att göra?, svar ingenting.
LA är ett område med 18 miljoner, du kan röra dig där i 2 månader och bara se lyx, men visst finns det nedgångna områden , precis som i Sverige.

Du är en hater, som bara letar skit , och du hittar det, surprise..?
Citera
2025-11-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyfolks
du är vanföreställd

Du är det.
Citera
2025-11-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Dom har inte räknat rösterna än? Han har inte vunnit än heller. Är det här från nån undersökning och har du länk till den? Hade gärna velat se en undersökning där man tittar på röstarnas ursprung.

https://nypost.com/2025/10/22/us-news/zohran-mamdani-holds-commanding-lead-with-foreign-born-new-yorkers-ahead-of-mayoral-election-poll/

Det är väldigt vanligt i USA att kolla på ras och ursprung i undersökningar, statistik osv.
Citera
2025-11-05, 14:11
Medlem
ichessys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vad tror du han kommer att ställa till med? Låter allvarligt?
Det vet jag inte. Jag säger bara att toleransnivån för honom av federala myndigheterna är extremt låg och om de bara hittar någon koppling eller tex vän till honom i dåliga kretsar (tex terrorklassade organisationer inom Antifa, Moskeér, Islamitiska rörelser eller främmande makt m.m) så kommer han gripas och avsättas. Jag är väldigt säker på detta då jag hört det från en trovärdig källa.
Senast redigerad av ichessy 2025-11-05 kl. 14:15.
Citera
2025-11-05, 14:13
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Rätt åt New York-borna om de röstar in Mamdani. Njut av islamistisk kommunism säger jag bara. Fy fan vad de kommer ångra sig.

Eller så blir det bara ännu en white flight. Den vita välbeställda medelklassen flyttar från stan. De riktigt rika drar givetvis också därifrån. Kvar blir främst de nya amerikanerna. Ett sammelsurium av muslimer, svarta, latinos och övriga invandrare samt några unga radikala vita vänsterfolk. Segregationen ökar.
Citera
2025-11-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han har sagt att Hamas inte borde avväpnas = stöd för Hamas. Men jag har ingen "sida" i USA-politik så jag bryr mig inte så mycket om du får någon källa.

Dvs, du har inget som backar upp ditt påstående. Jag visste så klart detta men ville bara se dig skämma ut dig lite.

Tvärtom så har ZM sagt:

“Two years ago today, Hamas carried out a horrific war crime, killing more than 1,100 Israelis and kidnapping 250 more. I mourn these lives and pray for the safe return of every hostage still held and for every family whose lives were torn apart by these atrocities”

Källa: https://edition.cnn.com/2025/10/07/politics/zohran-mamdani-october-7
Citera
2025-11-05, 14:16
Medlem
HejaFinlands avatar
I hans segertal säger han att New York är för invandrarna. Jag vet inte hur mycket konkret makt han har i deras system men jag tror en del amerikaner kommer flytta.
https://x.com/Bubblebathgirl/status/1985931195847491644
Citera
2025-11-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Inte muslim. Nån sa att han är ateist. Många bud....

Han är muslim men ingen islamist som folk försöker få honom till.
Citera
2025-11-05, 14:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Många rika kommer givetvis att flytta från NY nu eller skriva sig i andra städer av skatteskäl.
Även stora och mellanstora företag kommer att fly staden. Vänta och se.

Fel, fel, fel.

Han har sagt de som är rikast skall betala 1-2% mer i skatt. Ytterst rimligt. Mer sophämtare, poliser, sjukvård och bättre tunnelbana.

Från AI.
+6
New York City is home to nearly 350,000 to 400,000 millionaires, making it the city with the most millionaires in the world.

Tror inte de flyttar för 2% mer i skatt.

En intäkt om 80*000*000*000 torde räcka för få lugn och ro.
Citera
2025-11-05, 14:24
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Fel, fel, fel.

Han har sagt de som är rikast skall betala 1-2% mer i skatt. Ytterst rimligt. Mer sophämtare, poliser, sjukvård och bättre tunnelbana.

Från AI.
+6
New York City is home to nearly 350,000 to 400,000 millionaires, making it the city with the most millionaires in the world.

Tror inte de flyttar för 2% mer i skatt.

En intäkt om 80*000*000*000 torde räcka för få lugn och ro.

Du kan ha rätt. Det ska bli intressant att se vad som händer framöver.
Citera
2025-11-05, 14:25
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I hans segertal säger han att New York är för invandrarna. Jag vet inte hur mycket konkret makt han har i deras system men jag tror en del amerikaner kommer flytta.
https://x.com/Bubblebathgirl/status/1985931195847491644

Ja New York är byggd av invandrare för invandrare. Är du helt historielös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in