2025-11-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
MWL, ja. Også forbindelse til PSS, de var siktet i samme sakskompleks (Coronasvindel).
Han slapp jo billig unna skytingen, synes jeg. Noen har snakket om mulig rolle som informant.
Så har han som du sier direkte kontakt med "løvens hule" via PAS, som er driftssjef for TH Eiendom.

Tenker jo at han burde være en tidlig kandidat i etterforskningen. Han har jo kidnapping på rullebladet.
Pluss at han var leder i en hockeyklubb som hadde økonomiske vansker i det aktuelle tidsrommet.
Det ble vel også diskutert tidlig i tråden om hockeymiljøet på Lørenskog kunne være involvert.

Hvis han er involvert, så lurer jeg på hvorfor de ikke har fått ferten av ham.

Kanskje det er interessant å undersøke om Lørenskog Ishockey spilte i Stavanger den aktuelle datoen.
Citera
2025-11-03, 14:40
Medlem
Mest sannsynlig er det Tom Hagen selv som har hatt et ærend i Stavanger 18. juni 2018.
Citera
2025-11-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mest sannsynlig er det Tom Hagen selv som har hatt et ærend i Stavanger 18. juni 2018.

Hvorfor er det mest sannsynlig?
Citera
2025-11-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Kanskje det er interessant å undersøke om Lørenskog Ishockey spilte i Stavanger den aktuelle datoen.

Godt tenkt og det er/var utvilsomt noen interessante karakterer knyttet til Lørenskog hockey på den tiden.

Men, jeg tror sesongen var over i juni og det var voldsomt mye støy knyttet til økonomien i Lørenskog hockey på det tidspunktet som blant annet kort tid tidligere førte til dette:

https://www.nrk.no/sport/lorenskog-anke-avvist-1.14062784

Det var også endel " rariteter " knyttet til selskapet til SAJ ( Lørenskog hockeys snille onkel i mange år før det gikk helt galt ). Her kom blant annet den beryktede fotballdommeren S. E. Edvardsen inn i det " nye " selskapet ( i bunn og grunn samme selskap med litt navnbytte etc ).

Om det skulle vise seg at MWL har vært involvert i selve kidnappingen og plottet anser jeg det som usannsynlig at hans gamle " kollega " ikke er involvert og spesielt da i selve utførelsen av hvorledes AEH forsvant.
Senast redigerad av Bolony 2025-11-03 kl. 14:46. Anledning: Skrivefeil
Citera
2025-11-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Om det skulle vise seg at MWL har vært involvert i selve kidnappingen og plottet anser jeg det som usannsynlig at hans gamle " kollega " ikke er involvert og spesielt da i selve utførelsen av hvorledes AEH forsvant.

Ja, jeg er litt todelt ang MWL.

1. Han er ytterst kapabel til å være en del av dette. Uansett om han jobbet for seg selv, eller om det var på oppdrag fra TH. Om TH er uskyldig, kunne MWL utmerket satt dette i spill alene.

2. Dersom han ikke har noe som helst med dette.. Så syns jeg det er rart at han med sine forbindelser til miljøet rundt TH, kombinert med sine forbindelser i all slags tunge miljøer, ikke har satt himmel å jord i bevegelse for å løse saken for sin milliardær kjenning.

At han liksom ikke skulle bry seg får jeg ikke til å stemme. Tatt i betraktning han nære forhold til PAS, samt miljøet i ishallen.
Citera
2025-11-03, 15:55
Medlem
Citat:

Spiller de ishockey midt på sommeren? 18. juni 2018 var en knapp uke før midtsommers.

En kjapp googlesøk viser at seriespillet i ishockey på øverste nivå starter i september og avsluttes ca mars påfølgende år.

Citat:
Hvorfor er det mest sannsynlig?

Fordi Tom Hagen var hovedmistenkt og siktet for drap eller medvirkning til drap av Anne-Elisabeth i mer enn fem år.

Hemmelig siktet fra "tidlig på sommeren" 2019 og offentlig siktet fra 28. april 2020 og frem til henleggelsen 18. oktober 2024.
Senast redigerad av kornblomst 2025-11-03 kl. 16:33. Anledning: skrivefeil
Citera
2025-11-03, 16:54
Medlem
Er det noen som kan forklare hva dette betyr. Egentlig.

Gjennom høsten 2019 var norske myndigheter stadig i kontakt med justismyndighetene i Irland. Kontakten dreide seg om ulike erklæringer som måtte på plass før kravene kunne rettes mot Google, får VG opplyst.

Norsk politi hadde fått noen opplysninger som ble innvilget på nødrett, men som endte resultatløst.

Ifølge VGs opplysninger gjaldt dette Google-brukere som befant seg på åstedet i Sloraveien 4 fra klokken 9 til 13 på forsvinningsdagen.
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/RzPX2x/loerenskog-saken-sitter-google-paa-svaret

Altså, at politiet relativt tidlig, i løpet av høsten 2019, fikk svar på hvilke google-brukere som befant seg på åstedet i S4 i tiden 9 til 13. Uten at dette brakte etterforskningen noe videre. Brøske sa jo det. At det ikke hadde vært fremmede GM i S4 forsvinningsdagen.

Jeg skjønner at alle android-mobiler, som må ha google-kto for å kunne fungere, blir registrert hos google.

Men hva mer?

Hva med gps i biler. Hva med iPhone. Osv.
Citera
2025-11-03, 17:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Aller mest sannsynlig er det at Sparkjøp i Stavanger ikke har noe med saken å gjøre.

Citat:

Gjennom høsten 2019 var norske myndigheter stadig i kontakt med justismyndighetene i Irland. Kontakten dreide seg om ulike erklæringer som måtte på plass før kravene kunne rettes mot Google, får VG opplyst.

Norsk politi hadde fått noen opplysninger som ble innvilget på nødrett, men som endte resultatløst.

Ifølge VGs opplysninger gjaldt dette Google-brukere som befant seg på åstedet i Sloraveien 4 fra klokken 9 til 13 på forsvinningsdagen.
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/RzPX2x/loerenskog-saken-sitter-google-paa-svaret

Altså, at politiet relativt tidlig, i løpet av høsten 2019, fikk svar på hvilke google-brukere som befant seg på åstedet i S4 i tiden 9 til 13. Uten at dette brakte etterforskningen noe videre. Brøske sa jo det. At det ikke hadde vært fremmede GM i S4 forsvinningsdagen.

Jeg skjønner at alle android-mobiler, som må ha google-kto for å kunne fungere, blir registrert hos google.

Men hva mer?

Du har jo allerede påpekt det faktum at TH påstod han var hjemme da disse to (angivelige) bilene ble observert på gangveien. Vi vet at AE sin mobil aldri forlot huset. Vi vet også at TH sin mobil aldri forlot Futurum. Ihvertfall den han disponerer til daglig. Men vi er blitt fortalt at han hadde en iPad med seg i bilen.

Så kan man jo spørre om Google sitter på opplysninger om bl.a. TH og AE sine telefoner, og hva slags opplysninger dette er.

Fremdeles nysgjerrig på forsnakkelsen til TH i NRK-intervjuet. "Så dro vi.. eh, jeg"... Hvem er "vi"?
Citera
2025-11-03, 17:27
Medlem
Citat:

Men hva mer?

GPS er en mottager, og ikke en sender etter som jeg har forstått.
Citera
2025-11-03, 17:30
Medlem
Jeg skjønner ikke oppstyret rundt disse google kontoene... I en så nøye planlagt forbrytelse, så er det vel ingen av gm`ene som går rundt i nabolaget meg sin egen mobil eller andre digitale bærbare enheter pålogget med egen google konto eller apple id.

Her er alle spor skjult, til og med når TH overfører krypto fra Kripos sine lokaler på Bryn, fra Kripos sin pc, og hele politi Europa følger med på transaksjonen, selv da klarer de ikke å spore...

Så skal liksom noen ha vært i Sloravegen eller i nabolaget på forsvinnings dagen, med digitale enheter registrert på seg selv
Citera
2025-11-03, 17:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg skjønner ikke oppstyret rundt disse google kontoene... I en så nøye planlagt forbrytelse, så er det vel ingen av gm`ene som går rundt i nabolaget meg sin egen mobil eller andre digitale bærbare enheter pålogget med egen google konto eller apple id.

Her er alle spor skjult, til og med når TH overfører krypto fra Kripos sine lokaler på Bryn, fra Kripos sin pc, og hele politi Europa følger med på transaksjonen, selv da klarer de ikke å spore...

Så skal liksom noen ha vært i Sloravegen eller i nabolaget på forsvinnings dagen, med digitale enheter registrert på seg selv

Nei, som jeg skrev da artikkelen ble publisert - en "nothingburger".

Google-info er vel noe de sjekker for sikkerhets skyld. Når de står overfor en ubrytelig blokkjede, så er det rimelig å anta at gjerningspersonene ikke lar seg avsløre så lett.
Citera
2025-11-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Fremdeles nysgjerrig på forsnakkelsen til TH i NRK-intervjuet. "Så dro vi.. eh, jeg"... Hvem er "vi"?

Det kan ha vært føreren av 08.56 bilen, VW Amarok single cab’en. Personen som gjorde at TH akkurat denne dagen reiste senere på jobb enn vanlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in