Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-02, 21:12
Medlem
liten.igelkotts avatar
Har Misha alltid haft 2 framtänder med annan färg? Har inte tänkt på det innan.

Orättvis elimineringstävling tycker jag. Nuggets borde vara så mycket enklare än de andra rätterna. Det är ju friterad kyckling och det finns det ju en hel del man kan göra med.
Citera
2025-11-02, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Har Misha alltid haft 2 framtänder med annan färg? Har inte tänkt på det innan.

Orättvis elimineringstävling tycker jag. Nuggets borde vara så mycket enklare än de andra rätterna. Det är ju friterad kyckling och det finns det ju en hel del man kan göra med.
Ändå åkte Kalle kula ut
Citera
2025-11-02, 21:27
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Kan inte bara vara jag som tycker det är oförståeligt att Omar fortfarande är kvar. Det enda han har bevisat är att han kan laga kött, pommes och nordafrikanskt. Att han är top 5 är rätt sjukt. Han har åkt snålskjuts på grupptävlingar eller alltid varit näst sämst i elimineringstävlingar.

På dagens avsnitt såg det ut som att röda laget levererade bättre baserat på det man fick se av klippningen. Sen så är det märkligt att de ens står i en foodtruck och lagar snabbmat istället för ett kök för att bestämma top 5 från början.

De kanske borde skära ned lite på grupptävlingsmomenten i programmet för nu åkte Kalle ut som bevisat vecka in och vecka ut att han är en väldigt skicklig matlagare, medan Omar inte visat mer än att han är på hobbykocknivå.
Senast redigerad av KillenMedSkillen94 2025-11-02 kl. 21:35.
Citera
2025-11-02, 22:33
Medlem
Håller med till 100%!
Så trött på den där jävla Omar som lyckats få gräddfil till top 5. Är det tre lagtävlingar nu där han sluppit laga mat i princip. Innan det nån jävla ”mormors gamla recept” som han gjort hundra gånger…
Hög tid att skrävlaren ryker nu!
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94
Kan inte bara vara jag som tycker det är oförståeligt att Omar fortfarande är kvar. Det enda han har bevisat är att han kan laga kött, pommes och nordafrikanskt. Att han är top 5 är rätt sjukt. Han har åkt snålskjuts på grupptävlingar eller alltid varit näst sämst i elimineringstävlingar.

På dagens avsnitt såg det ut som att röda laget levererade bättre baserat på det man fick se av klippningen. Sen så är det märkligt att de ens står i en foodtruck och lagar snabbmat istället för ett kök för att bestämma top 5 från början.

De kanske borde skära ned lite på grupptävlingsmomenten i programmet för nu åkte Kalle ut som bevisat vecka in och vecka ut att han är en väldigt skicklig matlagare, medan Omar inte visat mer än att han är på hobbykocknivå.
Citera
2025-11-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jag skulle gissa på det. Han skriver på samma sätt som Omar pratar och det kan väl inte finnas någon förutom Omar och eventuellt hans mamma som skulle heja på honom. Helt ärligt.

Omar glider med på lagtävlingar där han slipper laga mat, och är alltid på väg att åka ur men får stanna av kvoteringskäl. Jag överväger att sluta titta på skiten för gott pga Omars dryga Mellanöstern-beteende.

Jag hoppas att Lukas vinner, han har bevisat gång på gång att han är riktigt duktig, trots sin ålder (19!). Jag hoppas att han hamnar i final med Olivia, eller kanske Ylva.

Ja Lukas är duktig. Och Ylva också om hon vågade krydda mer. Olivia är också bra. Jag hoppas verkligen att Omar åker ut nästa avsnitt men det blir säkert laga Kebab med Hoummus, egyptisk gryta eller nåt sånt.
Citera
2025-11-02, 23:10
Medlem
Äckligt hur Hassan Hassansson ännu en gång får frikort från att laga mat. Är det 3 tävlingar sedan han lagade nåt? Då när tjejen åkte ut och hassanjävel lagade Lamm som ingen sågs smaka eller skära i men som såg torra ut som sågspån det lille man såg dom.

Svenne-bananer ja, tänk om någon sagt: Men nu är det en neger och då ska det prutas!
Då hade det varit ramaskri i media.

Och hans hassan-sätt att bestämma, ska icke in i svenska kultur alls, men tv-4 är vidrig och låter det slinka in i tv-rummet hos oss Svenne-Bananer så att det ska få mogna in och bli normalt.
Citera
2025-11-03, 01:56
Medlem
Tyckte det var helt fantastiskt att se Omar skämma ut sig med sitt prutförsök i Hötogshallen. Och dessutom förlora viktig tid på sitt tjafs.

Kötthandlarn, du gjorde min dag!
Senast redigerad av Stiffinger 2025-11-03 kl. 02:07.
Citera
2025-11-03, 02:29
Medlem
Lite kul att juryn fick välja maträtter som de hatar, sedan kan jag inte förstå hur fan man kan hata njure. Misha, du borde prova den jag tillagar. Sedan ska det såklart vara lammnjure, tror att det var nöt i programmet.

Själv kan jag inte komma på någon maträtt som jag verkligen avskyr. Möjligen skolans mandelfisk.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-11-03 kl. 02:32.
Citera
2025-11-03, 08:57
Medlem
Citat:

känns som att tävlingen var riggad för att de skulle kunna behålla Omar ett tag till, pk mm
Citera
2025-11-03, 17:47
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Ändå åkte Kalle kula ut

Fattar inte hur han kunde åka på den väldigt enkla. Det var helt klart det bästa av alternativen.

Jävla namn för övrig. Kalle Karlsson låter som någon från en pilsnerfilm typ.
Citera
2025-11-03, 18:26
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:

Jag hatar lagtävlingarna. Visst ska man få jobb i ett kök som i hell's kitchen är det viktigt att visa att man kan jobba ihop med andra. Men nu ska man göra en kokbok så lagtävlingar är helt meningslösa. Här ska man visa att man själv kan laga god mat och vet hur man ska göra den.
Citera
2025-11-03, 19:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Känns som att den frågan är lite malplacerad i en tråd om ett kockprogram där man vid varje avsnitt tillagar kött.
Tycker den passar alldeles utmärkt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in