2025-11-02, 23:52
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollsNoise
Ja det är väl lite sånt jag/vi menar

Bedrövligt att någon i ledande ställning uttalar sig så omdömeslöst när alla vet vilken känslig fråga detta är

Ell**t kan ju inte ens läsa texten så det är ju inte för hans skull man skriver så

Det här är bara till för att offentligt säga ”fuck you” till våldtäktsoffret

Tänk om kommunen kunde lägga lika mycket tid på att markera mot sånt här beteende från sina högt uppsatta som dem lagt på att jaga specialpedagogen Anders som delade en meme om en bro i Anderstorp och blev hotad med avsked 😉

(FB) Anders satirbild retade Gislaved kommun – kallades till möte

Inte bara för den våldtagna kvinnan utan också för chauffören och alla passagerare i bussen som han uppenbarligen sket fullständigt i när han valde metod för att slippa ta ansvar. Att EL är ett fegt kräk är en sak, men att folk väljer att tillskriva honom ”ett stort hjärta” efter de här omständigheterna är bara sjukt.

Näringslivschefen i Gislaved och enligt er i tråden en ”social klick med hög status i Gislaved” ställer sig bakom honom, likaså alla HV71-supportrar och Dejan Pasic.

Kommer den våldtagna kvinnan eller hans offer i bussen någonsin få upprättelse? Vilka chefer i kommunen ställer sig på deras sida? Vilka idrottare? Vilka sportklubbar?
Senast redigerad av riktigamannen95 2025-11-02 kl. 23:57.
Citera
2025-11-03, 00:06
Medlem
Pasic fortsatt orera för en hockeytidning.

Elliot. "En guldklimp"

https://hockeynews.se/nyheter/talar-ut-om-doda-vannen-spelar-for-honom
Citera
2025-11-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Inte bara för den våldtagna kvinnan utan också för chauffören och alla passagerare i bussen som han uppenbarligen sket fullständigt i när han valde metod för att slippa ta ansvar. Att EL är ett fegt kräk är en sak, men att folk väljer att tillskriva honom ”ett stort hjärta” efter de här omständigheterna är bara sjukt.

Näringslivschefen i Gislaved och enligt er i tråden en ”social klick med hög status i Gislaved” ställer sig bakom honom, likaså alla HV71-supportrar och Dejan Pasic.

Kommer den våldtagna kvinnan eller hans offer i bussen någonsin få upprättelse? Vilka chefer i kommunen ställer sig på deras sida? Vilka idrottare? Vilka sportklubbar?

Hahaha kul du frågar om just lag för näringslivschefens son tränar Elfsborg i fotboll 😬 kanske är dem som kommer ta ställning mot våldtäkt och försök till utökat självmord då

Men skämt o sido jag hakar på i det du skriver här för det känns som att det gått för långt

Jag kan fatta om man vill visa sitt stöd för familjen och prata med dem om sånt dem minns Ell**t för men finns ingen anledning att göra det öppet

Blir bara ett spel för galleriet och ett stort ”fuck you” till dem som drabbats på olika sätt
Senast redigerad av RollsNoise 2025-11-03 kl. 00:13.
Citera
2025-11-03, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Blev oväntat illa berörd av det här och särskilt som det beskrivs att byn sluter upp runt en våldtäktsman och att fallet går att jämföra med Bjästa-fallet.

Jag hoppas att våldtäktsoffret vet att hon kan höra av sig till journalister för att få berätta sin historia och att många journalister skulle vilja ge henne möjligheten att få upprättelse även om det inte fick ske via rättsväsendet.

Det är så fruktansvärt mörkt att den här kvinnan ska behöva genomlida en våldtäkt, aldrig få ett avslut på rättsärendet och därefter behöva se hur byn sluter upp bakom våldtäktsmannen.

Har folk ingen som helst skam i kroppen?

Vad är det för våldtäkt alla skriver om här?? Finns det ingen tråd om fallet som alla kan läsa?
Citera
2025-11-03, 08:09
Medlem
Flyttade från den här hålan för ett gäng år sedan, men noll förvånad att det dyker upp den här typen av anklagelser runt det här kompisgänget.

Sportkillar som känt sig odödliga och gjort/blivit dömda för både det ena och det andra.
Citera
2025-11-03, 09:21
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1995trojanski
Ni får dra era slutsatser själva, ger bara inspel på tidigare händelser och vad som pratandes om. Invänta tills ni läst FUP och dra era egna slutsatser

Jag tycker du ska dela den själv.

Vad tycker du om att EL väljer att ta livet av sig genom att krocka med en buss full av skolelever? Och varför gör han det om han nu vet att han är oskyldig?

Tycker dina inlägg osar victim blaming.
Senast redigerad av riktigamannen95 2025-11-03 kl. 09:42.
Citera
2025-11-03, 09:25
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Vad är det för våldtäkt alla skriver om här?? Finns det ingen tråd om fallet som alla kan läsa?

Killen som körde personbilen, EL, hade bara några dagar före han dog i ”olyckan” varit i rätten för att han åtalats för våldtäkt. Domen skulle meddelats den 30/10.

Vittnesmål både här i tråden och i media, från de som var ombord på bussen, gör gällande att bilen kom över i deras körfält vid krocken.

EL använde alltså en buss full av gymnasieelever som krockmotstånd för att slippa dömas för våldtäkt.
Citera
2025-11-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Changeur
Flyttade från den här hålan för ett gäng år sedan, men noll förvånad att det dyker upp den här typen av anklagelser runt det här kompisgänget.

Sportkillar som känt sig odödliga och gjort/blivit dömda för både det ena och det andra.

Som sagt är jag inte heller förvånad

Beter man sig bortskämt och som att man äger allt och alla så tycker man också att man har rättigheter att få som man vill hela tiden

Det är tyvärr så folk blir våldtäktsmän. Man glömmer att våldtäkt inte handlar om sex utan om makt

Sen kommer klicken av andra med hög social status och rättfärdigar detta beteendet nu efteråt

Skäms över att detta blivit nya Bjästa
Citera
2025-11-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Changeur
Dessutom första inlägget.

Oddsen på att det är någon som vill skydda och förminska, 1.01?

Så genomskinligt.

Medlemmen blandar dessutom in mig och anklagar mig - ! - för att vara BO. Eller att ha haft någon form av kontakt med BO. Lågt mot både BO och mig som grävt, att förminska min insats.

Nu vet vi hur fakta om våldtäktsmålet hanteras i EL-lägret. Golfarna är obildade som inte känner till offentlighetsprincipen i Sverige. Vad gör föräldrar och syskon när de inte spelar golf? De har för vanliga namn för nätsökningar.

Bara 1-2 minuters samlag. Vilken attityd. Kränkningen av tjejens sexualitet räknas i minuter. Kortare penetrerande våldtäkter är okej? Jag vill inte veta vad medlemmen har i bagaget. Halva Gislaved förefaller vara inte friska.

Först tänkte jag att omgivningen kanske inte kände till våldtäktsmålet. Med dessa försvarsinlägg kan vi bekräfta att Gislaved gjort en Bjästa. Enligt flera uppgifter har det pågått sedan våldtäkten i vintras.

Självmord smittar har forskning visat. Jag hoppas BO har ordentligt med stöd omkring sig. Familj och vänner.
Citera
2025-11-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Så genomskinligt.

Medlemmen blandar dessutom in mig och anklagar mig - ! - för att vara BO. Eller att ha haft någon form av kontakt med BO. Lågt mot både BO och mig som grävt, att förminska min insats.

Nu vet vi hur fakta om våldtäktsmålet hanteras i EL-lägret. Golfarna är obildade som inte känner till offentlighetsprincipen i Sverige. Vad gör föräldrar och syskon när de inte spelar golf? De har för vanliga namn för nätsökningar.

Bara 1-2 minuters samlag. Vilken attityd. Kränkningen av tjejens sexualitet räknas i minuter. Kortare penetrerande våldtäkter är okej? Jag vill inte veta vad medlemmen har i bagaget. Halva Gislaved förefaller vara inte friska.

Först tänkte jag att omgivningen kanske inte kände till våldtäktsmålet. Med dessa försvarsinlägg kan vi bekräfta att Gislaved gjort en Bjästa. Enligt flera uppgifter har det pågått sedan våldtäkten i vintras.

Självmord smittar har forskning visat. Jag hoppas BO har ordentligt med stöd omkring sig. Familj och vänner.

Pappa H har jobbat med bilsälj.

Morsan J (som kallas Kicki) jobbar på motorsportgymnasiet men va under lång tid känd som ”Kicki på Lindex” för hon jobbade i butiken

Äldsta brorsan bor i Värnamo m fam och spelar i ett tribute band till Iron Maiden, mellanbrorsan bor i Hestra m fam

Äldsta brorsorna verkar helt normala ska jag säga, trevliga

Tror inte det finns något i själva uppfostran som gått fel här ärligt talat

Uppfattar familjen som vettig i grund och botten

Tror bara Ell**t vant sig vid att vara populär och alltid komma undan och kunna få som han vill

Men vi behöver inte va oroliga för familjen.

Dem tillhör rätt klick av människor så till och med näringslivschefen i kommunen ställer sig bakom en våldtäktsman

Och folk kommer försvara Ell**t så länge det gör att dom tror att de kan få bli omtyckta av folk med hög status
Senast redigerad av RollsNoise 2025-11-03 kl. 10:56.
Citera
2025-11-03, 11:40
Medlem
Uppdaterade texten

En sak jag funderar över är varför inte media fortsatt rapportera om själva krocken och den polisutredningen som pågår. Man hade velat veta om brottsrubriceringen ändrats eller om de nu arbetar utifrån att det var ett självmord. Hur lång tid brukar det ta innan en sådan polisutredning är klar?

Hoppas till slut att bussföraren och passagerarna i bussen kan få någon form av upprättelse eller skadestånd efter detta.
Senast redigerad av Plorpis 2025-11-03 kl. 12:25. Anledning: Uppdaterade texten och tog bort sådant som handlade om våldtäktsmålet eftersom att det fick en ny tråd
Citera
Jultrollets avatar

Moderatormeddelande

Postat av Jultrollet 2025-11-03, 11:45
Medlem
Då tråden ligger i Olyckor och katastrofer diskuteras endast olyckan här.

Vill man diskutera våldtäkten tas den fortsättningsvis istället i denna tråd i Aktuella brott och kriminalfall:
(FB) Våldtäkt i Anderstorp (2025-02-21)

/Moderatorerna i Olyckor och katastrofer

Senast redigerad av Jultrollet 2025-11-03 kl. 12:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in