2025-11-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlcesimusCicero
Men i dagens avsnitt så rekryterar de ju just nu Johannes? Menar du johannes kommer tacka nej då och de i framtiden kommer rekrytera Tom? För Mathilda kan ju inte veta det hon ska ha sagt om hon åker ut snart?

Skriv med spoiler din jävla idiot.
Citera
2025-11-05, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Eftersom hon har vunnit spelet är det väl rimligt att hon åtminstone får dela sin analys? Man har ju hellre en programledare som kan relatera till spelet än en Pär Lenström som själv kanske hade åkt ut först i programmet.

Det är som när f.d. fotbollsspelare blir expertkommentatorer och analyserar vad andra tränare/spelare borde göra. Tycker att man är berättigad det om man bevisligen vet vad man pratar.
Fördelen med att ha en "oinsatt" programledare är ju att den kan ställa frågor som andra "oinsatta" hade ställt och är intresserade av. Dvs 99,9% av tittarna.

Katia drar sin expertroll alldeles för långt, hon vet ju ärligt talat inte hur det var för Samuel och Alex eftersom hon aldrig var trogen eller blev utsatt för drev. Det är liksom 0% ödmjukhet och hon säger aldrig "jag hade ju tur för jag slapp det.." eller "jag vet inte hur jag hade reagerat i din situation...".

Hon spelade sin säsong bra och låg under radarn och vann välförtjänt, men ärligt talat så är förrädarna väldigt mycket (o)tur. Hade hon fått en Maria Montazami efter sig första avsnittet så hade det varit godnatt för Katia också.
Senast redigerad av Kameroda 2025-11-05 kl. 06:10.
Citera
2025-11-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med, så roligt att se helt vanliga människor kämpa som de gör och skaffa nya kompisar. Gillar också när de slänger in syskon, mor och son och lite annat roligt…som en helt vanlig präst! Sen är tävlingarna mycket roligare, de får verkligen kämpa och man börjar älska dem så mycket. Tycker även om när de mördar helt öppet, det har man aldrig kört i en svensk version eller minns jag fel?

Jo de har mördat öppet när de till exempel skulle få offren säga tre olika ord utan att betee sig suspekt. Men ja, mer skickliga i UK och de vanliga i år hade ju som sagt kunna dolt sina riktiga yrken men så långt tänkte de inte.
Citera
2025-11-05, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Skriv med spoiler din jävla idiot.

Man ska inte behöva använda spoilertag efter att programmet har sänts på TV, idiot. Om du inte vill veta något i förväg efter att programmet har sänts så gå inte in här och läs...
Citera
2025-11-05, 09:14
Medlem
Det var väl ändå en liten miss av Gago att avslöja att förrädarna hade ett val inför natten, att det kanske inte blir ett mord? Det valet har de bara när de är exakt 2 stycken så nu vet ju de uppmärksamma spelarna det.
Citera
2025-11-05, 09:54
Medlem
timpanis avatar
Just nu sänds Celebrity Traitors UK, alltså den första brittiska säsongen med kändisar.

Hur ser man utländska säsonger?
De finns på webbplatsen Dailymotion, dock med reklamavbrott.

Vissa länder sänder programmet på sin public service-kanal, till exempel SVT Play. Då räcker det att registrera sig på sajten och ha en VPN inställd på det landet – då slipper man reklamavbrott à la Dailymotion.

Jag har sett alla säsonger från följande länder: USA, Storbritannien, Irland, Kanada, Australien, Nya Zeeland och Indien. Jag har däremot inte lyckats hitta textade avsnitt av säsonger utanför den anglofona världen, till exempel från Tyskland och landet där serien startade – Nederländerna.
Citera
2025-11-05, 10:34
Medlem
timpanis avatar
I början, innan man lärt sig alls deltagares namn, är det bra att ha en bild i mobilen medan man tittar. Det brukar finnas på nätet om man söker. Här är en bild på den aktuella svenska säsongen. Man kan sätta ett rött kryss över de som åker ut.
Citera
2025-11-05, 11:33
Medlem
Var det på riktigt ingen som reagerade på varför Matilda kände sig tvungen att ge sig in i diskussionen helt utan anledning – och dessutom starta ett stort bråk med Alexander? Sedan röstar Alexander på Matilda med motiveringen ”du spelar ett väldigt högt spel här nu”, precis efter att han fattat att han antagligen själv kommer att ryka. Är väl jättetydligt att han försökte lämna med en liten hint åt de andra att börja misstänka Matilda?

Också hennes överdrivna reaktioner, att skrika och gråta över småsaker. Tror inte det håller i längden
Citera
2025-11-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Var det på riktigt ingen som reagerade på varför Matilda kände sig tvungen att ge sig in i diskussionen helt utan anledning – och dessutom starta ett stort bråk med Alexander? Sedan röstar Alexander på Matilda med motiveringen ”du spelar ett väldigt högt spel här nu”, precis efter att han fattat att han antagligen själv kommer att ryka. Är väl jättetydligt att han försökte lämna med en liten hint åt de andra att börja misstänka Matilda?

Också hennes överdrivna reaktioner, att skrika och gråta över småsaker. Tror inte det håller i längden

Tänkt på det nu ett tag och tror nog att hinten uppfattades enormt tydligt men sen tror jag den klippts ner. Känns som det diskuterdes rejält efter hon störtbölade i en absurt megareaktion efter pärleros åkte ut. Men med det sagt kan ju någon trogen säga något ännu dummare nästa avsnitt och dra åt sig fokuset
Citera
2025-11-05, 12:56
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Var det på riktigt ingen som reagerade på varför Matilda kände sig tvungen att ge sig in i diskussionen helt utan anledning – och dessutom starta ett stort bråk med Alexander? Sedan röstar Alexander på Matilda med motiveringen ”du spelar ett väldigt högt spel här nu”, precis efter att han fattat att han antagligen själv kommer att ryka.
"Ingen" här? Eller i programmet?

Vi har diskuterat det här.
Citera
2025-11-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
"Ingen" här? Eller i programmet?

Vi har diskuterat det här.

I programmet, känns märkligt att ingen av deltagarna skulle ha snappat upp den kommentaren tex.
Citera
2025-11-05, 14:15
Medlem
Den som imponerar på mig är Gry...

Till de som kommer vara med i kommande säsonger och är ofrälste , säg inte vad ni jobbar som!

Spelförsäljaren är smart men upplevs som aggressiv på något vis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in