Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Ja, dom har jag skrivit, du hävdar att de inte är neutrala
Varken det du länkat till från Wikipedia eller Youtube är objektiva och neutrala källor. Det du länkat har inget faktiskt bevisvärde.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Den här frågan är så uppenbar att inga källor behövs. Ifrågasätter du det här är du inte kvalificerad att diskutera religion.
Är du på riktigt?
Att det inte finns några faktiskt säkerställda bevis för att
Jesus faktiskt ska ha funnits är en av de allra största orsakerna till att ämnet ens fortfarande debatteras. Det är på grund av att det inte finns några faktiska bevis för hans eventuella existens som det fortfarande bara är en tro och inget vetande.
Du är för rolig, du.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Det är det dom källorna jag hänvisar i första frågan bevisar
Så du förestår fortfarande inte att det du länkat inte bevisar vad du påstår...
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Ja, jag har skrivit dom
Var då?
Det du skrivit och länkar bevisar inte det du påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Jag är inte helt säker på om det andra tyget kommer från jesus, det är vad som sägs men det behövs inte egentligen för bevisningen det är mer av en intressant sidogrej
Nej, bevisningen är allt. Utan bevis har du absolut inget av värde att komma med.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Ja, det är dom källorna jag skrivit
Definitivt inte.
Hela världens vetenskap och forskare har aldrig varit inblandade i det här ämnet. I beskrivningen av "hela världens vetenskap och forskare" ingår samtliga som ägnar sig åt vetenskap och forskning. Det finns inget ämne som förenar samtliga.
Alla forskare inom exempelvis lingvistik eller botanik alternativt musikteori har inte ens kommit på tal när det kommer till att forska i det här ämnet. De har fullt upp med forskning inom sina respektive ämnen.
Förstår du inte själv hur korkat det framstår när du kommer med så uppenbart ihåliga påståenden?
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Teori eller tes vet jag inte, det kan väl du kolla upp, du som påstår dig forska eller vad det var?
Vet du inte ens skillnaden mellan en vetenskaplig teori och en tes?
Vad vet du ens om vad du påstår och hur du försöker använda begreppen när du inte ens fått med dig grunderna?
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Ja
Nej, det är ju inte sant.
Att du tror att de gör det ligger väl snarare i linje med att du inte förstår begreppen du använder dig av.
Att diskutera med dig är lite lätt som att diskutera med ett barn som precis lärt sig sina första ord. Mycket kommer ur dig, men det mesta är både substanslöst och utan någon reell förankring i något seriöst.