2025-11-03, 12:08
Medlem
riktigamannen95s avatar
Jag har nu skapat en tråd i Aktuella brott och kriminalfall för våldtäktsärendet:

(FB) Våldtäkt i Anderstorp (2025-02-21)
Citera
2025-11-03, 12:14
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Jag har nu skapat en tråd i Aktuella brott och kriminalfall för våldtäktsärendet:

(FB) Våldtäkt i Anderstorp (2025-02-21)
Bra initiativ! Jag länkar den tråden i moderatormeddelandet så att alla kan se det tydligt.
/Moderator
Citera
2025-11-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Det är väl då man kämpar för sin heder, kallar in bättre advokat och överklagar?
Inte börjar leta efter andra oskyldiga människor att sabba livet för eller rent av ta med sig in i döden?

Kristna fundamentalister så klart. Så typiskt för deras hänsynslöshet, sjuka värderingar och egocentrering.
"Fundamentalister", så fort de är troende kristna eller? Antar du har samma hårda syn på muslimer.. och nej, kristna är väl inte de första som tar livet av sig (då de inte kommer in i himlen då)..
Citera
2025-11-03, 14:53
Medlem
Faktum är att bl a Equmeniakyrkan i Bromma öppet stöder våldtäktsmannen EL. Så det handlar inte längre om bara lilla Gislaved.

Jag har idag mottagit hot, ska polisanmälas och det ena med det andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
En sak jag funderar över är varför inte media fortsatt rapportera om själva krocken och den polisutredningen som pågår. Man hade velat veta om brottsrubriceringen ändrats eller om de nu arbetar utifrån att det var ett självmord. Hur lång tid brukar det ta innan en sådan polisutredning är klar?

Hoppas till slut att bussföraren och passagerarna i bussen kan få någon form av upprättelse eller skadestånd efter detta.

Polisen går inte ut med information om orsaken till kraschen om det är självmord. Det blir tyst och de drabbade får kämpa själva.

ELs anhöriga har ekonomiska incitament att förneka självmord. Om det t ex finns en livförsäkring, om bilen var leasad etc. Därför är det viktigt att självmordskrascher polisutreds. Det är viktigt för EL också, ifall bilen helt plötsligt tokfelade.

Många självmord i trafiken framkommer inte utan folk tror att de är tragiska olyckor.
Citera
2025-11-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
...: och nej, kristna är väl inte de första som tar livet av sig (då de inte kommer in i himlen då)..

Eh... Jo!

Det är just dessa falska, skenheliga kräk som maskerar sina dåd mot andra människor till att se ut som olyckor. Duh!

Citat:
"Fundamentalister", så fort de är troende kristna eller? Antar du har samma hårda syn på muslimer.. :whistle

Självklart!
Alla som tror att någon "högre makt" styr deras liv är fatalistfånar och förtjänar bara förakt.
Religion har dödat fler än någonting annat och försätter ta liv, varje dag.
.
Citera
2025-11-03, 18:20
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Faktum är att bl a Equmeniakyrkan i Bromma öppet stöder våldtäktsmannen EL. Så det handlar inte längre om bara lilla Gislaved.

Jag har idag mottagit hot, ska polisanmälas och det ena med det andra.

Polisen går inte ut med information om orsaken till kraschen om det är självmord. Det blir tyst och de drabbade får kämpa själva.

ELs anhöriga har ekonomiska incitament att förneka självmord. Om det t ex finns en livförsäkring, om bilen var leasad etc. Därför är det viktigt att självmordskrascher polisutreds. Det är viktigt för EL också, ifall bilen helt plötsligt tokfelade.

Många självmord i trafiken framkommer inte utan folk tror att de är tragiska olyckor.

Gislavedsborna verkar vara exakt så galna som de utgett sig för att vara här i tråden om du behövt ta emot hot. Hemskt beteende! Hoppas du anmält detta till moderatorer så att sådana personer kan bli bannade härifrån.

Som jag förstår det kan också bussresenärerna gå miste om exempelvis kränkningsersättning/skadestånd om man skulle komma fram till att det rör sig om en olycka.
Citera
2025-11-04, 06:51
Medlem
Citat:

Tror nära nog 100% av olyckor där personbil frontar tyngre fordon är självmord, särskilt där de helt oförklarligt sker på raksträcka.
Jag har för mig att jag läst att runt 70% av dessa krockar saknar personbilsföraren bälte, hade E bälte?
Kan tänka mig att valet av självmordsätt är att dels dölja självmord och i vissa fall även en ekonomisk för efterlevande, vid tex en hängning betalas ingen livförsäkring ut.
Citera
2025-11-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Tror nära nog 100% av olyckor där personbil frontar tyngre fordon är självmord, särskilt där de helt oförklarligt sker på raksträcka.
Jag har för mig att jag läst att runt 70% av dessa krockar saknar personbilsföraren bälte, hade E bälte?
Kan tänka mig att valet av självmordsätt är att dels dölja självmord och i vissa fall även en ekonomisk för efterlevande, vid tex en hängning betalas ingen livförsäkring ut.

Det är bara bilisterna som stannade och offren i bussen som eventuellt kan ge oss svaret på om EL hade bälte. De anhöriga och vännerna verkar prioritera att ta bort EL från Mrkoll.se m fl söktjänster. Nej, man tas inte automatiskt bort på det sättet. Märkligt om någon har dött i en olycka och man sörjer. Hela beteendet från deras sida gör att man skulle kunna undra om det handlar om livförsäkring.

Det hela är verkligen tragiskt. Kort efter våldtäkten skriver BOs mamma i sociala medier.

Citat:
Till dig som behöver höra. ♥️
Du är viktig! Du är älskad! ♥️
Inget blir bättre om du försvinner! ♥️

Det kunde ha varit BO som försvann. Det är rent vidrigt hur ELs BO hängs ut och hatas i tråden om brottet. Man mår illa. Jag hoppas att BO är stark och har bra stöd omkring sig, och att de arga sörjande inte har polisanmält henne för spridning av stämningsansökan. Någon anklagade BO för mitt konto på forumet igår. De verkar ha fullt upp och kommer inte att berätta om EL använde bälte.
Citera
2025-11-04, 13:11
Medlem
Citat:

"Nära 100 %" blir en utsaga som är svår att ta till sig. Jag förstår vad du menar, och självmord mot tunga fordon är i sanning ett problem - faktiskt oavsett om dom sker eller ej.

Bara oron att någon idiot när som helst kan komma att lasta över alla sina problem på dig bara genom att styra över och sätta sin bil i din front skapar en ångest som gör att somliga lämnar yrket helt och hållet.

Låt oss titta på officiella siffror:

Citat:
Var tionde dödsfall i vägtrafiken bedöms vara självmord, enligt Trafikverket. Anna-Lena Andersson, sakkunnig på enheten för trafiksäkerhet på myndigheten, menar att det är viktigt att försöka se mönster kring självmorden för att kunna arbeta förebyggande.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ett-reellt-problem

När man pratar med sådana som forskar i ämnet verkar koncensus vara att den verkliga siffran är högre ändå, men ingen vill kvantifiera.
Klart är dock att självmord mot lastbilschaufför eller bussförare ligger skyhögt över dessa andelar.

Var tionde dödsfall i trafiken är ett självmord!
Sug på den, gott folk.

Jag tycker det är fruktansvärt.
Citera
2025-11-04, 16:36
Medlem
Jag har vid upprepade tillfällen läst inlägg som ”vad tänkte han på när han valde att köra in i en buss med 30 ungdomar”.
Jag vill inte på något sätt rättfärdiga att man utsätter andra för fara, men jag tror inte en sekund på att man tänker på andra människor i den situationen.
Det var dessutom beckmörkt och höstrusk vid händelsen. I den sekunden man väl bestämmer sig för att göra det värsta tänkbara, då reflekterar man nog inte över om det är en buss med 30 ungdomar eller en lastbil med en ensam förare man möter. Man ser ett tillräckligt stort fordon (troligen bara ljuskäglorna i detta fallet) som kan tysta de mörkaste av tankar.
Oerhört tragiskt att andra utsattes för fara, men som väl var klarade sig samtliga utan allvarliga skador.

Jag menar inte heller med det här inlägget att ELs handlande är ok. Det är fullkomligt vidrigt för alla inblandade när någon väljer att avsluta sitt liv på det här sättet, men det känns konstigt att ifrågasätta hur han kunde ”välja” just den här bussen.
Citera
2025-11-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Jag har vid upprepade tillfällen läst inlägg som ”vad tänkte han på när han valde att köra in i en buss med 30 ungdomar”.
Jag vill inte på något sätt rättfärdiga att man utsätter andra för fara, men jag tror inte en sekund på att man tänker på andra människor i den situationen.
Det var dessutom beckmörkt och höstrusk vid händelsen. I den sekunden man väl bestämmer sig för att göra det värsta tänkbara, då reflekterar man nog inte över om det är en buss med 30 ungdomar eller en lastbil med en ensam förare man möter. Man ser ett tillräckligt stort fordon (troligen bara ljuskäglorna i detta fallet) som kan tysta de mörkaste av tankar.
Oerhört tragiskt att andra utsattes för fara, men som väl var klarade sig samtliga utan allvarliga skador.

Jag menar inte heller med det här inlägget att ELs handlande är ok. Det är fullkomligt vidrigt för alla inblandade när någon väljer att avsluta sitt liv på det här sättet, men det känns konstigt att ifrågasätta hur han kunde ”välja” just den här bussen.

Men sluta försvara han om du inte vill göra det?

Tar man ett ”tillräckligt stort fordon” så vet man att det i alla fall finns en person där inne och det är tillräckligt dåligt beslutat

Att de va 30 där inne gör det värre men problemet är att han var villig att riskera livet på en enda annan

Hoppas dem i bussen kan få skadestånd
Citera
2025-11-05, 09:14
Medlem
Citat:

Citat:
Det är bara bilisterna som stannade och offren i bussen som eventuellt kan ge oss svaret på om EL hade bälte. De anhöriga och vännerna verkar prioritera att ta bort EL från Mrkoll.se m fl söktjänster. Nej, man tas inte automatiskt bort på det sättet. Märkligt om någon har dött i en olycka och man sörjer. Hela beteendet från deras sida gör att man skulle kunna undra om det handlar om livförsäkring.

Det hela är verkligen tragiskt. Kort efter våldtäkten skriver BOs mamma i sociala medier.

Det kunde ha varit BO som försvann. Det är rent vidrigt hur ELs BO hängs ut och hatas i tråden om brottet. Man mår illa. Jag hoppas att BO är stark och har bra stöd omkring sig, och att de arga sörjande inte har polisanmält henne för spridning av stämningsansökan. Någon anklagade BO för mitt konto på forumet igår. De verkar ha fullt upp och kommer inte att berätta om EL använde bälte.

Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
"Nära 100 %" blir en utsaga som är svår att ta till sig. Jag förstår vad du menar, och självmord mot tunga fordon är i sanning ett problem - faktiskt oavsett om dom sker eller ej.

Bara oron att någon idiot när som helst kan komma att lasta över alla sina problem på dig bara genom att styra över och sätta sin bil i din front skapar en ångest som gör att somliga lämnar yrket helt och hållet.

Låt oss titta på officiella siffror:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ett-reellt-problem

När man pratar med sådana som forskar i ämnet verkar koncensus vara att den verkliga siffran är högre ändå, men ingen vill kvantifiera.
Klart är dock att självmord mot lastbilschaufför eller bussförare ligger skyhögt över dessa andelar.

Var tionde dödsfall i trafiken är ett självmord!
Sug på den, gott folk.

Jag tycker det är fruktansvärt.

En sak som jag tänkt på är att EL jobbade med att sälja reservdelar till bilar (svenstigs bil)

Jag kan inte mycket om bilar

Men EL kanske visste hur man kan ”koppla bort” saker så det kan se ut som en olycka?
Senast redigerad av RollsNoise 2025-11-05 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in