2025-10-18, 21:47
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Onödigt dyra, smakar inte mycket bättre än gårdschips som är 10kr billigare

Det är de där 10 kronorna per påse som Mauri kammar hem. Fattar inte folk som köper produkter bara för att någon B-kändis lånat ut sitt ansikte. Hur dumma är folk egentligen?
Citera
2025-10-18, 23:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är de där 10 kronorna per påse som Mauri kammar hem. Fattar inte folk som köper produkter bara för att någon B-kändis lånat ut sitt ansikte. Hur dumma är folk egentligen?
Det hade ju varit en helt annan grej om det faktiskt var en unik och kanske spännande produkt, men nu är det bara typ Ica Basic fast tvärtom.
Citera
2025-10-19, 08:23
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det hade ju varit en helt annan grej om det faktiskt var en unik och kanske spännande produkt, men nu är det bara typ Ica Basic fast tvärtom.

Precis, det är snarare så att sämre produkter, eller nya, behöver draghjälp av något ansikte folk känner igen. Sjukt lätta pengar för b-kändisen som konsumenten i sin enfald betalar.
Citera
2025-10-19, 17:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Precis, det är snarare så att sämre produkter, eller nya, behöver draghjälp av något ansikte folk känner igen. Sjukt lätta pengar för b-kändisen som konsumenten i sin enfald betalar.
Människor har ett skevt sätt att avgöra vad det är som ger ett mervärde.
Citera
2025-11-02, 18:10
Medlem
saltakissens avatar
Shit, skolan Mauri gick på som liten framstår som en riktigt läskig sekt. Jag hade aldrig velat att mina barn skulle gå i en sådan skola. Det blev extra tydligt hur hjärntvättade barnen blir när de till och med har egna förolämpningar såsom ordet ”gruntis” för folk som inte äter ekologiskt. Creepy…
Citera
2025-11-03, 14:55
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltakissen
Shit, skolan Mauri gick på som liten framstår som en riktigt läskig sekt. Jag hade aldrig velat att mina barn skulle gå i en sådan skola. Det blev extra tydligt hur hjärntvättade barnen blir när de till och med har egna förolämpningar såsom ordet ”gruntis” för folk som inte äter ekologiskt. Creepy…

Vilken skola är det Mauri gick på?
Citera
2025-11-03, 15:33
Medlem
Citat:
Vilken skola är det Mauri gick på?

https://nyheter24.se/nyheter/961518-...digt-speciellt

Waldorfskolan
Citera
2025-11-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltakissen
Gruntis står för elever som går/har gått i 'vanliga kommunala' grundskolan
Antis står för elever som går/har gått i Waldorfskolor
Det har således ingenting med om man äter ekologiskt eller inte.
Citera
2025-11-03, 19:49
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
https://nyheter24.se/nyheter/961518-...digt-speciellt

Waldorfskolan

Waldorf är väl inte särskilt kontroversiell. Kanske några lärare/dårar som skapat osund kultur
Citera
2025-11-03, 22:56
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Gruntis står för elever som går/har gått i 'vanliga kommunala' grundskolan
Antis står för elever som går/har gått i Waldorfskolor
Det har således ingenting med om man äter ekologiskt eller inte.
Jag har inte googlat på uttrycket utan gick på vad Mauri berättade i sin förklaring. Oavsett vilket är det tydligt att ordet har negativa konnotationer hos de som går på Waldorf och bara en sån grej bidrar till den sektliknande känslan.
Citera
2025-11-04, 00:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Waldorf är väl inte särskilt kontroversiell. Kanske några lärare/dårar som skapat osund kultur
Alla som jag känner som har gått på Waldorf är minst sagt skumma. Kanske inte som antroposoferna eller Jehovas men dom har verkligen inte varit som andra barn.
Citera
2025-11-04, 02:42
Medlem
saltakissens avatar
Såg precis SVTs dokumentär om Waldorf eftersom jag missat den och helvete! Förstår att denna dokumentär bara visar upp resultatet från en skola och inte alla, men jag blev väldigt illa berörd att folk får lov att experimentera med små barn på det viset och på så sätt potentiellt förstöra hela deras framtid och Waldorf-filosofin var exakt lika sektlik som den gav sken av i Mauris klipp (trots att den där istället blev vinklad till något positivt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in