Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
De säger att de inte vet, du får dra din egen slutsats, men allt tyder på det.
Exakt!
De säger att de inte vet. Inget i det ovetandet tyder på att "
God of the gaps" skulle gälla den här gången heller.
Det är inte bevisat hur gammalt tyget är eller vad som gjort avtryck på det. Varken mer eller mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Om det inte är det, vad skulle det annars vara?
Ingen aning.
Hur är det ens relevant?
Att det inte är det ena är inte bevis på att det är det andra... Att jag inte vet är inte bevis på att det är så som du tror.
Men till skillnad från dig har jag inga problem med att acceptera att det finns saker jag inte vet. Vad jag däremot vet är att "
God of the gaps" inte är bevis för guds existens.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Det är här den egna logiken kommer in
Den egna logiken?
Logik är logik. Det du drar in på är subjektiv tolkning till din fördel. Det finns ingen faktisk logik i det.
Du menar uppenbarligen din bristande förståelse för logisk bevisning och att avsaknaden av bevis för det ena inte är bevis för det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
För mig är det , läs igenom hela texten kanske och sen dra din slutsats och skriv den här? Jag vill gärna höra vad du tror
Jag har läst igenom hela texten. Det gjorde jag självklart innan jag svarade dig...
Min slutsats är samma som den som presenteras i artikeln: Det är oklart vad som gjort avtryck på tyget och det är oklart exakt hur gammalt tyget är; mer forskning är önskvärd. Inget i artikeln styrker påståendet om att det skulle vara
Jesus som varit insvept i tyget. Det är inte heller bevis för att det var någon annan känd eller okänd person som varit insvept i den.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
En till sak, ingen forskningsrapport kommer någonsin innehålla "vad i helvete det här är ett mirakel", även om det är vad forskarna tänker. De använder finare ord.
Ok.
Och hur är det bevis för dina påståenden?
Om det skulle vara det faktiska oemotstriliga beviset för Guds existens eller för att
Jesus varit insvept i det hade frågan om ifall Gud eller
Jesus faktiskt existerat eller existerar varit avgjord och då hade det inte varit någon debatt.
Hur kan du inte förstå att det är just det som är brytpunkten?
Varken Guds eller
Jesus existens är inte bevisade.
Det är just på grund av att det inte är bevisat eller finns några faktiska objektiva och neutrala bevis som frågan om Guds och
Jesus existens inte är utredd och vissa
tror och andra inte.
Det är extremt stor skillnad mellan att
tro och att
veta.